علا میرمحمدصادقی در گفتگو با نما:

دولت وام بدون بهره در اختیار كسبه قرار دهد

عکس خبري -دولت وام بدون بهره در اختيار کسبه قرار دهد

عضو هیات موسس حزب مؤتلفه اسلامی گفت: اگر دولت وام بدون بهره یا با بهره بسیار كم به این‌گونه افراد بدهد زیانی برای دولت نخواهد داشت. در این صورت مردم می‌توانند فعالیت كنند و ان‌شاءالله از این طریق خسارتشان جبران شود.

علا میرمحمدصادقی، عضو هیات موسس حزب مؤتلفه اسلامی، در خصوص کاهش ضررهای کسبه در شب عید با شیوع ویروس کرونا به خبرنگار نما گفت: به کسانی که نیاز دارند با اعطای وام کمک مالی شود تا در کارشان گشایش شود.
وی افزود: اگر دولت وام بدون بهره یا با بهره بسیار کم به این‌گونه افراد بدهد زیانی برای دولت نخواهد داشت. در این صورت مردم می‌توانند فعالیت کنند و ان‌شاءالله از این طریق خسارتشان جبران شود.
عضو هیات موسس حزب مؤتلفه اسلامی، پیشنهاد داد: به صندوق‌های قرض‌الحسنه امکاناتی بدهند تا این صندوق‌ها به کسانی که نیاز دارند در شرایط فعلی وام بدهند.
وی افزود: کار صندوق‌های قرض‌الحسنه همین است که به مردم وام می‌دهند، منتهی وام‌های بزرگ که برای سرمایه‌گذاری یا توسعه کسب و کار باشد نمی‌دهند.
میرمحمدصادقی خاطرنشان کرد: این وام‌ها برای رفع گرفتاری‌های روزمره داده می‌شود که سازمان اقتصاد اسلامی هم این کار را می‌کند.
وی تصریح کرد: صندوق‌های قرض‌الحسنه کمک کنند و راهکاری پیدا کنند که دست صندوق‌ها باز باشد که این صندوق‌ها وام بدهند.
عضو هیات موسس حزب مؤتلفه اسلامی، اضافه کرد: دولت هم از طریق بانک‌هایی که در اختیارش هست وام بدون بهره یا با بهره بسیار کم بدهد. اگر بخواهند بلاعوض بدهند تشریفاتی دارد که ممکن است به دست افراد مستحق نرسد.
وی با اشاره به ضوابطی که برای مردم و به‌خصوص کسبه ایجاد مشکل می‌کند گفت: این ضوابط می‌توانند در شرایط بحرانی ایجاد مشکل کنند. اگر این‌گونه ضوابط را تبدیل به تسهیل برای کسبه کنند می‌تواند بخشی از مشکلات را رفع کند.
میرمحمدصادقی این ضوابط را غیر از ضوابط مالیاتی دانست و توضیح داد: برای واردات کالاها و مواد اولیه‌ای که کارخانجات کوچک و متوسط نیاز دارند تسهیلاتی قائل شوند تا اینها بتوانند مواد اولیه مورد نظرشان را وارد کنند.
وی افزود: مالیات، عوارض و سایر مسائل هم کسبه را تحت فشار قرار می‌دهد. در زمان‌های عادی اینها مشکل‌ساز نیستند و وقتی کسبه درآمد داشته باشند آماده‌اند مالیات حقه دولت را بپردازند، ولی در مواقع ضروری لازم است به کسبه کمک‌هایی در این جهت بشود.
عضو هیات موسس حزب مؤتلفه اسلامی، در پایان گفت: به کسانی که بدهکارند و سررسیدهایشان رسیده است مهلت داده شود و در صورتی که مسائل دیگرش حل شود دولت و بانک‌ها دو سه ماه یا حتی بیشتر مهلتشان را تمدید کنند.


۱۳۹۸/۱۲/۲۱

اخبار مرتبط