نسخه چاپی

سیاسی: حاضرم بازهم به پرسپولیس برگردم

عکس خبري - سياسي: حاضرم بازهم به پرسپوليس برگردم

عضو هیات مدیره پرسپولیس گفت: «اصلا قرار نبود من خرج كنم.‌‌ همان روزی كه ما وارد هیات‌مدیره شدیم یك اسپانسر برای باشگاه درنظر گرفتند. اسپانسر قرار بود هزینه كند و ما مدیریت كنیم. در نیمه راه با اسپانسر به مشكل خوردیم و قرارداد فسخ شد.»

به گزارش نما به نقل از تماشاگر، حمیدرضا سیاسی حرف‌های دلش را زد. او از علاقه‌اش به پرسپولیس گفت. از ورودش به ورزشی که از قبل هیچ انگیزه‌ای نداشته و خودش مدعی است که فقط به‌ خاطر پیشنهاد امیررضا خادم به پرسپولیس آمده است.

سیاسی از بازداشت غیرمنتظره‌اش گفت و این‌که از اول قرار نبوده در تیم پرسپولیس هزینه کند.

اظهارات جالب سیاسی را در ادامه می خوانید:

* حمیدرضا سیاسی به چه دلیل وارد ورزش شد؟

- فکر می‌کنم تقریبا یک سال و نیم پیش بود آقای خادم پیشنهاد داد که هیات مدیره باشگاه پرسپولیس دارد تشکیل می‌شود و شما در آن شرکت کنید. من به آقای خادم نظر دادم که یک جلسه با دیگر اعضا داشته باشیم تا با هم آشنا شویم و ببینیم همخوانی داریم یا نه.

* از قبل انگیزه‌ای برای ورود به ورزش داشتید؟

- مدت‌ها بود دوست داشتم به عرصه ورزش ورود پیدا کنم اما فرصت آن پیش نیامده بود. از همین‌رو این موقعیت را بهترین فرصت برای ورودم به ورزش دانستم.

* به تیم پرسپولیس علاقه داشتید؟ چون عده‌ای از پرسپولیسی‌ها به خاطر کمک مالی زیادی که به استقلال کردید معتقد بودند شما پرسپولیسی نیستید.

- خیر؛ من از اول هم به این تیم علاقه و ارادت داشتم و به ‌خاطر نام پرسپولیس وارد فوتبال شدم.

* نقش شهرت برای ورود شما به فوتبال چقدر بود؟ خیلی‌ها به شهرت علاقه دارند و سریع‌ترین راه مشهور شدن را در ورود به فوتبال می‌بینند. شما هم که از این قاعده مستثنی نیستید!

- من اصلا برای شهرت وارد فوتبال نشدم و هیچ احتیاجی هم به شهرت نداشتم. شهرت جز دردسر هیچ چیز دیگری ندارد. ضمن اینکه کسب شهرت اصلا هیچ نقشی در انتخاب و ورود من به عرصه فوتبال نداشت.

* شاید برای تبلیغ کارتان وارد فوتبال شدید.

- نه؛ شغل ما یک شغل تخصصی است که تبلیغ در آن هیچ نقشی ندارد. من یک شرکت ساختمانی دارم که اصلا هیچ احتیاجی به تبلیغ آن نیست.

* یک تفاوت بین شهرت شما و شهرت فوتبالیست‌ها وجود دارد؛ این‌که بازیکنان فوتبال پول می‌گیرند و به شهرت دست پیدا می‌کنند ولی شما هزینه می‌کنید. این یک جور بی‌عدالتی نیست؟

- نه؛ من خرج و هزینه‌ای نمی‌کنم.

* اگر شما خرج نمی‌کردید پس دلیل ورود شما به هیات مدیره پرسپولیس چه بود؟

- اصلا قرار نبود من خرج کنم.‌‌ همان روزی که ما وارد هیات مدیره شدیم یک اسپانسر برای باشگاه در نظر گرفتند. اسپانسر قرار بود هزینه کند و ما مدیریت کنیم. در نیمه راه با اسپانسر به مشکل خوردیم و قرارداد اسپانسر فسخ شد.

* چرا برای پرسپولیس هزینه کردید؟

- تا لحظه‌ای که هنوز بازداشت نشده بودم، به دلیل تعهدی که داشتم بدون این‌که اسپانسر باشم هزینه‌های باشگاه را پرداخت کردم.

* اگر به عقب برگردیم، پیشنهاد ورود به عرصه ورزش یا فوتبال را قبول می‌کنید؟

- بستگی به شرایط دارد، ولی من به ‌خاطر علاقه به پرسپولیس قبول کردم.

* یعنی باز هم به شما سمتی پیشنهاد بدهند قبول می‌کنید؟

- وقتی به این تیم علاقه‌مند هستم و دوستش دارم اگر هزار بار دیگر هم پیشنهاد بدهند در هر سمتی باشد قبول می‌کنم.

* در این مدتی که شما مدیریت باشگاه را برعهده داشتید، عامل ناکامی تیم را در چه می‌دیدید؟

- در زمانی که من مدیریت باشگاه را برعهده داشتم تیم پرسپولیس ناکام نبود. مقطعی در زمان آقای دایی تا هفته هشتم نتایج بدی کسب کردیم، اما در زمان آقای درخشان تا مدتی که من حضور داشتم نتیجه بدی نگرفتیم.

* فکر می‌کنید بازداشت شما چقدر در ناکامی تیم تاثیر داشت؟

- وقتی منابع اقتصادی از تیم فاصله می‌گیرد و مدیریت مالی وجود ندارد به صورت اتوماتیک نتایج ضعیف جزو اصلی‌ترین ضربه‌ها به تیم خواهد بود.

* شما در پرسپولیس برنامه‌ای داشتید؟

- بله؛ تقریبا ساختار اداری و مالی را سر و سامان دادم.

* برنامه اقتصادی هم برای این باشگاه در نظر گرفتید؟

- برای درآمد و اقتصاد این باشگاه هم برنامه‌ای داشتم اما متاسفانه با مسائلی که پیش آمد نتوانستم برنامه‌ها را به طور کامل اجرا کنم. همان‌طور که می‌دانید در زمان پیش از بازداشتم باشگاه هیچ مشکلی نداشت و بازیکنان و کادر فنی به صورت هفتگی حقوق می‌گرفتند.

* شما اصلا یک فرد ورزشی یا فوتبالی نبودید. آیا در زمان مدیریت باشگاه پرسپولیس مشاور داشتید؟

- بله؛ من در قسمت‌های مختلف مشاور داشتم. در شرکت خودم هم همین‌طور است. ما صاحب‌نظر نیستیم ولی از صاحب‌نظران در قسمت‌های مختلف استفاده می‌کنیم.

* الان فکر می‌کنید مشاور‌ها، مشاوره خوبی در مقابل باشگاه عظیمی مثل پرسپولیس به شما داده بودند؟

- بله؛ چون در زمان مدیریت من شواهد نشان می‌دهد که ما در آن مقطع موفق بودیم. اتفاقاتی که در زمان نبودنم افتاد را نباید به گردن من بیاندازند. زمانی که بازداشت شدم امکان آن نبود تا به تیم کمک کنم.

* وقتی آن‌جا بودید بازی‌ها و نتایج را دنبال می‌کردید؟

- خیر، نتوانستم اخبار و نتایج را دنبال کنم.

* به پرسپولیس آمدن برای شما با هزینه‌های میلیاردی‌اش هیچ سودی برای یک فرد اقتصادی مثل شما نداشت و مشکلات حقوقی و جزایی را هم برایتان به وجود آورد؛ اتفاقی که شاید اگر سال‌های سال به فعالیت قبلی ادامه می‌دادید برای شما رخ نمی‌داد. فکر می‌کنید ارزشش را داشت؟

- من پیش‌بینی نمی‌کردم که این اتفاقات برایم بیفتد. حتی در مورد این‌که هزینه‌ها به گردن من باشد هم پیش‌بینی نداشتم چون شما مطلع هستید که در ابتدای فصل، وزارت ورزش با یک اسپانسر در قالب ۳۰ میلیارد تومان قرارداد بسته بود. این مبلغ برای هزینه‌های باشگاه جوابگو بود. با مبالغی که از سازمان لیگ و اجاره مجموعه درفشی‌فر دریافت می‌کردیم به راحتی می‌توانستیم هزینه‌های باشگاه را جمع کنیم.

* پس چه شد که هزینه‌ها به گردن شما افتاد؟

- اتفاقاتی که وسط راه در باشگاه رخ داد من را به پرداخت هزینه وادار کرد. این نبود که من پیش‌بینی کنم که برای پرسپولیس باید ۱۰ میلیارد هزینه کنم. شاید آن زمان اگر می‌دانستم باید چنین هزینه‌ای کنم تصمیم دیگری می‌گرفتم ولی ما در شرایطی قرار گرفتیم که درست نبود تیم را به حال خودش‌‌رها کنم.

* هزینه‌هایی که کردید چه می‌شود؟

- قرار شده در زمان خصوصی‌سازی یا قسمت‌های بعدی از باشگاه یا از طریق وزارت ورزش به هزینه‌هایی که کردم دسترسی پیدا کنم.

* گفتید که اگر به عقب برگردیم باز هم همین تصمیم را می‌گرفتید.

- نمی‌توانم بگویم که اگر برگردم به عقب این تصمیم را می‌گرفتم یا نه چون هر تصمیمی در زمان خودش گرفته می‌شود. من پرسپولیس را دوست دارم و عاشق این تیم هستم و از این‌که هزینه کردم اصلا پشیمان نیستم.

* راستی، نگفتید به چه دلیل بازداشت شدید؟

- من را به اتهام انتقال منافع مال غیر بازداشت کردند. به دلیل تعهدی که داشتم بدون این‌که اسپانسر باشم هزینه‌های باشگاه را پرداخت کردم.

* انتقال منافع مال غیر یعنی چه؟

- این مربوط می‌شد به قراردادهایی که در زمان مدیریت قبلی بسته شده بود. امضای من در کنار امضای مدیرعامل بود ولی بازپرس محترم صلاح دید که من را بازداشت موقت کند.

* یعنی فقط به‌ خاطر پرسپولیس به زندان رفتید؟

- بله؛ مشکل دیگری نبود. در انتهای بازداشت موقت دو ماهه با من راجع به پرونده‌ مادرید و در خصوص مسائلی که در اسپانیا رخ داد سوالاتی شد؛ مشکلی که مربوط به شخص من نبود و مربوط به پرسپولیس بود.

* اوضاع پرسپولیس عملا در این یک سال روز به روز بد‌تر شده. شما تقریبا چیزی حدود چهار ماه در باشگاه حضور نداشتید. وقتی برگشتید اوضاع پرسپولیس را چطور دیدید؟

- من چهارماه و نیم نبودم. اوضاع پرسپولیس را اصلا خوب ندیدم چون الان شما دیدید نتایج خیلی ضعیفی گرفته شده. البته باز یک نفر مقصر نیست و سیستم نتوانست خودش را جمع کند ولی امیدوارم انشاءا... در آینده این تیم موفق باشد.

* وقتی شما آزاد شدید برانکو سرمربی بود و شما در آن مقطع گویا علاقه‌ای به همکاری با این مربی نداشتید.

- نه؛ این اشتباه را نکنید. برانکو در فوتبال ایران سرمربی بزرگی است و در این هیچ شکی نیست. موردی که من به آن نقد داشتم مربوط به نحوه قرارداد بود. نکته‌هایی که در قرارداد با این مربی رعایت نشده ممکن بود در آینده برای مدیریت‌های بعدی مشکل‌ساز شود.

* شما قرارداد را دیدید؟ می‌توانید مبلغ قرارداد را اعلام کنید؟

- ششصد و پنجاه هزار دلار قرارداد و چهارصد و پنجاه هزار دلار پاداش این مربی بود.

* دستیارانش چقدر قرارداد بستند؟

- مجموع دو دستیار؛ ۲۵۰ هزار دلار بدون پاداش.

* از مبلغ قرارداد آقای باقری خبر دارید؟

- مبلغ ۶۰۰ میلیون تومان قرارداد آقای باقری بود.

* یعنی جمعا حدود…

- حدود یک میلیون و ۳۵۰ هزار دلار به علاوه ۶۰۰ میلیون تومان.

اگر شما درآن زمان حضور داشتید با این نتایج آقای درخشان، کادر فنی را تغییر نمی‌دادید؟

- اگر من شرایط را به عنوان یک مدیر فراهم کنم و می‌دیدم شیب ما منفی است، قطعا نمی‌گذاشتم کار به اینجا بکشد. ولی وقتی که شرایط را مهیا نکردیم چطوری می‌توانیم انتظار خاصی داشته باشیم؟

* شما شرایط را برای آقای دایی فراهم کردید؟

- بله؛ شرایط در زمان آقای دایی فراهم بود و تیم را آقای رحیمی و آقای دایی بستند.

* در زمان آقای رحیمی چقدر برای تیم هزینه کردید؟

- زمان آقای رحیمی ۱۴ میلیارد.

* چه کسی هزینه‌های بسته شدن تیم را پرداخت کرده؟

- اسپانسر و غیراسپانسر باشگاه را تغذیه کردند.

* اسپانسر چه مبلغی را پرداخت کرد؟

- نه میلیارد و نیم.


شما پشت تیم در زمان آقای رحیمی ایستادید؟

- بله؛ ولی نتیجه خوبی نگرفتیم.

* بعدش چرا آن اتفاقات افتاد؟

- من وقتی رئیس هیات مدیره بودم تشکیل جلسه هیات مدیره را اعلام کردم و نظر اعضا هیات مدیره را خواستم.

* هیات مدیره نسبت به برکناری کادر فنی چه نظری داشت؟

- گفتند اگر ما تعویض مربی را صورت ندهیم امکان موفقیت را از تیم می‌گیریم. بعضی‌ها می‌گفتند بگذار دو - سه تا بازی دیگر ببازیم تا سکو‌ها به آقای دایی اعتراض کنند.

شما نسبت به این حرف‌ها چه نظری داشتید؟

- من مخالف این بودم که دایی را مقابل سکو‌ها قرار بدهیم.

* چرا مخالف بودید؟

- چون می‌خواستند قهرمان بزرگ ما را مقابل سکو‌ها قرار دهند که این اتفاق خوبی نبود.

* بعد از آن اتفاقات با دایی برخوردی داشتید؟

- بله؛ بعد از اتفاقاتی که در درفشی‌فر افتاد، با علی دایی ملاقاتی داشتم و در خصوص مطالباتش با هم صحبت کریم که اتفاقا خیلی با ما بر سر مبلغ و فسخ قرارداد راه آمدند.

چرا با آقای رحیمی قطع همکاری کردید؟

- آقای رحیمی تعصبات خاص خود را داشت که از تبعیت هیات‌مدیره خارج می‌شد.

* شما قصد خرید پرسپولیس را نداشتید؟

- نه؛ من قصد خرید این تیم را نداشتم و این را بار‌ها و بار‌ها گفتم. اگر پرسپولیس به صورت سهام در بورس ارائه می‌شد دوست داشتم چند تا سهم داشته باشم چون بالاخره پرسپولیس متعلق به همه ملت است.

۱۳۹۴/۲/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...