گزارش اختصاصی نما ، غزل خداحافظی شاعر ترانه‌ها

یداللهی شاعری خوش‌قریحه، آینده دار و بسیار تاثیرگذار بود

عکس خبري - يداللهي شاعري  خوش‌قريحه، آينده دار و  بسيار تاثيرگذار بود

علی مرادخانی معاون هنری وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: افشین یداللهی كلمات را به زیبایی كنار هم می‌گذاشت او از با اخلاق‌ترین هنرمندان ایران بود، كسی كه وجودش همیشه پر از آرامش و انگیزه بود .

پیکرمرحوم افشین یداللهی شاعر ، ترانه‌سرا و روانپزشک کشور در میان اندوهی از غم بر دوش مردم ،هنرمندان و دوستدارنش تشییع و از تالار وحدت به سمت قطعه هنرمندان بهشت زهرا(س) بدرقه شد .
علی مرادخانی معاون هنری وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص اینکه درگذشت یداللهی ضایعه‌ای بزرگ برای جامعه هنری کشور است،به خبرنگار نما گفت: مرحوم افشین یداللهی شاعری خوش‌ذوق، خوش‌قریحه، جوان ،آینده دار و بسیار تاثیرگذاردر این حوزه بود ،صد افسوس می خوریم که که او دیگر دربین ما نیست.به گونه ای که آن مرحوم یکی از تکیه گاه‌هایمان در این حوزه بود، او کلمات را به زیبایی کنار هم می‌گذاشت.
در ضمن مرحوم یداللهی یکی از با اخلاق‌ترین هنرمندان ایران بود، کسی که وجودش همیشه پر از آرامش و انگیزه بود .
معاون هنری وزارت ارشاد یادآور شد: همه کارهای افشین یداللهی تا امروز، نامش را تا ابد در حوزه فرهنگ ایران جاودانه می‌کند؛ تنها کاری که ما امروز می‌توانیم برای او انجام دهیم دعای خیرو آمرزش برای آن مرحوم است.
خشیار اعتمادی خواننده کشور هم در خصوص فقدان افشین یداللهی گفت : افشین یداللهی شانس بزرگی که در خانه ترانه را زدو دنیای مارا ترک گفت. اما یاد و خاطره افشین عزیز هیچگاه فراموش نخواهد شد ، زیراکه آثارآن مرحوم همیشه با ما خواهد بود.
همچنین در این مراسم خشایار اعتمادی،نیز پیام وزیرفرهنگ وارشاداسلامی را در خصوص تسلیت به خانواده یداللهی و جامعه هنری قرائت کرد.
در این مراسم، علیرضا قربانی که سابقه چندین ساله همکاری با یداللهی را در تیتراژ سریال های مختلف از جمله شب دهم را داشت ، به یاد آن هنرمند درگذشته آواز خواند و سپس گفت: رفتن افشین یداللهی غیرقابل باوراست و همه ما خاطرات خوبی از او داریم. فکر نمی‌کنم کسی را پیدا کنم که از افشین گله‌ای داشته باشد. قرار بود فردا شب او در کنسرت من در تالار وحدت حضور داشته باشد. مطمئن هستم که او امروز ناظر ماست و ما دلتنگ تو هستیم .
علیرضا زالی رئیس سازمان نظام‌پزشکی کشور ترانه‌های افشین یداللهی را اوج نظم، طراوت و شادابی خواند و اظهار داشت: او می‌گفت ترانه‌هایم باید محبت، عشق و امید را ترویج دهد، اما باید در کنارش از پوچی و پراکندگی یاس نیز جلوگیری کنم. ترانه‌های یدالهی برجسته از پارادایم نوین در ترانه‌های امروز بود و توجه او نسبت به به روز رسانی علم روانپزشکی این خصوصیت را در ترانه‌هایش نیز برجسته می‌کرد.
زالی شخصیت افشین یداللهی را یک شخصیتی بسیار ستودنی دانست و گفت: رزومه او مملو از اتفاقات خوب و کاراکتری متبلور از خصایص انسانی است. شهریور سال ۹۲ افشین یداللهی به عنوان پزشک نمونه برتر انتخاب شد و جایزه و تقدیرنامه‌ی خود را از دستان مرحوم هاشمی رفسنجانی گرفت.
زالی افزود: افشین یک طبیب حاذق بود و اصولا با یک تحلیل روانکاوانه و علاج جویانه به درمان بیمارانش می‌پرداخت و امروز جامعه پزشکی در کنار جامعه فرهنگی و هنری کشور سوگوار از دست دادن افشین یداللهی است.آن مرحوم یک شخصیت فرهنگی، علمی و پزشکی بود که آنقدر دارای خصایص و وجوهات مختلف بود که از هر زاویه که به آن نگاه کنیم به جز خوبی نمی‌توانیم ببینیم.
زالی تصریح کرد: افشین یک طبیب مهرورز، خوشنام و مردم‌دوست بود. او معتقد بود مطبش مهم‌ترین جایگاه زندگی او و هویت او است. روان‌پزشکان اصولا در معرض مواجهات و تاملات بخشی از دردمندان جامعه هستند با این وجود باید سنگ صبوری برای بیماران‌شان باشند.
افشین یداللهی ترانه‌سرا در سن ۴۸سالگی و در پی سانحه تصادف در ۲۵ اسفندماه درگذشت. در راه برگشت از هشتگرد، کامیون با ماشین‌ او تصادف کرد که در پی این موضوع، یداللهی ضربه مغزی شد و از دنیا رفت.
مراسم تشییع پیکر افشین یداللهی شاعر و ترانه‌سرای کشورمان با حضور قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت و درمان، علی مرادخانی، علی‌رضا زالی، رئیس کل سازمان نظام‌پزشکی کشور،محمدرضا فروتن، فردین خلعتبری، علیرضا قربانی، احسان خواجه‌امیری، کتایون ریاحی، پرستو صالحی، الهام پاوه نژاد، محمدسریر، حسن فتحی، امیریل ارجمند، امیر تاجیک، یغما گلرویی، نوربخش، علیرضا عصار،ونیز جمعی دیگر از هنرمندان برگزار شد.

۱۳۹۵/۱۲/۲۷

اخبار مرتبط