عرضه مرغ با قیمت بیشتر از ۱۲ هزار و ۹۰۰ تومان گرانفروشی است

رئیس سازمان حمایت از مصرف كنندگان و تولید كنندگان قیمت نهایی مرغ را ۱۲۹۰۰ تومان اعلام كرد.

به گزارش نما، عباس تابش رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان، اظهار کرد: قیمت نهایی مرغ بر اساس پیشنهاد وزارت جهاد کشاورزی و در راستای حمایت از تولید کنندگان، طبق نظر ستاد تنظیم بازار کشور ۱۲۹۰۰ تومان اعلام شده که بر همین مبنا قیمت مرغ زنده نیز ۸۵۵۰۰ تومان تعیین شده است.

اخبار اقتصادی-وی ادامه داد: قیمت تخم مرغ در ستاد تنظیم بازار ۷۵۰۰ تومان مصوب شده است و قاعدتا هر قیمتی بالاتر از این، توسط بازرسان سازمان حمایت با برخورد تعزیراتی مواجه خواهد شد.

تابش تاکید کرد:انتظار داریم با این مصوبه که لازم الاجراست، بخش تولید این اقلام، شرایط بهتری را تجربه کنند و به لحاظ تولید و عرضه در بازار مشکلی نداشته باشند.

رئیس سازمان حمایت با اشاره به دریافت گزارش تخلف گرانفروشی در عرضه مرغ و تخم مرغ در سطح بازار، گفت: با عنایت به مصوبه موجود در صورت احراز تخلف، بازرسان سازمان حمایت گزارش تخلف مربوطه را تنظیم و جهت رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال خواهند کرد.

وی تصریح کرد: واحد‌های عرضه مکلف اند فاکتور خرید و فروش خود را جهت رسیدگی دقیق‌تر به بازرسان ارائه کنند.

تابش اضافه کرد: همه کشتارگاه‌ها مکلف هستند قیمت ۱۲۹۰۰ تومانی مرغ را روی بسته بندی‌های انجام گرفته، اعمال کنند و در صورت اقدام غیر از این، با آن‌ها برخورد قانونی لازم انجام خواهد گرفت.

وی همچنین با اشاره به نوسانات قیمتی سیب زمینی در سطح بازار و تصمیمات ستاد تنظیم بازار در این رابطه، اظهار داشت: سیاست اعمال عوارض صادرات سیب زمینی در دستور کار است.

تابش گفت: بر اساس آمار تولید ارائه شده از سوی وزارت جهاد کشاورزی و طی برداشت‌های این محصول کشاورزی در ۱۵ روز آینده، قیمت سیب زمینی بزودی متعادل خواهد شد.

۱۳۹۸/۴/۳۰

اخبار مرتبط