نسخه چاپی

دیدار ظریف با وزیر امورخارجه كره

وزیر امور خارجه جمهوری دمكراتیك كره كه برای شركت در اجلاس سالانه سازمان حقوقی – مشورتی آسیایی و آفریقایی آلكو در تهران بسر می‌برد، صبح امروز با وزیر امور خارجه كشورمان دیدار كرد.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، ری سو یونگ وزیر امور خارجه جمهوری دمکراتیک کره که برای شرکت در 53 امین اجلاس سالانه سازمان حقوقی – مشورتی آسیایی و آفریقایی آلکو در تهران بسر می برد، صبح امروز با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفتگو کرد.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان ضمن استقبال از سفر وزیر خارجه جمهوری دمکراتیک کره به تهران و با اشاره به روابط تاریخی پیونگ یانگ – تهران گفت ما آمادگی حمایت همه جانبه از این روابط را داریم. وزیر امور خارجه کشورمان ضمن اشاره به ایده طرف کره ای گفت بخش های خصوصی ایرانی می توانند با فعال شدن در عرصه همکاریهای اقتصادی فیمابین ، نقش بی بدیلی را در گسترش و تعمیق روابط تجاری و اقتصادی دو کشور بعهده گیرند و ضامن ارتقای روابط باشند.

ظریف با اشاره به تحریمهای وضع شده علیه جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: شدیدترین تحریمهای تاریخ معاصر علیه جمهوری اسلامی ایران وضع شده که با هیچ کشور دیگری قابل مقایسه نیست. این در حالی است که جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر اعتقادات اسلامی – سیاسی خود هیچوقت به دنبال سلاح هسته ای نبوده و چنین سلاحی جایی در دکترین نظامی ما نداشته و ما موکدا باتولید و انبار بمب اتمی توسط هر کشوری مخالف بوده و معتقدیم تمامی کشورها باید خلع سلاح هسته ای شوند.

وزیر امور خارجه کشورمان با تشریح خلاصه ای از مذاکرات هسته ای ایران و 1+5 گفت: اگر در طرف مقابل اراده واقعی برای حل مشکل هسته ای ایران باشد، می توان در اسرع وقت به نتیجه رسید.

وی افزود: هیچ کس در ایران حاضر نیست بخاطر تحریمهای ناعادلانه از حقوق مسلم مردم ایران صرف نظر نماید . در عین حال جمهوری اسلامی ایران اجازه نمی دهد کشورهای غربی از ایران مخالف سلاح هسته ای تصویری نادرست ترسیم نمایند.

ری سو یونگ وزیر امور خارجه جمهوری دمکراتیک کره نیز با اشاره به تاکید تمام رهبران قبلی و کنونی کشورش مبنی بر اهمیت روابط با جمهوری اسلامی ایران گفت با توجه به برخی مناطق توسعه اقتصادی ایجاد شده در کره شمالی دولت متبوعش مشتاق حضور بخش خصوصی ایران در کره می باشد و مایل است از طریق گسترش روابط اقتصادی فیمابین، مجموعه همکاریهای دو کشور در دیگر ابعاد نیز توسعه و گسترش بیشتری یابند.

وزیر خارجه کره شمالی با تقدیر از مواضع اصولی و تعیین کننده ایران گفت: تجربه چندساله گذشته به خوبی نشان داد که تنها جمهوری اسلامی ایران بود که با شناخت دقیق از وضعیت منطقه خاورمیانه با اتخاذ مواضع اصولی خود، توسعه بحران در این منطقه جهان خصوصا در کشورهایی چون عراق و سوریه را به خوبی کنترل کرد.

وزیر خارجه کره شمالی تحریمهای وضع شده علیه هر دو کشور را ناعادلانه توصیف کرد و گفت برغم خواست قدرتهای زورگو، این تحریمها به اعتماد به نفس و توسعه درونی کشورها کمک کرده است.

۱۳۹۳/۶/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...