نسخه چاپی

حكم روزنامه مردم امروز صادر شد

وكیل مدافع مدیر مسئول روزنامه توقیف شده مردم امروز از صدور حكم پرونده موكلش از سوی شعبه ۷۶ دادگاه كیفری استان تهران خبر داد.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، سیدمحمود علیزاده طباطبایی درباره آخرین وضعیت پرونده مدیرمسئول روزنامه توقیف شده مردم امروز اظهارداشت: دو روز پیش برای پیگیری آخرین وضعیت پرونده به شعبه مراجعه کردم که گفتند حکم صادر شده اما هنوز امضا نشده است.

وکیل مدافع مدیرمسئول روزنامه توقیف شده امروز اضافه کرد: حکم صادره، پس از تایپ و امضا از سوی ریاست شعبه، ابلاغ می‌شود.

علیزاده طباطبایی در پاسخ به این سئوال که دادگاه به توقیف داده یا جریمه نقدی حکم داده است افزود: ما از محتوای حکم آگاه نیستیم اما قطعاً حکمی که صادر شده، توقیف نیست و قاعدتاً باید جریمه نقدی باشد.

بر اساس این گزارش، روزنامه مردم امروز پس از ۱۹ شماره انتشار، با دستور شعبه دوم دادسرای فرهنگ و رسانه به دلیل انتظار مطلبی تحت عنوان «من هم شارلی هستم» توقیف شد.

علاوه بر توقیف روزنامه مردم امروز از سوی دادستانی تهران، هیئت نظارت بر مطبوعات نیز در جلسه روز ۲۹ دی ۹۳ پروانه انتشار روزنامه یاد شده را به‌ استناد بند ٧ ماده ٦ قانون مطبوعات و همچنین ماده ٢٧ این قانون، لغو و پرونده آن را به مرجع قضایی ارجاع کرد.

در نهایت، با صدور قرار مجرمیت و کیفرخواست، پرونده روزنامه مردم امروز به اتهام توهین به مقدسات به شعبه ۷۶ دادگاه کیفری استان تهران ارجاع شد. شعبه ۷۶ دادگاه، دوازدهم اردیبهشت امسال با حضور هیات منصفه به پرونده مدیرمسئول این روزنامه رسیدگی کرد که هیئت منصفه متهم را مجرم شناخت و مستحق تخفیف در مجازات ندانست.

آخرین وضعیت حکم مدیرمسئول نشریه مهرنامه

علیزاده طباطبایی همچنین در خصوص پرونده مدیر مسئول نشریه مهرنامه گفت: موکم به حکم دادگاه اعتراض کرده و پرونده به دیوان عالی کشور رفته است. منتظر تصمیم دیوان عالی کشور در این پرونده هستیم.

دادگاه رسیدگی به پرونده مدیر مسئول نشریه مهرنامه با اعلام جرم دادستانی تهران و به اتهام انتشار مطلب از گروه‌های منحرف به‌نحوی که تبلیغ به‌ نفع آنان باشد، ۲۱ دی سال گذشته در شعبه ۷۹ دادگاه کیفری استان تهران برگزار شد که هیئت منصفه مطبوعات متهم را در عنون اتهامی، مجرم شناخت و مستحق تخفیف در مجازات ندانست.

در نهایت، بهمن سال ۹۳، شعبه دادگاه حکم خود را در خصوص این پرونده صادر و متهم را به پرداخت ۳ میلیون تومان جزای نقدی بدل از یک سال حبس و دو سال محرومیت از فعالیت مطبوعاتی محکوم کرد.

۱۳۹۴/۲/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...