نسخه چاپی

50درصد بودجه دولت صرف خرید اموال می‌شود

مدیركل اسبق امور اقتصادی و دارایی استان همدان با اشاره به اینكه ۵۰ درصد از بودجه دولت صرف خرید اموال می‌شود، گفت: در راستای حفظ اموال دولتی بحث نظام نوین راه‌اندازی شد.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، ابولفضل عباسچیان بعد از ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل امور اقتصاد و دارایی همدان با اشاره به اینکه موفقیت سازمان خود را مدیون مهم‌ترین منبع یعنی نیروهای انسانی ماهر دانست و اظهار کرد: بهسازی نیروی انسانی، افزایش کیفیت و انطباق سازمان با محیط خارج از جمله عملکردهای خوب دوران مدیریت بوده است.

عباسچیان بحث آموزش نیروی انسانی را از مباحث مهم در بحث مدیریتی برشمرد و عنوان کرد: در سال 89، چهار هزار نفر-ساعت آموزش دیدند در حالی این رقم در سال 92 به 11 هزار نفر-ساعت افزایش یافت.

وی راه‌اندازی سیستم استقرار مدیریت کیفیت را یکی از عملکردهای دوران مدیریت خود دانست و عنوان کرد: در 55ماه مدیریت در این سیستم 284 فرآیند کاری شناسایی شدند.

مدیرکل اسبق امور اقتصادی و دارایی استان همدان ارائه پیشنهاد در صورت مغایرت بانکی از شیوه دستی به کامپیوتری، تغییر روش جمع‌آوری اطلاعات فرم‌های تفریغ بودجه از دستی به کامپیوتری را از دیگر برنامه‌های انجام شده در دوره مدیریتی خود دانست.

وی نظارت یکی از وظایف پنج گانه مدیریت دانست و عنوان کرد: در این راستا در بحث نظارت‌های داخلی وارد شده و از سلامت امور مالی این سازمان اطمینان حاصل شد.

عباسچیان با اشاره به این امر که 50 درصد از بودجه دولت صرف خرید اموال می‌شود تصریح کرد: در راستای حفظ اموال دولتی بحث نظام نوین راه‌اندازی شد.

وی از کسب رتبه اول کشوری امور اقتصادی و دارایی در بحث مقدمات و تمهیدات هدفمندی یارانه ای خبر داد و عنوان کرد: کسب رتبه سوم از 45 دستگاه اجرایی استان در ارزیابی عملکرد دستگاهی از دیگر افتخارات این سازمان است.

اقتصاد از مباحث اساسی اداره کشور است

آیت الله غیاث‌الدین طه محمدی بعد از ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان همدان مسئله اقتصادی را یکی از مباحث اصلی کشور و سرنوشت ساز برشمرد و اظهار کرد: دینمداران نباید برداشت یکطرفه از دین داشته باشند.

وی دینداری را بر 10 قسم دانست که 9 قسم آن بر پایه روزی حلال و یک قسم نماز، روزه است و تصریح کرد: زیربنای اسلام با فقرزدایی گذاشته شده چرا که فقر در جامعه ریشه بسیاری از ابتذالات و بسیار خطرناک است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: اگر از منابع و امکانات موجود در کشور استفاده نشود باعث تولید فقر و در نتیجه دور شدن از رحمت خداوند می‌شود.

باید امنیت اقتصادی را فراهم کرد

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان همدان به نام‌گذاری امسال به نام سال فرهنگ و اقتصاد اشاره و اظهار کرد: در عرصه فرهنگی به جای فرهنگ امنیتی باید امنیت فرهنگی و در عرصه اقتصادی باید به دنبال امنیت اقتصادی بود.

ناصر محمودی تأکید کرد: باید با بکارگیری همه اهرم‌های نظارتی و مالی فضا را به سمت امنیت زیرساخت‌های سرمایه‌گذاری در استان مهیا کرد.

وی شعار محور مدیریتی خود را بر اساس شعار محوریت دولت تدبیر و امید نجات اخلاق، احیا اخلاق و تعامل بر جهان دانست و عنوان کرد: محورهای مدیریتی امور اقتصاد و دارایی براساس احیای سازمان امور اقتصادی، احیای اخلاق در حوزه کاری و احیا بخش خصوصی با محوریت اخلاق مداری است.

وی اولویت کاری خود را بر سرمایه‌گذاری داخلی دانست و گفت: توسعه کمی و کیفی امور اقتصاد و دارایی، گسترش هم افزایی و تعامل و تفاهم از دیگر اهداف مدیریتی است.

۱۳۹۳/۶/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...