نسخه چاپی

عضو كمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفتگو با نما:

نگرانی ها در صنعت بیمه جدی است/كمیته تحقیق و بررسی از صنعت بیمه كشور تشكیل شده است

عکس خبري -نگراني ها در صنعت بيمه جدي است/کميته تحقيق و بررسي از صنعت بيمه کشور تشکيل شده است

اسماعیل جلیلی گفت: نگرانی ها در صنعت بیمه جدی است گزارشاتی چه از سوی مردم چه مراكز تخصصی بدست نمایندگان رسیده و آنها را مجاب كرده كه وارد تحقیق و تفحص شوند.

به گزارش نما ،ایرج ندیمی، نایب‌رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، درباره آخرین وضعیت طرح تحقیق و تفحص از صنعت بیمه گفته: ما این طرح را به رئیس مجلس تقدیم کرده و افرادی که باید عضو کمیسیون تحقیق و تفحص از صنعت بیمه باشند را هم به رئیس مجلس معرفی کردیم و الان منتظریم که رئیس مجلس به نام تک‌تک اعضاء حکم بزند و این احکام باعث می‌شود ما اختیارات قانونی در رابطه با دسترسی به پرونده‌ها، بررسی‌ها، تشکیل جلسات و اطلاعات را داشته باشیم و امیدواریم با احکام صادره از جانب رئیس مجلس برای تک‌تک اعضا بتوانیم این موضوع را از مهرماه مدیریت کنیم.
اسماعیل جلیلی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس درباره آخرین وضعیت طرح تحقیق و تفحص از صنعت بیمه کشور، گفت: یکی از نهادهای تاثیر گذار چه در حوزه اجتماعی و اقتصادی صنعت بیمه و نهادهای بیمه ای هستند متاسفانه روند فعالیتها بخصوص در بحث ارائه خدمات و مشارکت آنها چه در بخشهای مختلف برای بیمه شوندگان چه تاثیر گذاری که بر نهادهای دیگر برای رعایت مشکلات ناشی ازعدم اجرایی قوانین بیمه ای در کشور حاکم شده ایجاب کرد نمایندگان مردم بر اساس خواسته ای مردم از آنها دارند طرح تحقیق و تفحص را امضا و آغاز کنند.
وی افزود: نهایتا گردش کار موضوع به کمیسیون اقتصادی ارجاع شد و در روزهای گذشته کمیته تحقیق و بررسی از صنعت بیمه کشور تشکیل شده است و قرار است برنامه های خودش را بر اساس جدول زمان بندی شده و مشخص پیگیری کند.
جلیلی در ادامه درباره اینکه چه تخلفاتی در صنعت بیمه نمایندگان را برآن داشته تا تحقیق و تفحص خود را زودتر شروع کنند گفت: اگر اجازه بدهید این مسائل در زمان تخقیق تفحص روشن شود و شاید طرح و بیان تخلفات امروز زود زود باشد ما بعد از بررسی مستندات ، جمع آوری آنها و ارجاع آنها به مراجع ذیصلاح نسبت به اتفاقاتی که رخ داده است صحبت خواهیم کرد.
عضو هیئت تحقیق و تفحص از عملکرد صنعت بیمه کشور خاطرنشان کرد: من می توانم بگویم نگرانی ها در صنعت بیمه جدی است گزارشاتی چه از سوی مردم چه مراکز تخصصی بدست نمایندگان رسیده و آنها را مجاب کرده که وارد تحقیق و تفحص شوند ، گردش مالی بسیار بزرگی که در این بخش وجود و زمینه تخلفات را می تواند براحتی در این حوزه فراهم کرده باشد کارهای مقدماتی تحقیق و تفحص از عملکرد صنعت بیمه کشور چند روزی است آغاز شده و از ابتدای مهرماه سال جاری نیز برنامه زمان بندی شده تحقیق وتفحص اعلام می شود.
گفتنی است محورهای تحقیق و تفحص از عملکرد صنعت بیمه به این شرح است:
عملکرد سرمایه گذاری های شرکت های بیمه خصوصی و دولتی بررسی می شود، که بر این اساس نرخ بازده شرکت ها ارزیابی می شود که در صورت اثبات وجود تفاوت معنادار با نرخ بازده رایج و همچنین پائین بودن این نرخ مشخص می شود که شرکت های بیمه در عمل به تعهداتشان و مدیریت عملکرد ضعیف دارند.
بررسی موضوع نظارت بیمه مرکزی بر عملکرد شرکتهای بیمه خصوصی و دولتی، که در حال حاضر ابهام در این موضوع وجود دارد که شرکت بیمه مرکزی به جای سیاست گذاری وارد بخش عملیاتی شده است.
بررسی آخرین وضعیت تخلف شرکت بیمه ایران با توجه به سوابق قضایی.
بررسی انتصابات و به کارگیری اشخاص غیر متخصص در حوزه های تخصصی صنعت بیمه کشور.
بررسی رقابت منفی شرکت های بیمه.
بررسی تخلفات مختلف در بخش های شرکت های بیمه خصوصی و دولتی

۱۳۹۳/۶/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...