حسین انواری در گفتگو با نما:

كاهش تصدی گری دولت راهی برای رونق اقتصاد است

عکس خبري -کاهش تصدي گري دولت راهي براي رونق اقتصاد است

عضو شورای مركزی حزب موتلفه اسلامی گفت: وقتی دولت وارد عرصه تصدی‌گری می‌شود مردم نمی‌توانند با آن رقابت كنند و او هرجور كه بخواهد عمل می‌كند. در این صورت با بی‌نظمی اقتصادی مواجه می‌شویم كه در حال حاضر چنین است.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در خصوص ارزیابی عملکرد دولت در اجرایی کردن شعار سال 1398، گفت: رونق تولید، کلیدی‌ترین موضوع اقتصاد مقاومتی است. از اهداف اقتصاد مقاومتی این است که نظام اقتصادی رو به رشد و تضمین‌کننده شکوفایی اقتصاد کشور داشته باشیم که قدرت مقاومت ما را در برابر آسیب‌ها افزایش دهد.
این فعال سیاسی اصولگرا در ادامه با بیان اینکه در این باره باید گفت که وابستگی اقتصادی کشور به درآمدهای نفتی نه فقط کم نشده بلکه بیشتر شده است گفت: کم کردن اتکای کشور به نفت مستلزم رونق تولید است که در این زمینه کیفی کردن تولید، صادرات و خودکفایی از موضوعات مهم است. پیشرفت در تولید اقلام مورد نیاز کشور است که اقتدار ملی را افزایش می‌دهد، اما هنوز دولت نظام منسجم اقتصادی ندارد که بتواند ثروت ملی را افزایش بدهد و عدالت اجتماعی را برقرار کند.
وی افزود: متأسفانه دولت در حوزه اشتغال، کنترل تورم، حل معضلات محرومان و حتی بهبود معیشت اقشار متوسط جامعه موفق عمل نکرده است.
انواری در ادامه با بیان اینکه با وجودی که قوه قضائیه در مبارزه با مفاسد اقتصادی وارد شده است، اما هنوز نتوانسته‌ایم منبع تولید آن را که در بدنه نظام اجرایی ماست کنترل کنیم، گفت: در بحث ارتقای بهره‌وری و جلوگیری از اسراف، در بسیاری از سطوح مدیریتی متأسفانه غیر از حقوق‌های نجومی طبع اشرافی‌گری بین مسؤولین جا افتاده و طوری شده که مسؤولی قوی‌تر است که بخواهد بیشتر به سمت اشرافی‌گری برود.
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی تاکید کرد: دولت باید صرفاً عهده‌دار امور حاکمیتی باشد و بقیه امور را به مردم واگذار کند. متأسفانه دولت در به کار انداختن سرمایه‌های مردمی و سامان دادن نظام بانکی کشور توفیق چندانی نداشته است. دولت برنامه روشنی برای استفاده از توانمندی‌ها و سرمایه‌های مردم ندارد، چون غیر از امور حاکمیتی تصدی‌گری هم می‌کند. وقتی دولت وارد عرصه تصدی‌گری می‌شود مردم نمی‌توانند با آن رقابت کنند و او هرجور که بخواهد عمل می‌کند. در این صورت با بی‌نظمی اقتصادی مواجه می‌شویم که در حال حاضر چنین است.
انواری در پایان گفت: در مجموع کارنامه اقتصادی دولت مثبت نیست و دولت هنوز باور نکرده کشور در جنگ اقتصادی است و به همین علت خودش را برای این جنگ تجهیز نکرده است.

۱۳۹۸/۱۲/۲۱

اخبار مرتبط