نسخه چاپی

روحانی به كرمان می رود

استاندار كرمان گفت: رئیس جمهور در آینده‌ای نزدیكی به استان كرمان سفر می‌كند و ستاد تدوین پروژه‌های مهم استان كرمان به ریاست معاون سیاسی امنیتی استاندار كرمان تشكیل شده است.

به گزارش نما، علیرضا رزم‌حسینی صبح امروز در نشست شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان کرمان اظهار داشت: طرح‌های آمایش تاکنون چندان برای استان کرمان کاربردی نبوده است.

وی بیان داشت: نظرم این است که یک شرکت خارجی انتخاب شود و برنامه آمایش استان کرمان را بنویسد تا نقشه راه استان کرمان برای نسل‌ها و مسئولان بعدی مشخص باشد.

استاندار کرمان ادامه داد: ما نباید منتظر بحرانی مانند بحران آب بمانیم و بعد برای رفع آن چاره‌اندیشی کنیم، ما باید برای مصرف صحیح آب برنامه‌ریزی می‌کردیم تا به این شرایط بحرانی نرسیم.

رزم‌حسینی افزود: دستگاه‌های اجرایی موثر در برنامه ششم توسعه در زمینه راست‌آزمایی آمار و ارقام موجود اقدام کنند تا ببینیم این اعداد تا چه میزان درست است.

وی تصریح کرد: موافقت‌نامه‌های سرمایه‌گذاری در استان کرمان با بخش خصوصی و غیردولتی منعقد شده است و مدیران با روی باز برای اجرایی شدن این موافقت‌نامه‌ها کمک کنند.

استاندار کرمان اضافه کرد: بخشی از موافقت‌نامه‌های منعقد شده با بخش غیردولتی در استان کرمان در حال اجرایی شدن است، اما بعضی از طرح‌ها هم در دست‌اندازهای اداری با مشکل مواجه می‌شوند و مدیران باید مسیر را هموار کنند تا شاهد افزایش سرمایه‌گذاری‌ها در کرمان باشیم.

رزم‌حسینی اضافه کرد: در بحث بودجه‌ریزی تمرکزگرایی دولت بیشتر شده است، 75 درصد اعتبارات استان کرمان الزامات است و هیچ‌گونه دخل و تصرفی در آن امکانپذیر نیست.

وی یادآور شد: ما باید سیستم بودجه‌ریزی استانی برای خودمان بنویسیم تا وضعیت درآمد و هزینه‌ها مشخص شود.

استاندار کرمان از مدیران دستگاه‌های اجرایی خواست تا وزرا، معاونان وزرا و مسئولان را به استان دعوت کنند و گزارش‌های مربوط به کرمان به آنها ارائه شود تا بتوان از حضور آنها برای توسعه دیار کریمان بهره برد.

رزم‌حسینی ادامه داد: کارگروه دولت الکترونیک را در استان کرمان تشکیل دهید، زیرا نسبت به بعضی از کشورها وضعیت خوبی نداریم.

وی بیان داشت: رئیس جمهور در آینده‌ای نزدیکی به استان کرمان سفر می‌کند و ستاد تدوین پروژه‌های مهم استان کرمان به ریاست معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمان تشکیل شده است.

استاندار کرمان یادآور شد: باید تصویر واقعی از استان کرمان به رئیس جمهور ارائه کنیم و نیازهای این استان هم مطرح شود تا اعتبارات جدید را وارد کرمان کنیم.

رزم‌حسینی تصریح کرد: باید فکر اساسی برای مصرف آب در بخش کشاورزی شود و کشت‌های جایگزین مدنظر کشاورزان قرار گیرد.

وی افزود: مدیران باید در جلسات شورای برنامه‌ریزی استان کرمان شرکت کنند و اگر یک مدیر عالی‌رتبه چند جلسه در شورای برنامه‌ریزی شرکت نکند در جلسه بعدی از ورود وی جلوگیری می‌کنیم.

استاندار کرمان متذکر شد: نقش توسعه‌گرایی شرکت‌های معدنی بسیار مهم است و ما نباید 40 سال دیگر خندق‌هایی به عمق 300 یا 400 متر در استان کرمان داشته باشیم که حاصل استخراج معادن است و نفعی هم به مردم نرسیده است.

رزم‌حسینی عنوان کرد: شرکت‌های مهم مانند مس و گل‌گهر باید در برنامه‌ریزی توسعه استان کرمان نقش اساسی داشته باشند.

وی تصریح کرد: سرشماری کشاورزی از پنجم مهر ماه در کشور و استان کرمان آغاز می‌شود و نقش اساسی در توسعه ایران و استان کرمان دارد.

۱۳۹۳/۶/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...