آلیا در گفتگو با نما:

برای اصلاح طلبان وقتی پای منافع جناحی مطرح باشد قانون بی ارزش می شود!

عکس خبري -براي اصلاح طلبان وقتي پاي منافع جناحي مطرح باشد قانون بي ارزش مي شود!

عضو سابق كمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی، گفت: كسانی كه بیش از همه شعار قانون گرائی می دهند ضرورت دارد خود در باب ممنوعیت ادامه كار شهردار بازنشسته پایتخت از قانون تمكین كرده و به دنبال دور زدن آن نباشند.

فاطمه آلیا عضو سابق کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با نما با اشاره به تلاش جریان اصلاح طلب شورای شهر در مقابله با اجرای قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان در مورد آقای افشانی، گفت:کسانی که بیش از همه شعار قانون گرائی سر می دهند ضرورت دارد خود در باب ممنوعیت ادامه کار شهردار بازنشسته پایتخت قانون را دور نزده و از آن تمکین کنند تا راه برای حضور جوانان متخصص و با انگیزه در سمت های مدیریتی در حوزه های مختلف برای خدمت به مردم مهیا شود.
وی عنوان نمود: زمانی که طرح ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان در مجلس مطرح شد نگاه ملی به این طرح در راستای تامین منافع عمومی از اجرای قانون در تمام دستگاه ها مد نظر بوده است تا میدان کار برای جوانان متخصص در حوزه های مختلف باز شود بدون اینکه دستگاه یا فرد خاصی مد نظر باشد.
وی اظهار نمود: لذا امروز که این طرح به قانون تبدیل شده و مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفته است همه باید از قانون تبعیت کنند مخصوصا" کسانی که خیلی شعار قانون مداری می دهند و با آن دست به شانتاژ خبری زده و رقبای خود را در بسیاری مواقع تخریب می کنند، ولی زمانی که قانون به صورتی است که نمی پسندند آن زمان سعی دارند قانون را به هر طریق ممکن دور بزنند و کاملا" یک برخورد دوگانه در رابطه با تمکین و عدم تمکین قانون از خود بروز می دهند.
آلیا افزود: در واقع قانون برای این افراد تا زمانی که در جهت برنامه ها و امیال و خواسته های آنان است ارزش دارد ولی زمانی که قانون طبق میل آنها نباشد سعی می کنند قانون را دور بزنند و قانون برایشان بی ارزش می شود.
وی با بیان اینکه برخی تلاش می کنند طرحی به مجلس ارائه کرده و استثنائاتی در این قانون ایجاد کنند، گفت: نگاه به این طرح باید ملی باشد و نگاه باندی و حزبی و گروهی در رابطه با آن اتخاذ نشود که به شدت به پیشرفت کشور لطمه می زند.
نماینده ادوار مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: همه این افراد زمان انتخابات شعار جوانگرایی سر می دهند ولی وقت عمل با وجود اینکه کارنامه خوبی هم ندارند به دنبال عدم تمکین از قانون و حذف جوانگرایی هستند که جای بسی تاسف دارد.
وی با بیان اینکه تجربه ثابت کرده برای کارهای اجرایی افراد جوان و متخصص بهتر عمل می کنند گفت: شهردار محترم کنونی نیز می تواند طبق همین قانون به عنوان مشاور تجارب و تخصص خود را برای خدمت به کشور با دریافت حق الزحمه در دوران بازنشستگی در اختیار نیروهای جوان بگذارد.

۱۳۹۷/۷/۳۰

اخبار مرتبط