نسخه چاپی

تابعیت خطرناكترین زن اروپا سلب می‌شود

بلژیك تصمیم گرفته است تابعیت "ملیكه العرود" ملقب به "ام عبیده"، زن مغربی كه عنوان "خطرناك ترین زن اروپا" را به خود اختصاص داده است، سلب كند.

به گزارش نما به نقل از العالم، "ام عبیده" در چندین پرونده تروریستی در بلژیک محکوم شده و خطری برای امنیت ملی یک کشور عضو اتحادیه اروپا شناخته می شود.

وی قرار است پس از محاکمه در بلژیک، سلب تابعیت شود.

سایت مغربی "هسپرس" نوشت: ملیکه 54 ساله در شهر طنجه مغرب متولد شد و در اوایل دهه 60 قرن گذشته با خانواده خود به بلژیک سفر کرد.

ملیکه پس از متهم شدن به سرکردگی یک هسته تروریستی که هدف از آن عضوگیری از شهروندان بلژیک برای جنگ در افغانستان بود، در زندان به سر می برد و در حال سپری کردن دوره 8 ساله و نیم محکومیت خویش است.

ملیکه در اعتراض به رای دادگاه به این مساله استناد کرد که در نتیجه سلب تابعیت، او باید از فرزندان خود که دارای تابعیت بلژیک هستند، جدا شود. اما دادستانی بر این باور است که خانواده ملیکه کم اهمیت تر از قربانیانی هستند که وی آنها را با فریب به گروه های تروریستی ملحق کرده است.

در حالی که دادگاه بروکسل قرار است نهم اکتبر آینده برای سلب تابعیت از ملیکه تصمیم بگیرد، منابع رسانه ای از قول او اعلام کردند که تصمیم دادگاه را نمی پذیرد و قصد دارد بعد از آزادی از زندان همراه خانواده اش در بلژیک بماند.

سرویس های امنیتی در بلژیک به وی لقب خطرناک ترین زن اروپا را داده اند.

نام او اولین بار در سال 1999 وقتی که با یک جوان تونسی ثروتمند ازدواج کرد، مطرح شد. همسر وی بعدا به طالبان افغانستان در دوران سرکردگی بن لادن ملحق شد.

2 روز قبل از حادثه 11 سپتامبر 2001 ، همسر ملیکه در انفجاری تروریستی، "احمد شاه مسعود" از مبارزان معروف افغان را به قتل رساند. پس از این اتفاق ملیکه با یک مرد تونسی دیگر ازدواج کرد. این دو مدتی با هم در سوییس زندگی کردند، تا این که در سال 2007 به دلیل حمایت از القاعده در فضای مجازی دستگیر شدند.

۱۳۹۳/۶/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...