نسخه چاپی

واشنگتن پست: سخنان هارف درباره ایران چرند است

روزنامه واشنگتن پست نوشت: سخنان ماری هارف، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریكا در تازه ترین كنفرانس خبری اش در خصوص ایران خزعبلات و چرندیاتی بیش نبود.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری دانشجو، پایگاه اینترنتی این روزنامه آمریکایی در تحلیلی به قلم جنیفر روبین نوشت: اگر شما هنوز ذره ای به وزارت امور خارجه و دولت آمریکا ایمان دارید، به کنفرانس خبری ماری هارف دقت کنید. کنفرانس خبری که سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در آن به خاطر درخواست هایش از ایران در زمینه مقابله با داعش سوال پیچ شده بود.

وی افزود: مشکل «هماهنگی» با ایران نیست بلکه این است که دولت آمریکا برای طرح درخواست کمک از ایران به زانو درآید. این است که واقعا شرم آور است. نگرانی متحدان سنتی ما و اسرائیل هم از همین است. این که آمریکا آنها را به توافق با تهران بفروشد.

روبین افزود: باوجود پاسخ هایی که ارائه شد ، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا این نگرانی ها را تایید کرد. حال واقعا می توان زمانی که صحبت از مذاکره با ایران بر سر سلاح های هسته ای یا موضوع های دیگر مطرح می شود، به این افراد وزارت خارجه اعتماد کرد؟

در حالی که وزیر خارجه آمریکا گفته بود شرکت تهران در کنفرانس پاریس «مناسب نخواهد بود» فرانسه روز دوشنبه اعلام کرده بود آماده است از ایران برای شرکت در کنفرانس مقابله با داعش دعوت کند.

پیشتر خانم افخم سخنگوی وزارت خارجه خبر بی بی سی را درباره همکاری ایران با امریکا ، ضد گروه تروریستی داعش تکذیب کرد و گفت: کشورهای سلطه گری که داعش را بوجود آوردند چگونه می توانند در نیت خود برای مبارزه با این گروه تروریستی خود ساخته صادق باشند.

پایگاه خبری "گلوبال ریسرچ" هفته پیش به نقل از "ادوارد اسنودن" کارمند سابق آژانس امنیت ملی آمریکا فاش کرد که سازمانهای اطلاعاتی آمریکا، انگلیس و موساد با همکاری یکدیگر [داعش] را تشکیل دادند.

اسناد آژانس امنیت ملی آمریکا به پیاده ‌سازی اخیر استراتژی "لانه زنبور سرخ"، با تشکیل شعارهای اسلامی و مذهبی و با هدف حمایت و پشتیبانی از اسرائیل اشاره دارد.

۱۳۹۳/۶/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...