ارائه سالانه 8 هزار خدمات پزشكی هسته‌ای در یزد ا

عکس خبري - ارائه سالانه 8 هزار خدمات پزشکي هسته‌اي در يزد ا

تنها عضو هیأت علمی پزشكی هسته‌ای دانشگاه علوم پزشكی شهید صدوقی با بیان این‌كه ماهانه 30 بیمار در بخش پزشكی هسته‌ای تحت درمان قرار می‌گیرند، گفت:‌ علاوه بر خدمات درمانی سالانه برای حدود 8 هزار نفر خدمات تشخیصی در بخش پزشكی هسته‌ای استان یزد انجام می‌شود.

به گزارش نما،دکتر «سیدکاظم رضوی» پیش از ظهر امروز 30 بهمن در نشست خبری که به منظور اعلام دستاوردهای پزشکی هسته‌ای در استان یزد، برگزار شد، با بیان این‌که رشته پزشکی هسته‌ای از جمله رشته‌های نوپا در ایران و جهان است،‌ اظهار کرد: اولین خدمات پزشکی هسته در ایران از سال 1356 در دانشگاه علوم پزشکی تهران انجام شده و در استان یزد از سال 93 فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز کرده است.


وی افزود:‌ ‌در سال 94 نیز با توجه به نیاز استان به خدمات تکمیلی پزشکی هسته‌ای اولین مرکز تخصصی قبل و عروق در زمینه پزشکی هسته‌ای با همت دکتر«جاوید اتابکی» راه‌اندازی و تاکنون در حال ارائه خدمات است.


این تنها عضو هیأت علمی پزشکی هسته‌ای در استان یزد با اشاره دستاوردهای این مهم از زمان فعالیت تاکنون، گفت:‌ پزشکی هسته‌ای استان یزد در حال حاضر در جایگاه 9 کشور در زمینه ارائه خدمات پزشکی هسته‌ای قرار دارد.


رضوی در ادامه با اشاره به خدمات گسترده این رشته پزشکی، تصریح کرد: تشخیص به‌هنگام هرگونه سرطان و درمان آن، از جمله اقدامات و خدمات پزشکی هسته‌ای در استان یزد است.


مدیر گروه پرتو درمانی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، بیان کرد:‌ در حال حاضر دو بخش تشخیصی و پژوهشی و یک بخش درمانی پزشکی هسته‌ای در بیمارستان‌های شهید صدوقی و افشار یزد مشغول فعالیت و ارائه خدمت هستند.


این مسئول با بیان این‌که ماهانه 30 بیمار در بخش پزشکی هسته‌ای تحت درمان قرار می‌گیرند، گفت: علاوه بر خدمات درمانی سالانه حدود 8 هزار خدمات تشخیصی توسط بخش پزشکی هسته‌ای در استان یزد انجام می‌شود.


تنها عضو هیأت علمی پزشکی هسته‌ای در یزد، با بیان این‌که از مجموع خدمات پزشکی هسته‌ای فقط یک مورد در این استان انجام نمی‌شود، تصریح کرد: با راه‌اندازی «پت‌اسکن» خدمات پزشکی هسته‌ای که در حال حاضر در سطح جهان انجام می‌شود در استان یزد تکمیل خواهند شد.

منبع ایسنا

۱۳۹۸/۱۱/۳۰

اخبار مرتبط