كارگران و اقشار ضعیف نباید مالیات دهند

عکس خبري -کارگران و اقشار ضعيف نبايد ماليات دهند

نامزد یازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه تهران، ری، اسلامشهر و شمیرانات بر اجرای سند تحول در نظام آموزشی كشور تأكید كرد و گفت: اول سند ۲۰۳۰ اجرایی كردند سپس تكذیب شد و در حال حاضر بخشی از آسیب‌های اجرای این سند در مدارس مشهود است .

به گزارش نما ،سید علی یزدی‌خواه نامزد یازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس علت حضور خود در موضوعات اقتصادی عنوان کرد و اظهار داشت: وظیفه تمام کسانی که نقش مرجعیت را برای مردم دارند افزایش نرخ مشارکت در انتخابات پیش‌رو و نمایشی خیره کننده از اقتدار و قدرت است .


وی با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور ادامه داد: در تیم اقتصادی نیروهای شورای ائتلاف انقلاب اسلامی ۷ اقتصاددان حضور دارد که با کمک ۳۰ نفر از تیمی که اقتصاددانان برجسته کشور هستند در حوزه‌های مختلف مالی، مالیاتی، اقتصادی، تجارت دیجینال، قدرت تعاملات منطقه‌ای، کاهش فاصله بین اقشار جامعه و موضوعات مختلف اقتصادی تلاش می‌کنند.


کاندید مجلس یازدهم با اشاره به ارائه ۱۰ طرح تحولی در حوزه اقتصاد ارائه توسط این تیم اقتصادی اضافه کرد: با پایان انتخابات درصورت انتخاب توسط مردم برای نشستن در مجلس شورای اسلامی بلافاصله از این ۱۰طرح برای بهبود معیشت مردم استفاده می‌کنند.


یزدی‌خواه به مشکلات بانک‌ها در حوزه اقتصاد و رونق تولید اشاره کرد و نقش بانک‌ها در توسعه همه جانبه کشور در حال حاضر را محدود به بنگاه داری و خرید و فروش ملک برشمرد و ابراز داشت: با قدم زدن در خیابان‌های تهران در فاصله‌های نزدیک به شاهد بانک‌هایی هستیم که برای سوددهی و تراز مالی مثبت به کارهایی روی آورده‌اند که باعث گرانی و افزایش قیمت‌ها شده است.


وی محدود و تعریف مشخص نقش بانک‌ها در حوزه اقتصاد در راستای توسعه متوازن و حمایت از بخش تولید و تأمین نقدینگی صنایع و بخش‌های لازم تأکید کرد.


داوطلب انتخابات مجلس شورای اسلامی یکی از موضوعات اساسی در برنامه‌های خود را مالیات و پایه‌های مالیاتی کشور برشمرد و خاطرنشان کرد: در حال حاضر کارمندان، کارگران، اقشار ضعیف و متوسط جامعه پیش از دریافت حقوق خود مالیات از حقوق این گروه و افراد کاسته می‌شود.


یزدی‌خواه عقیده دارد توازن مالیاتی بین اقشار مختلف جامعه برقرار نیست و قشر ضعیف نباید مالیات دهند، تصریح کرد: معافیت‌های مالیاتی در سال گذشته تا حدودی بهبود یافته اما در حال حاضر یک خانواده دارای دو فرزند با این حقوق اندک چطور می‌تواند زندگی خود را سامان دهد.


وی با بیان اینکه دولت‌ها هرگاه دچار کسری بودجه می‌شوند از محل گران کردن حامل‌های انرژی یا استقراض از بانک مرکزی اقدام به تأمین کسری بودجه می‌کنند  ولی در طرح گروه اقتصادی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب بحث کسری بودجه دولت از محل افزایش درآمد گروه‌های متمول اقتصادی کشور تأمین می‌شود.


کاندیدای اختصاصی شهرری در فهرست ۳۰ نفره شورای ائتلاف تهران بر شفافیت مالی و آرای نمایندگان مجلس تأکید کرد و گفت: به همراه تعدادی از کاندیداها با اعلام اموال با امضای ده بند تعهد دادیم که اگر وارد مجلس شدیم عضو هیچ هیأت مدیره نخواهیم شد، سفرهای خارجی خارج از چارچوب مجلس نداشته باشیم و از رانت و امتیازات ویژه استفاده نکنیم.


یزدی‌خواه معتقد است: اقتصاد دیجیتال که یکی از از اقتصادهای نوظهور در عرصه بین المللی است می‌تواند کشور را از تحریم‌ها و محدودیت‌های استکبار جهانی رها کند .


وی به سهم ۲ درصدی ایران در سهم بازار ۱۲۰۰ میلیارد دلاری منطقه در تعاملات اقتصادی اشاره کرد و گفت: سهم جمهوری اسلامی باتوجه به اینکه قدرت برتر منطقه از بازار منطقه تنها معادل ۲۴ میلیارد دلار است که در صورت دو برابر شدن آن کشور از بحث فروش نفت، فرآورده‌های نفتی و سایر تحریم‌ها رهایی پیدا می‌کند و در نهایت باعث بهبود وضعیت معیشت مردم می‌شود.


نامزد انتخابات مجلس از حوزه انتخابیه تهران، ری، اسلامشهر و شمیرانات بر اهمیت شفافیت آرای نمایندگان مجلس تأکید کرد و افزود: نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید آرای خود را به صورت شفاف اعلام کنند تا موکلین آن‌ها باید از چگونگی اظهارنظر نماینده خود مطلع باشند.


یزدی‌خواه اهمیت عدالت معیشت معلمان و سایر اقشار یادآوری و تصریح کرد: پرداخت اضافه کاری معلمان پس از گذشت چند ماه عملیاتی می‌شود.


وی با بیان اینکه سند تحول بنیادین  آموزش و پرورش مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای عالی آموزش و پرورش باید مبنای کار باشد، اضافه کرد: اول سند ۲۰۳۰ اجرایی کردند سپس تکذیب شد و در حال حاضر بخشی از آسیب‌های اجرای این سند در مدارس مشهود است.


مدیرکل سابق آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران به مشکلات بزرگترین و مهم‌ترین وزارتخانه کشور اشاره کرد و اظهار داشت: سند تحول در نظام آموزشی کشور باید به صورت الزامی در آموزش و پرورش اجرایی شود تا در حوزه‌های مختلف تربیت نیروی انسانی، آموزش، مسائل معیشتی، ارزیابی خروجی آموزش و پرورش، نظام معلمان و سایر موضوعات شاهد بهبودو تغییر وضعیت و در نهایت ساماندهی وضع معیشت معلمان آموزش و پرورش باشیم.


یزدی‌خواه باور دارد این سند می‌تواند با تغییر نسبت تحصیل دانش‌آموزان در رشته‌های مختلف تحولی در نظام آموزشی اجرایی، اداری، معیشت و اشتغال ایجاد کند.


وی در پایان نگاهی به وضعیت ری داشت و ابراز داشت: شهرستان ری به نسبت جمعیت  و بر اساس آمار مشارکت‌های پیشین مردم ری که کل آرای ماخوذه انتخابات قبل ۳۵۰ هزار رأی یعنی تقریباً ۱۰ درصد بوده و با این وجود باید سهم بیشتری در کرسی‌های مجلس داشته باشد.


نامزد یازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به بخشی از معضلات و مشکلات قدیمی ری عنوان کرد: باتوجه به پتانسیل و ظرفیت‌های متعدد شهرستان ری باید با پیگری‌های مداوم در راستای رفع و حل این مشکلات بکوشیم.

منبع فارس

۱۳۹۸/۱۱/۳۰

اخبار مرتبط