ایجاد 2000 تخت در قالب 18 بیمارستان در دولت یازدهم

دكتر سید حسن هاشمی پنجشنبه در مراسم افتتاح طرح های بهداشتی درمانی كه با حضور رئیس جمهور و به شكل ویدئوكنفرانسی انجام شد، گفت: در استان از ابتدا تاكنون 5 هزار و 200 تخت بیمارستانی ساخته ایم كه حدود 70 درصد این تخت ها قدیمی بودند.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، او با بیان اینکه طی چهار سال فعالیت دولت تدبیر و امید 2000 تخت در قالب 18 بیمارستان ایجاد شده است، گفت: ایجاد 3 هزار و 560 تخت بیمارستانی در قالب 12 بیمارستان را آغاز کرده ایم که از توزیع منطقی در سطح استان برخوردار است.

وی با بیان اینکه در حوزه بهداشت طی چهار سال اخیر، 370 میلیارد تومان در فارس هزینه شده است، گفت: در بخش پیوند اعضا کشور توفیقات زیادی کسب کرده و در تعداد پیوند در منطقه بی نظیر هستیم.

وزیر بهداشت تعداد پیوند کبد و کلیه و قلب انجام شده تاکنون در ایران را 50 هزار مورد اعلام و اضافه کرد: این در حالیست که به همین تعداد نیز پیوند چشم در کشور انجام شده است؛ سالانه 6 هزار پیوند قرنیه در کشور انجام می شود.

او با اشاره به اینکه در شیراز پیوند روده، ریه و پانکراس هم انجام شده و بعضی موارد هنوز هم انجام می شود، گفت: در کشور سالانه 3450 مورد پیوند کلیه، کبد و قلب، 1040 پیوند مغزاستخوان انجام می شود، 47 بخش پیوند و 18 پیوند سلول های بنیادی ایجاد شده که زمینه صرفه جویی 1.8 میلیاردی را فراهم کرده است.

هاشمی با اشاره به اینکه هزینه یک پیوند عضو در دنیا 500 هزار دلار است، گفت: علی رغم تمام غوغاسالاری های انجام شده، پیوند کبد در ایران رایگان انجام می شود.

وزیر بهداشت تعداد پیوندهای کبد انجام شده در شیراز را 550 مورد و در کشور بی نظیر عنوان و اضافه کرد: ایران همواره در تعداد پیوند با آمریکا در رقابت بوده و در سال های مختلف رتبه های اول یا دوم را داشته است.

او اضافه کرد: سالانه 800 پیوند کبد و 2500 پیوند کلیه در کشور انجام می شود و به لحاظ اخلاق پزشکی باید گفت که 57 درصد از کل پیوندها از بیماران مبتلا به مرگ مغزی بوده است.

وزیر بهداشت با بیان اینکه در ایام تعطیلات نوروزی 93 پیوند مهم در کشور انجام شده است، گفت: این موضوع در حالی است که تصور می شود در ایام نوروز بخش های پزشکی کشور تعطیل است حال آنکه امسال ما با 60 درصد ظرفیت فعال بوده ایم.

هاشمی، ایجاد شورای عالی پیوند، مرکز پیوند، شبکه تامین اعضا و مرکز سلولهای بنیادی و بیمه شدن بیش از 11 میلیون ایرانی را از دیگر افتخارات دولت تدبیر و امید دانست.

به گزارش ایسنا، در سفر رئیس جمهوری به استان فارس، بیمارستان 600 تختخوابی ابوعلی سینا در شهر صدرا افتتاح شد.

۱۳۹۶/۱/۳۱

اخبار مرتبط