توضیحات وزیر درخصوص استخدام در آموزش و پرورش

وزیر آموزش و پرورش گفت: با توجه به مجموعه نیازها و كمبودها و داشته‌های وزارتخانه در راستای استخدام معلمان اقدام خواهد شد و در این راستا برنامه‌ریزی لازم صورت گرفته است.

به گزارش نما، علی‌اصغر فانی صبح امروز در بدو ورود به استان ایلام در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در ادامه مصوبه سال گذشته مجلس شورای اسلامی بر حسب نیاز این وزارتخانه اقدام به جذب معلمان حق‌التدرسی کرده و امسال نیز این مهم در دستور کار قرار دارد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: قید نیاز به رشته و جنسیت و موقعیت جغرافیایی در مصوبه پارسال مجلس شورای اسلامی وجود دارد و امسال نیز این روند استمرار دارد و مصوبه دیروز مجلس شورای اسلامی بر این اساس است.

وی ادامه داد: آمار دقیقی از تعداد استخدام‌ها در وزارت آموزش و پرورش نداریم ضمن اینکه امسال تعدادی از دانش‌آموختگان دانشگاه فرهنگیان به جمع وزارتخانه پیوسته و افرادی که سال گذشته آزمون بکارگیری از آنها اخذ شده و دوره یک‌ساله آنها محقق شده است وارد وزارتخانه می‌شوند.

این مسؤول اضافه کرد: با توجه به مجموعه نیازها و کمبودها و داشته‌های وزارتخانه در راستای استخدام معلمان اقدام خواهد شد و در این راستا برنامه‌ریزی لازم صورت گرفته است.

فانی در خصوص وضعیت هدایت تحصیلی نیز گفت: همانطور که رئیس جمهور دستور داده است و بنده نیز تاکید کرده‌ام نظر دانش‌آموزان در هدایت تحصیلی رعایت خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: اما به هر حال ظرفیت وزارتخانه نیز در این امر اهمیت داشته و باید بر اساس امکانات خودمان نیازها را تطبیق دهیم و یک تعامل بین داوطلبان و امکانات آموزش و پرورش صورت گیرد که امیدواریم نظر دانش‌آموزان در این راستا تامین شود.

وی ادامه داد: امروز نیز در هفته دولت و روز کارمند وارد استان ایلام شده و این روز را به دولتمردان و تمام کارکنان دولت در سراسر کشور از جمله استان ایلام تبریک عرض می‌کنم.

این مسؤول اضافه کرد: کارمندان قشر پر تلاش دولت بوده و در راستای تلاش برای پیشرفت و تعالی جامعه از هیچ کوششی دریغ نمی‌‌کنند.

منبع: فارس

۱۳۹۵/۶/۴

اخبار مرتبط