كاظمی در گفتگو با نما مطرح كرد:

برخی تنها برای افزایش هزینه به نظام پای كار آمده اند

عکس خبري -برخي تنها براي افزايش هزينه به نظام پاي کار آمده اند

عضو هیئت رئیسه كمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس گفت: اعضای شورای نگهبان همانگونه كه در زمان های گذشته با دقت و سواس بررسی نامزذدهای انتخاباتی را در دستور كار خود قرار داده اند در این دوره نیز نباید از حساسیت خود ذره ای عقب نشینی كنند.

سید حمید کاظمی، عضو هیئت رئیسه کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس، و نماینده مردم پلدختر در خانه ملت در گفتگو با خبرنگار نما، در رابطه با برنامه ریزی های احتمالی دشمن در جهت ایجاد آشوب در انتخابات ، گفت: با توجه به این که در سال 88 شاهد بودیم در مناظرات مسائل دینی و اخلاقیات نادیده گرفته شدند دلیلی بود تا معاندین نظام از این گونه رفتارها و صحبت های نامزدهای انتخاباتی سوء استفاده کرده و برای نظام هزینه هایی را ایجاد کنند.

وی در ادامه افزود: مناظره باید در چارچوب قانون و اخلاق اسلامی باشد و اگر در در این چارچوب قرار داشته باشد می تواند در جهت تنویر افکار عمومی و روشنگری و آگاهی مردم تأثیر مثبتی خواهد داشت.

کاظمی در ادامه به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص نحوه آگاهی بخشیدن مردم اشاره کرد و بیان داشت: مقام معظم رهبری قبل از مناظرات انتخاباتی در سال 88 تأکید کردند که نباید از حریم اخلاق اسلامی خارج شوند و صحبت های نامزدهای انتخاباتی می بایست در چارچوب قانون باشد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس ادامه داد: سخنان و صحبت های نامزدهای انتخاباتی باید به گونه ای باشد که مردم نسبت به موضوع انتخابات، برنامه های نامزدهای انتخاباتی که در جهت توسعه و آبادانی کشور است و موانع و مشکلات و راهکارهایی برای برون رفت از مشکلات آگاهانه بتوانند تصمیم گیری کنند.

نماینده مردم پلدختر با تأکید بر این مطلب که برخی از افرادی که به عنوان نامزد انتخاباتی ثبت نام کرده اند واجد شرایط صلاحیت حضور در صحنه انتخابات نیستند و تنها برای افزایش هزینه به نظام پای کار آمده اند، گفت: معتقدم شورای نگهبان با بصیرتی که داشته اند و در گذشته بصریت این نهاد بر همگان روشن شده است قطعا منافع نظام را بر همه چیز ترجیح خواهند داد.

عضو شورای مرکزی فراکسیون ولایت ادامه داد: افرادی که از فیلتر شورای نگهبان عبور می کنند و به عنوان نامزد انتخاباتی به مردم معرفی می شوند قطعا به دنبال آرامش در نظام هستند و چارچوب های قانونی را در زمان مناظرات و غیر از آن رعایت خواهند کرد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور شورای نگهبان را پاسدار و نگهبان قانون اساسی شرع مقدس برشمرد و اظهار داشت: یکی از وظایف خطیر شورای نگهبان بررسی صلاحیت نامزدهای انتخاباتی است چراکه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری یه پروژه ملی است و مردم بسیار نسبت به این موضوع حساسیت از خود نشان می دهند .

وی افزود: اعضای شورای نگهبان همانگونه که در زمان های گذشته با دقت و وسواس بررسی نامزدهای انتخاباتی را در دستور کار خود قرار داده است در این دوره نیز نباید از حساسیت خود ذره ای عقب نشینی کند و افرادی را به عنوان نامزد انتخاباتی به مردم معرفی کنند که به اصول قانون اساسی پایبند می باشند و خط به خط این قانون را رعایت می کنند.

کاظمی بیان کرد: رقابت افرادی که اصول قانون اساسی و شرع مقدس اسلامی را در نظر می گیرند باعث خواهد شد تا شور و شعور انتخاباتی میان مردم افزایش پیدا کند.

۱۳۹۶/۱/۳۰

اخبار مرتبط