وقفچی در گفتگو با نما مطرح كرد:

خرید كالای ایرانی بهترین راه مقابله با قاچاق كالا است

عکس خبري - خريد کالاي ايراني بهترين راه مقابله با  قاچاق کالا است

سخنگوی كمیسیون كشاورزی آب و منابع طبیعی گفت: اگر به دنبال حذف واردات بی رویه در كشور هستیم باید مسئولان رده بالای كشور از وسایل و ملزومات خارجی استفاده نكنند و از مردم هم بخواهند از كالای ایرانی بهره‎مند شوند.

علی وقفچی، نماینده مردم زنجان و طارم در خانه ملت و سخنگوی کمیسیون کشاورزی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری نما، در رابطه با ورود کالای قاچاق به کشور گفت: متاسفانه مسئولین مربوطه در رده های بالای دستگاههای اجرایی آنطور در جهت مقابله با کالای قاچاق اقدام مثبتی انجام نداده اند.
وی در ادامه افزود: اگر مسئولین مربوطه به این نقطه نظر که وضعیت اشتغال در کشور می بایست بهبود پیدا کند یا تولید به حرکت در آید توجه دارند در وحله اول نیاز است که در عمل از تولید داخلی حمایت کنند.
سخنگوی کمیسیون کشاورزی آب و منابع طبیعی در ادامه با تأکید به این مطلب که اجرای اقتصاد مقاومتی به معنای این نیست که نباید از خارج کالایی را وارد کشور کنیم، گفت: معتقدم مسئولان می بایست درعمل تا آنجایی که می توانند از ورود کالایی که توان تولید آن در داخل وجود دارد جلوگیری بعمل آورند.
نماینده مردم زنجان در خانه ملت ادامه داد: تنها باید کالاهایی از کشورهای خارج وارد کشور ایران شود که توان تولید آن کالا در کشور وجود نداشته باشد.
عضو شورای مرکزی فراکسیون ولایت در ادامه بیان کرد: از آنجایی که تمام مواد اولیه پوشاک در کشور وجود دارد از این رو ما می توانیم تمام نیازهای پوشاک کشور را در داخل تولید کنیم.
وی درادامه به صنعت پتروشیمی اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه این که استخراج نفت در کشور ما مربوط به صد سال گذشته می باشد اما هنوز نتوانسته ایم از صنعت پتروشمی به نحو احسن استفاده کنیم و این صنعت در کشور ما مغفول واقع مانده است و تنها نفت خود را به صورت خام در دیگر کشور ها به فروش می رسانیم.
وقفچی ادامه داد: اگر می خواهیم از خام فروشی و وروود کالا به کشور جلوگیری بعمل آوریم ضرورت دارد تا از درون کشور شروع کنیم و صرفه جویی را در برنامه زندگی خود قرار دهیم و اجازه تخلف کردن را به افراد خاصی ندهیم.
سخنگوی کمیسیون کشاورزی آب و منابع طبیعی در ادامه با تأکید براین مطلب که اگر به دنبال حذف واردات بی رویه در کشور هستیم باید مسئولان رده بالای کشور از وسایل و ملزومات خارجی استفاده نکنند و از مردم هم بخواهند از کالای ایرانی بهره‎مند شوند.


۱۳۹۶/۱/۲۸

اخبار مرتبط