ایرج ندیمی در گفت و گو با نما :

وجودِ آب معدنی وارداتی در بازار نشان‌دهنده عدم مدیریت و مبارزه با قاچاق كالا از سوی دولت است

عکس خبري -وجودِ آب معدني وارداتي در بازار نشان‌دهنده عدم مديريت و مبارزه با قاچاق کالا از سوي دولت است

یك نماینده ادوار در مجلس شورای اسلامی گفت : دولت باید در باب واردات قانونی ، غیر قانونی و قاچاق كه مخل به حال تولید و اشتغال داخلی است سخت گیری بیشتری را انجام دهند و برای واردات محموله ای تمهیداتی را بیاندیشد كه مشكل ارزی به وجود نیاید

ایرج ندیمی نمایده ادوار در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با نما در خصوص واردات آب های معدنی فرانسوی که اخیرا وارد کشور شده است ، گفت : مطابق آنچه دکتر دیناروند معاون وزیر بهداشت اعلام کرد مجوز واردات انبوهی صادر نشده است .
وی با اشاره به اینکه تولید مشابه چنین کالاهایی در داخل کشور وجود دارد اظهار داشت : با توجه به اینکه کمبودی در خصوص این قبیل کالا ها احساس نمی شود ، نیازی هم به واردات این گونه کالاها به کشور وجود ندارد .
وی ادامه داد : بر اساس اظهارات معاونت غذا و دارو ، ورود این نوع از کالاها باید محموله ای باشد و این نوع واردات نیز منشا داخلی ندارد ؛ یعنی بانک مرکزی و یا مرجع دیگری ارزی را به کسی نداده است و افرادی به صورت نمونه از ارز با منشا خارجی استفاده کردند
وی عنوان کرد : دولت باید با توجه به محدودیت هایی که برای بیش از 100 کالا قرار داده است ، این کالا را نیز به آن لیست اضافه کند .
وی با طرح یک مشکل در خصوص واردات برخی از کالاها اذعان داشت : واردات یکسری از کالاها توسط افرادی صورت می پذیرد که دسترسی آسان تری به ارز دارند و برای تبدیل آن به ریال از واردات استفاده می کنند .
ندیمی عضو سابق کمیسیون اقتصادی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ممکن است این مساله آسیب های جدی را در بحث اشتغال به وجود بیاورد ، گفت : دولت باید در باب واردات قانونی ، غیر قانونی و قاچاق که مخل به حال تولید و اشتغال داخلی است سخت گیری بیشتری را انجام دهند و برای واردات محموله ای تمهیداتی را بیاندیشد که مشکل ارزی به وجود نیاید
وی افزود : آن طور که معاونت غذا و دارو گزارش داده است مجموعه ای از ناظرین در فروشگاه های مختلف وجود دارند و این موضوع را با جدیت دنبال می کنند .
وی با تاکید بر اینکه ما در کشور نیازمند مدیریت قوی و هوشمندانه در باب واردات هستیم تصریح کرد : زمانی که کالایی را صادر می کنیم از کشور هدف ارز دریافت می کنیم و این بدین معناست که با آن ارز از کشور دیگری کالا تهیه می کنیم ؛ اما این بسیار مهم است که ما چه نوع کالایی را وارد کشورمی کنیم غیر ضروری است یا در جهت بهبود منافع کشور .
وی در پایان با تاکید بر اینکه واردات یکی از اصول اولیه اقتصاد محسوب می شود خاطر نشان کرد : امیدواریم کشور ما با مدیریت موشکافانه در زمینه واردات به سمتی حرکت کند که درصد واردات بی رویه و غیر ضروری به کشور کاهش یابد و تولید و اشتغال رونق گیرد.






۱۳۹۶/۴/۲۵

اخبار مرتبط