مدیر مركز هنرهای نمایشی وزارت ارشاد در گفتگو با نما:

تنور نمایش در نوروز96 داغ است

عکس خبري -تنور نمايش در نوروز96 داغ است

مهدی شفیعی مدیر مركز هنرهای نمایشی گفت:مجموعه تئاتر شهراز ششم فروردین ماه 1396 با اجرای نمایش‌های صحنه‌ای و خیابانی میزبان علاقه مندان به تئاتر خواهد بود.

مهدی شفیعی مدیر مرکز هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مصاحبه با خبرنگار نما گفت:از آنجایی که تهران هرساله در ایام نوروز میزبان مهمانان نوروزی زیادی از سراسر کشور است و همچنین تعدای از مردم ساکن پایتخت در این ایام در تهران حضور دارند، از طرف مرکز هنرهای نمایشی تصمیمی اتخاذ شده تا در تعطیلات نوروزی 96 نیز همانند دو سه سال گذشته با برنامه‌های ویژه نوروزی و نیز اجرای تئاتر‌های خیابانی و صحنه‌ای در خدمت مردم باشیم .
در ضمن تدارک وسیعی دیده ایم تا بهره برداری حداکثری از ظرفیت های تئاتر را در این ایام برای علاقه مندان به هنر نمایش صورت گیرد.
شفیعی اظهارداشت: مجموعه تئاتر شهراز ششم فروردین ماه 1396 با اجرای نمایش‌های صحنه‌ای و خیابانی میزبان علاقه مندان به تئاتر خواهد بود.
برپایی برنامه های ویژه نوروز و آیین های نمایشی در محوطه مجموعه باز تئاتر از جمله این برنامه ها است.
وی تصریح کرد: نمایش‌های آیینی سنتی، نقالی، نوروزخوانی، خیمه شب بازی و تئاتر‌های محیطی با موضوع بهارو آیین های نوروزی و نیز موضوعات اجتماعی از ویژه‌ برنامه‌های مجوعه تئاتر شهر در این روزها خواهد بود .
این مدیرفرهنگی افزود:علاوه بر مجوعه تئاتر شهر، تالار سنگلج هم از سوم فروردین میزبان مخاطبان تئاتر می باشد ،برنامه های تالار هنر هم که مربوط به اجرای نمایش های کودک و نوجوان است از روز ششم فروردین فعال و شاهد اجراهایی با این گونه از ژانر در تالارهنرخواهیم بود .
وی افزود:با توجه به اینکه صحنه نمایش در عید نوروز یکی و دوسال اخیر به مانند سینماها پررونق بوده است ،پیش بینی ما این است که امسال هم استقبال از نمایش های صحنه ای و خیابانی پررونق باشد .
به مردم و مهمانان نوروزی توصیه می کنم تا از اجراهای فرهنگی و هنری در نوروز 96 دیدن کنند . همچنین همزمان در شهرستان ها هم شاهد اجرای نمایش های مختلف با موضوعات متنوع خواهیم بود .
شفیعی گفت:خوشبختانه سال 1396 نخستین سالی است که در آن هفتم فروردین ماه در تقویم رسمی کشور به نام روز ملی تئاتر ثبت شده است.
خانواده تئاترهم این روز را متقارن با روز جهانی تئاتر گرامی خواهند داشت .
وی در پایان تصریح کرد: 9 نمایش در تالار های مختلف این مجموعه طی ماه های فروردین و اردیبهشت به روی صحنه خواهد رفت.
طبق برنامه ریزی های انجام گرفته از فروردین ماه سال 96 نمایش های «هملت» به کارگردانی آرش دادگر در تالار اصلی ، «بوف کور» به کارگردانی ناصر حسینی مهر در تالار چهارسو، « مرگ آسید کاظم » به کارگردانی محمد محقق منتظری در تالار سایه ، « شلتر» به کارگردانی امین میری در تالار قشقایی، «برلین» به کارگردانی آریان رضایی در پلاتو اجرا ، «وارونه» به کارگردانی همایون حجازی در تالار سایه، «بی پدر» به کارگردانی سید محمد مساوات در تالار قشقایی ، «فصل بی عاری» به کارگردانی سیاوش بهادری راد در تالار قشقایی و «کافه پولشری» به کارگردانی الهام پاوه نژاد در کافه تریای اصلی مجموعه تئاتر شهر به تناوب تاریخ هایی که متعاقبا اعلام می شود، روی صحنه می روند.
گفتنی است علاوه بر مشخص شدن نمایش های صحنه ای ،تا به امروز فیلم‌های «ماجرای نیمروز»، «خوب بد جلف»، «یک روز بخصوص»، «سه بیگانه» گوی رقابت را از بقیه آثار ربودند و در نوبت اول اکران نوروز قرار گرفتند .
که از آن میان ماجرای نیمروز» دومین فیلم بلند سینمایی محمدحسین مهدویان پس از ساخت اثر موفق «ایستاده در غبار» است که در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر و در اکران عمومی با استقبال روبه‌رو شد.
این اثر توانست در جشنواره فیلم فجر 5 جایزه بخش نگاه ملی، مردمی، طراحی لباس، طراحی صحنه و بهترین فیلم دریافت کند.
این فیلم یک تریلر پلیسی است که در بستر قصه به حوادث و وقایع سال ۱۳۶۰ می‌پردازد.

۱۳۹۵/۱۲/۲۴

اخبار مرتبط