مشعل: حماس دنبال تقویت روابط با ایران است

عکس خبري -مشعل: حماس دنبال تقويت روابط با ايران است

رئیس دفتر سیاسی حماس در گفت‌وگویی جدید اعلام كرد كه سفر اخیر هیئت حماس از ایران در راستای ادامه روابط مستمر و توافق بر سر كنار گذاشتن اختلافات به خاطر مسئله فلسطین بود.

به گزارش نما به نقل از فارس، «خالد مشعل» رئیس دفتر سیاسی حماس در گفت‌وگویی با شبکه ماهواره‌ای «الاقصی» وابسته به جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» اعلام کرد که این جنبش هیچگاه روابط خود را با ایران قطع نکرده است و به دنبال تقویت آن است.

بر اساس این گزارش مشعل در خصوص روابط با تهران گفت: روابط ما با ایران هرگز قطع نشده بوده است اما تحت تاثیر مسائل منطقه‌ای سال‌های اخیر قرار گرفت . دیدار اخیر هیئت حماس از ایران در راستای ادامه روابط مستمر و توافق بر سر کنار گذاشتن اختلافات به خاطر مسئله فلسطین بود.

مشعل در مورد تبادل اسرای فلسطینی نیز گفت: جنبش حماس با پرونده نظامیان اسیر شده اسرائیلی به روش خاص خود حمل می‌کند و مذاکرات در این زمینه حساس و ملی است. وی تاکید کرد آنچه حماس در اختیار دارد یک توافق پرافتخار برای آزادی اسرای فلسطینی را در پی خواهد داشت.

رئیس دفتر سیاسی حماس درباره روابط حماس با سوریه تصریح کرد: بعد از تحولات امنیتی در سوریه اکنون هیچ رابطه‌ای نداریم. ما شرایط را نامناسب دیدیم و از آنجا خارج شدیم.

مشعل بر عدم مداخله حماس در اتفاقات مصر تاکید کرد و گفت نه تنها اعضای حماس در این اتفاقات دست نداشته‌اند بلکه با امنیت مصر نیز همکاری کرده‌اند. مشعل سپس از مصر خواست گذرگاه رفح را با کند.

وی خواهان بازسازی هر چه زودتر غزه و عمل به توافق قاهره شد .

۱۳۹۳/۹/۲۶

اخبار مرتبط