كیومرث هاشمی در گفتگو با خبرنگار نما:

ارتقای ورزش بانوان ، ضامن سلامت جامعه است

عکس خبري -ارتقاي ورزش بانوان ، ضامن سلامت جامعه است

كارشناس مسائل ورزشی، گفت: صرف اینكه بانوان ما به ورزشگاه بروند مشكل ورزش بانوان را حل نمی‌كند. دخترهای امروز مادران آینده هستند. اگر ورزش نكنند دچار خمودگی می‌شوند و نمی‌توانند در آینده بچه‌های خوبی داشته باشند و به تبعش جامعه سالمی نخواهیم داشت.

کیومرث هاشمی، کارشناس مسائل ورزشی، پیرامون ورزش بانوان به خبرنگار نما گفت: در جمع دوستان اشاره کردم، در قانون جامع ورزش کشور که اولویت اصلی ورزش کشور است بایستی بهبود وضعیت ورزش بانوان دیده شود.
وی تصریح کرد: صرف اینکه بانوان ما به ورزشگاه بروند مشکل ورزش بانوان را حل نمی‌کند. دخترهای امروز مادران آینده هستند. اگر ورزش نکنند دچار خمودگی می‌شوند و نمی‌توانند در آینده بچه‌های خوبی داشته باشند و به تبعش جامعه سالمی نخواهیم داشت.
این کارشناس مسائل ورزشی اظهار کرد: توجه به وضعیت ورزش بانوان کشور باید به صورت قانونی در اولویت باشد.
وی یکی از رسالت‌های اصلی جامعه ورزش را همگانی کردن ورزش دانست و مطرح کرد: کشورهایی که در این زمینه موفق بودند، بالای 50، 60 درصد جمعیتشان ورزش می‌‌کنند، ولی در کشور ما این رقم به زیر 15 درصد می‌رسد.
هاشمی تأکید کرد: هر چند ورزش قهرمانی در جایگاه خودش اقبال دارد و توسط حوزه‌های دیگر می‌تواند مدیریت شود، اما ورزش همگانی باید اصلی‌ترین مقوله دستگاه ورزش کشور باشد.
وی به اصل سوم قانون اساسی در خصوص تربیت‌بدنی رایگان اشاره کرد و گفت: به علت عدم نظارت هیچ‌وقت به این قانون توجه نشده است. یکی از رسالت‌های نمایندگان مجلس نظارت بر اجرای قوانین، مخصوصاً قوانین خوبی است که زمینه اجرای آنها وجود دارد.
این کارشناس مسائل ورزشی پیرامون قوانین کشور تصریح کرد: بعضی از قوانین ما مانند فرزندی هستند که مرده به دنیا می‌آیند و ارزشی برای جامعه ندارند. این قوانین به درد ما نمی‌خورند و بایستی دنبال قوانینی برویم که به مردم کمک و مشکلات را حل می‌کنند.
وی در پایان گفت: در کنار همه اینها نظارت بر اجرای قوانین از همه چیز مهم‌تر است.

۱۳۹۸/۱۲/۶

اخبار مرتبط