لاله افتخاری در گفتگو با نما:

رسیدگی به مسائل زنان و خانواده دغدغه اصلی مرحومه فاطمه رهبر بود

عکس خبري -رسيدگي به مسائل زنان و خانواده دغدغه اصلي مرحومه فاطمه رهبر بود

رسیدگی به مسائل زنان و خانواده و انجام وظایف نمایندگی مجلس در مسائل زنان و حوزه انتخابیه و مسائل كلان مجلس و كمیسیون‌های تخصصی از دغدغه‌های ایشان بود.

با درگذشت فاطمه رهبر، عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی و نماینده منتخب مردم تهران در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در 17 اسفند سال جاری، خبرنگار نما را بر آن شد با لاله افتخاری، عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی در باره ویژگی‌ها و اقدامات آن مرحومه به گفتگوی کوتاهی بنشیند که در ادامه متن آن را می‌خوانید. 


در باره ویژگی‌های خانم فاطمه رهبر بفرمایید

 ایشان دوستی صمیمی، همفکر و همدل بودند. خانم رهبر تلاشگر بودند و هم برای مؤتلفه زحمت زیادی کشیدند و هم در مجلس فعالیت‌های خودشان را داشتند. تلاش ایشان در جهت خدمت به جامعه بود و برای این کار از وقت خودشان می‌زدند. خانم رهبر انسانی ولایی، مؤمن و متدین بودند.



از اقدامات تأثیرگذارشان در عرصه قانونگذاری و عرصه‌های دیگر بگویید

 خانم رهبر در کمیته امداد فعالیت‌های خوبی در خدمت به محرومان نظیر تهیه جهیزیه‌های دختران نیازمند و رسیدگی به مناطق محروم داشتند. در خصوص قانونگذاری هر چند قانونگذاری در مجلس کاری جمعی است، ولی خدا توفیق داد با وجودی که در فراکسیون زنان کم بودیم، ولی چهار پنج نفری که با هم بودیم با همدلی کار می‌کردیم و الحمدلله مجموعه قوانین ماندگاری به دست آمد که دستاورد نمایندگی ما در سه دوره مجلس باشد. ایشان در کمیسیون اصل 90 از جمله بررسی پرونده‌ها فعال بودند. به گفته خودشان همین‌ که بعد از دوازده سال نمایندگی باز هم صلاحیتمان برای دوره بعدی تأیید می‌شود نشان می‌دهد روشمان درست بوده است و از موقعیت شغلی و جایگاهمان سوء استفاده نمی‌کنیم.



مشخصاً دغدغه خانم رهبر چه بود؟


رسیدگی به مسائل زنان و خانواده و انجام وظایف نمایندگی مجلس در مسائل زنان و حوزه انتخابیه و مسائل کلان مجلس و کمیسیون‌های تخصصی از دغدغه‌های ایشان بود. تلاششان این بود که در این عرصه‌ها بتوانند در حد اختیارات نمایندگی‌شان خدمتگزار خوبی باشند. در بحث زنان و خانواده قوانینی بود که ایشان در تصویب آنها تأثیرگذار بودند و با هم همدلی کردیم که حاصل آن به صورت کتابچه‌ای در آمد.



اگر خاطره‌ای از خانم فاطمه رهبر دارید بفرمایید

 علاوه بر اینکه در مجلس و حزب مؤتلفه اسلامی با ایشان همکاری زیادی داشتم، چون بنده مسئولیت بانوان مجمع تقریب مذاهب اسلامی را داشتم و ایشان هم عضو شورای مرکزی بودند در سفرهای متعدد و در تصمیم‌گیری‌ها با هم همراه بودیم و خواهرانه با هم زندگی کردیم. ایشان اصلاً در قید و بند تکلفات و تشریفاتی که عده‌ای گرفتارش هستند نبودند. در سفرهایمان سعی می‌کردیم از کم‌هزینه‌ترین و ساده‌ترین امکانات استفاده کنیم.

۱۳۹۸/۱۲/۲۲

اخبار مرتبط