در حق «عطر داغ» اجحاف شد

یكی از نویسنده‌های فیلم سینمایی «عطر داغ» گفت: این فیلم مستقل تولید شده، اما حمایتی نشده و در حق آن اجحاف شده است.


به گزارش نما، علی حمید نژاد یکی از نویسنده‌های فیلم سینمایی « عطر داغ » در پاسخ به این سوال که آیا این فیلم صرفا اثری زنانه است، گفت: در این فیلم بیشتر حال و هوا و احساسات زنانه جریان داشته، اما اینکه صرفا اثری زنانه باشد، برداشت درستی نیست، زیرا «عطر داغ» ابعاد متفاوتی از روابط انسانی را روایت می‌کند.

اخبار فرهنگ و هنر - او در خصوص اینکه تا چه حد در زمانه و جامعه کنونی باید به زن‌ها در قالب سینما پرداخت؟ بیان کرد:از نظر آفرینش، زن‌ها و مرد‌ها تفاوت‌های زیادی با هم دارند، و این به معنی برتری یک جنسیت نسبت به دیگری نیست. در فرهنگ و جامعه ایران خانم‌ها در مواقعی تحت فشار‌های مختلفی قرار می گیرند و با یک سری مسائل و مشکلات مواجه می‌شوند که برای مردها وجود ندارد و برای بیان و حل مشکلاتشان نیاز به بهبود فرهنگ سازی صحیح داریم. ما تلاش کردیم گوشه‌ای از مشکلات و مسائل خانم‌ها و نگرانی خانواده‌ها را در «عطر داغ» به نمایش بگذاریم.

این نویسنده درباره حرف «عطر داغ» افزود:این فیلم روایت قصه ای است که سعی دارد، بدون قضاوت‌های معمول مخاطب را به فکر وا دارد.

حمیدنژاد در خصوص مهمترین و دشوارترین بخش نگارش فیلمنامه و سانسورشدن آن بیان کرد:قصه به نحوی روایت شد که پدر‌ها و دختر‌ها محکوم نشوند و خانواده زیر سوال نروند و در عین حفظ کرامت انسان ها، مشکلات بیان شود؛ قصه با حفظ ویژگی‌های درامش شکل بگیرد و در کل سوءتفاهم برای افراد پیش نیاید. ما قصه این فیلم را ۷ مرتبه بازنویسی اساسی کردیم تا به بهترین حالت ممکن برسیم.

او افزود:اسم فیلم در ابتدا «عطر تلخ» بود که به دلایلی مجبور به تغییر آن شدیم و به «عطر داغ» رسیدیم، اما به لحاظ مفهومی فقط معنای عطر را ندارد بلکه طراوت و عطر و بوی زندگی که به واژه داغ پیوست می‌شود و به گرمای عشق و زندگی بر می‌گردد.

حمیدنژاد درباره علاقه اش نسبت به شخصیت‌های فیلم گفت:تک تک کاراکتر‌های فیلم را دوست دارم و با آن‌ها زندگی کردم و در قصه به جای آن‌ها قدم زدم و هر کدام از آن‌ها ارزش خاص خود را برای من دارند.

او درباره تمایل به نگارش فیلمنامه‌های کمدی و تلاش برای این کار، بیان کرد:درست است که جامعه به خنده نیاز دارد، اما متاسفانه بخشی از فیلم‌های کمدی ما به سمت و سوی نامناسبی حرکت کرده است، ولی فیلم‌های کمدی که آبرومند هستند و مولفه‌های سینمایی را حفظ کردند هنوز وجود دارد. به شخصه ترجیح می‌دهم وارد این وادی نشوم و به دوستانی که حوزه تخصصی آن هاست، بسپارم.

حمیدنژاد در پایان توضیح داد:این فیلم به صورت کاملا مستقل ساخته شد و هیچ حمایتی نسبت به آن وجود نداشت،در خیلی از برهه‌ها در حقش اجحاف شد و الان در اکران با مشکلات فراوانی روبرو شده است.‌ای کاش فرد یا انجمنی از فیلم‌های مستقل این چنینی که حقشان ضایع می‌شود حمایت می‌کردند تا حداقل جوان‌های مستعدی که با عشق و علاقه پا به عرصه سینما می‌گذارند تنها نمانند و بتوانند ادامه مسیر بدهند.

۱۳۹۸/۱۲/۷

اخبار مرتبط