ترقی در گفت و گو با نما :

دولت بدعهدی غربی ها در برجام را به گوش همه جهانیان برساند

عکس خبري -دولت بدعهدي غربي ها در برجام را به گوش همه جهانيان برساند

یك عضو شورای مركزی حزب موتلفه اسلامی گفت : دولت باید تمامی ضرر و زیانی را كه ایران در جریان برجام متحمل شده است را در مجامع بین اللملی مطرح كند و ادعای آمریكایی ها در زیان ازبرجام نباید یك طرفه مطرح شود

حمید رضا ترقی عضو شورای مرکزی موتلفه اسلامی در گفت و گو با نما با اشاره به اظهارات اخیر تام کاتن سناتور تندروی آمریکایی در سالگرد برجام مبنی بر این که توافق با ایران از همان اول یک اشتباه احمقانه بود و ایران مرتبا برجام را نقض کرده ، گفت : وقتی که دشمن به خصوص جمهوری خواهان و تندروهای آمریکایی تعریف بدی از برجام ارائه می کنند و به دنبال نقض و یا لغو برجام هستند نشان دهنده این نیست که برجام به طور کامل به نفع آنها بوده است و هیچ گونه ضرری متوجه آنها در برجام نشده باشد .
وی ادامه داد : ما در جریان موضوع برجام شاهد حمایت های پی در پی دولت جمهوری اسلامی ایران بوده ایم که به نظر می رسد این حمایت نباید به گونه ای باشد که دشمنان فکر کنند که ایران محتاج برجام است .
وی با اشاره به استراتژی برد -برد که ایران با آن طرح برجام را پیش برده است ، اظهار داشت : این استراتژی بدین معناست که 50 درصد منفعت به سود ایران و 50 درصد به نفع طرف مقابل است .
وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر کشور آمریکا بر 50 درصد ضرری که متحمل شده است پافشاری می کند ، اذعان داشت : اگر مبنا را همان استراتژی برد - برد قرار دهیم ، با توجه به اظهارات سناتور آمریکا مبنی عدم رضایت از برجام و توافق با ایران ، کشور ما نیز در طرح برجام متحمل ضرر و زیان است .
وی افزود : با توجه به شرایط موجود مسئولین ما در دولت و وزارت خارجه می بایست درباره ضرر و زیان ما از برجام تکیه کنند و و دلیلی برای تایید منافع ما در برجام وجود ندارد .
وی با بیان خساراتی که به جمهوری اسلامی ایران در جریان برجام وارد شده است ، عنوان کرد : از بین بردن 13 هزار سانترفیوژ ، سیمان ریختن در قلب راکتورآب سنگین اراک ، از بین بردن ذخایر اورانیم 3.5 درصدی غنی شده و تعطیل شدن پروژه تحقیقاتی فردو میلیاردها دلار برای ایران خسارت به بار آورد و ضرر کمی برای کشورمان نبود .
وی در پایان با تاکید بر اینکه دولت باید تمامی ضرر و زیانی را که ایران در جریان برجام متحمل شده است را در مجامع بین اللملی مطرح کند ، خاطر نشان کرد : ادعای آمریکایی ها در زیان ازبرجام نباید یک طرفه مطرح شود و ایران نیز باید در این زمینه هوشمندانه تر عمل کند .

۱۳۹۶/۴/۲۵

اخبار مرتبط