نسخه چاپی

خاصیت عیادت ها از رهبری

محمد مهدی اسلامی

در اوج روزهای فتنه؛ یکی از روزنامه نگاران شاخص سبز که بعدها به خارج پناهنده شد در یکی از بحث های داغ، پرسید که چرا شما به رهبر ایران صفتی فراتر نسبت داده و می گویید "رهبر مسلمین جهان". امروز پاسخ این سوال چندان پنهان نیست.

از آغازین ساعات روز دوشنبه گذشته که هفته نامه شما توزیع می شد؛ یک شوک خبری به رسانه ها وارد گشت. پیامکی 18 کلمه ای که خبر از پایان موفقیت آمیز عمل رهبر معظم انقلاب می داد. اصل این رخداد اگرچه موجب دلنگرانی امت و تأثر از ضرورت ناز طبیبان بر تن ارجمند او بود اما مسبب عیان شدن عمق استراتژیک ایران؛ از غرب آسیا تا شبه قاره هند و حتی فراتر از قاره آسیا گشت. از مراسم شکرگزاری در کویت تا ساخت نماهنگ در عراق، از حضور علمای شاخص جهان اسلام برای عیادت بر بالین امام خامنه ای - همچون علمای برجسته پاکستان و افغانستان، امام جمعه‌ نجف، رئیس‌جمهور سابق جزایر کومور، معاون مفتی اعظم اهل سنت سوریه و رئیس جنبش ملی گوروش ترکیه - تا پیام شکرگزاری رزمندگان مقاومت فلسطین و ... نشان از یک واقعیت داشت؛ واقعیتی که شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان پس از عیادت خود چنین تبیین کرد "علمای اعم از شیعه و سنی خواستار دیدار با امام خامنه‌ای هستند ... ایشان رهبر امت هستند و به امور روزمره به دیده‌ی ماندن و توقف در آنها نمی‌نگرند. رهبری تلاش می‌کنند تا امت را به سمت درست اندیشیدن هدایت کنند."

پیام های مردمی و علمای این کشورها نشان از این واقعیت دارد که انقلاب اسلامی ایران به قلوب مردم صادر گشته است و بیداری اسلامی را محقق کرده است. بیداری سترگی که معادلات آینده جهان را تغییر خواهد داد. هفته گذشته را باید نمایش حقیقت قدرت مردمی این بیداری دانست. امری که می تواند وحدت کشورهای اسلامی با محوریت ایران در برابر قدرت های فرامنطقه ای را به نقطه تاثیر نزدیک تر نماید. در خلال پیامها، نظرات مخاطبان و حتی تحلیل دشمنان این واقعیت خود را نمایش می دهد که مقایسه مراحل درمان امام خامنه ای – تنظیم وقت عمل در اول صبح برای ممانعت از زحمت برای دیگر بیماران، انجام عمل در بیمارستان دولتی و در داخل خاک کشور، لوازم مصرف شده در دوره نقاهت و ... – با شیوه زمامداران دیگر کشورها موجب افزایش شدید محبوبیت ایشان شده است.

تاثیر دیگری که این مرحله داشت را نیز نمی توان نادیده انگاشت. حضور سلایق مختلف سیاسی بر بالین ایشان (حتی برخی موثرین نادم فتنه)، عیادات و تماسهای مراجع مختلف تقلید، هنرمندان ، شاعران و دیگر اقشار موجب افزایش انسجام ملی گردید. تابستان 10سال قبل بود که امام خامنه ای در جمع پرستاران چنین فرمود که "در روایت هست که کسی که بر سر بیمار می‌رود، مثل کسی است که در رحمت الهی غوطه‌ور می‌شود. ... در دعاها می خوانیم: «اللّهم انّی اسألک موجبات رحمتک»؛ رحمت الهی را که بی محاسبه و بی جهت به کسی نمی دهند ... این کار، برترین موجبات رحمت است."

با این وصف باید چشم انتظار رحمت واسعه الهی بود، رحمتی که می تواند ایران را از میان آتش نمرودهای زمان به سلامت عبور دهد.

۱۳۹۳/۶/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...