زاكانی: هاشمی گفت نگاهم با رهبری متفاوت است

هاشمی‌رفسنجانی خطاب به این افراد گفته كه بنده دلم برای شماها می‌سوزد و در مورد انتخابات نسبت به رهبری نگاه متفاوتی دارم چرا كه اعتقاد دارم مشاركت در انتخابات باید پایین باشد اما فرد مورد نظر انتخاب شود، در حالی كه رهبری به دنبال افزایش مشاركت و انتخاب مردم هستند.

به گزارش نما به نقل از فارس، علیرضا زاکانی امشب در نشست سیاسی که به مناسبت دهه بصیرت در مسجدالرضا(ع) 30 متری قائم قم برگزار شد، با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران جهانی است، اظهار کرد: این انقلاب به سمت بسترسازی ظهور امام زمان(عج) در حال حرکت است.

وی اضافه کرد: مسؤولان نظام اسلامی دو دسته هستند که دسته نخست بر آرمان‌ها پایبند بوده اما دسته دوم دچار خستگی شده‌اند، این دو گروه در نوع نگاه و عمل خود تفاوت‌های جدی دارند.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی از درخواست‌های رهبر انقلاب اسلامی مبنی بر انقلابی بودن اقشار مختلف مردم یاد کرد و گفت: این انقلابی بودن ظرفیت‌های بسیاری را برای نظام اسلامی به دنبال دارد، اکنون تهدیدهای بزرگی انقلاب اسلامی را مورد توجه قرار داده اما با روحیه انقلابی می‌توان این تهدیدها را به فرصت تبدیل کرد.

وی با تاکید بر اینکه مسؤولان خسته ظرفیت‌های انقلابی را از بین می‌برند، تصریح کرد: حضور مسؤولان انقلابی و الگوبرداری مردم از آنها سبب استفاده از ظرفیت‌ها و پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی می‌شود.

زاکانی با اشاره به اینکه مسؤولان انقلابی نظام اسلامی به رهبری و امام خمینی(ره) اقتدا کرده‌اند، عنوان کرد: این افراد نسبت به گروه دوم نگاه متفاوتی نسبت به آرمان‌های دینی دارند چراکه وعده‌های الهی را باور کرده اما گروه دوم به خداوند متعال اعتماد ندارد و به سمت دشمنان خداوند و کدخدا اعتماد کرده‌اند.

وی پیام انقلاب اسلامی را جهانی دانست و مطرح کرد: برخی از مسؤولان سنت‌های الهی را باور کرده و با یاری‌رساندن به خداوند متعال به دنبال پیروزی هستند اما دسته دوم این حقیقت را باور ندارند.

زاکانی با بیان اینکه مسؤولان انقلابی آموزه‌های اسلام را مافوق هر موضوعی می‌دانند، اضافه کرد: مسؤولان خسته به دنبال ترویج اسلام در زندگی فردی و اجتماعی نیستند. مسؤولان انقلابی قبول دارند که رهبری مورد عنایت خاص امام زمان(عج) بوده به همین علت به فرمایشات ایشان اهتمام جدی دارند اما مسؤولان خسته این فرمایشات را توصیه‌های عادی می‌دانند.

این کارشناس سیاسی خاطرنشان کرد: در بزنگاه‌های اساسی از رهبر انقلاب اسلامی به عنوان آبرومند نظام اسلامی هزینه می‌کنند همانند موضوع برجام؛ این افراد به سخنان رهبر انقلاب اسلامی دقت نکردند و به بهانه ارتباط با رهبر انقلاب اسلامی از نظارت‌های مجلس جلوگیری می‌کردند در حالی که رهبر انقلاب اسلامی فرموده‌اند بنده کلیات را مطرح می‌کنم و جزییات به دولت واگذار شده است.

وی از سخنان سید حسن نصرالله در مورد رهبر انقلاب اسلامی یاد کرد و گفت: مسؤول انقلابی جایگاه رهبری را پاس می‌دارد اما مسؤول غربی انقلابی به دنبال هزینه تراشیدن و خرج کردن از رهبری است.

وی با تاکید بر اینکه مردم ایران بی نظیر هستند، اضافه کرد: مسؤولان خسته مردم را مزاحم دانسته و در مردم‌سالاری دینی و دموکراسی فقط به رای دادن‌های مردم به نفع خودشان توجه دارند به همین علت اگر مردم به جبهه مقابل آنها رای دهند شروع به فحش دادن می‌کنند.

زاکانی افزود: اکنون مردم دچار مشکلات اقتصادی هستند اما مسؤولان با اشرافی‌گری و هزینه‌های سنگین به دنبال مدیریت‌های خود هستند در حالی که انقلاب اسلامی به دنبال سرافرازی مستضعفان است نه اینکه حق حیات را از گور نشینان بگیرد.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مسؤولان غیر انقلابی ادبیات امام خمینی(ره) را نادرست می‌دانند، گفت: این افراد انقلابی‌گری را سطحی بودن و نداشتن تعامل با دنیای بین‌الملل می‌خوانند و به شرایط مردم توجهی ندارند.

وی با اشاره به انعکاس سخنان شب گذشته رئیس جمهور در روزنامه‌های صبح امروز تصریح کرد: اکنون مباحث و موضوع‌های گذشته تکرار می‌شود، مردم‌سالاری دینی فقط قائل شدن حق مشارکت برای مردم در صورت رای دادن به جبهه خودی نیست بلکه تلاش برای رفع مشکلات آنهاست.

زاکانی یادآور شد: رهبر انقلاب اسلامی طی جلسه‌ای از گروه‌های مختلف سیاسی درخواست ایجاد جبهه دفاع از انقلاب و اسلام را مطرح کردند، بعد از این نشست افرادی به منظور تشکیل این جبهه با هاشمی رفسنجانی دیدار کردند.

وی افزود: هاشمی‌رفسنجانی خطاب به این افراد گفته که بنده دلم برای شماها می‌سوزد و در مورد انتخابات نسبت به رهبری نگاه متفاوتی دارم چرا که اعتقاد دارم مشارکت در انتخابات باید پایین باشد اما فرد مورد نظر انتخاب شود، در حالی که رهبری به دنبال افزایش مشارکت و انتخاب مردم هستند.

۱۳۹۵/۱۰/۱۳

اخبار مرتبط