حسن لاسجردی در گفتگو با نما مطرح كرد:

عربستان در قضیه میانمار از دو طرف سود كرده است

عکس خبري -عربستان در قضيه ميانمار از دو طرف سود کرده است

عربستان در جریان میانمار یك بازی دو سره كرده است، از یك طرف با مردم میانمار مهاجه و مخالفت كرد تا بتواند آنها را زیر سلطه خودش قرار بدهد و از طرف دیگر با حكومت میانمار روابط اقتصادی داشت تا از مزایای اقتصادی و روابط تجاری استفاده كند. نگاه و عملكرد عربستان جدای از اینكه غیر انسانی است و از دو طرف سود جسته است نشان می‌دهد برخلاف ادعاهایی كه كرده تاكنون هیچ تلاشی برای حل بحران میانمار نكرده است

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: عربستان در جریان میانمار یک بازی دو سره کرده است، از یک طرف با مردم میانمار مهاجه و مخالفت کرد تا بتواند آنها را زیر سلطه خودش قرار بدهد و از طرف دیگر با حکومت میانمار روابط اقتصادی داشت تا از مزایای اقتصادی و روابط تجاری استفاده کند.
آمارهای رسمی و غیر رسمی از ادامه حملات وحشیانه و غیر انسانی ارتش میانمار با حمایت تسلیحاتی رژیم صهیونیستی حکایت از ادامه یک پروژه هدف‌دار در این کشور می‌کند. گویی به بهانه تقابل بوداییسم و اسلام در سکوت مجامع حقوق بشری!! کمر به قتل همه مسلمانان میانمار بسته شده است. در خصوص وضعیت فعلی و عوامل پشت پرده این نسل‌کشی خبرنگار نما با دکتر حسن لاسجردی عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی به گفتگو پرداخته است که در ادامه می‌خوانید.



 علت این نوع برخورد فجیع دولت میانمار با مسلمانان را چه می دانید ؟

با توجه به اینکه در میانمار مسلمانان اقلیت هستند و بودایی‌ها کوشیدند اکثریت یا حاکمیت را به دست بیاورند. در چند دهه اخیر هم چنین فضایی را داشتند. لذا برخورد با اقلیت‌ها و ندادن فضا و فرصت به آنها به عنوان رفتاری است که از طرف حاکمیت اعمال می‌شود. دیگری ترس بوداییان از گسترش اسلام در منطقه است...



تحلیل حضرتعالی با توجه نفوذ غربی ها در و تاثیر آن بر این ظلم به مسلمانان چیست؟

غرب، به‌ویژه امریکایی‌ها با حمایت از انقلاب‌های رنگین مثل کاری که با سوچی کردند و در بحث‌های حقوق بشری یک انقلاب شبه رنگین را در آنجا به راه انداختند، کوشیدند تفکرات سیاسیشان را دخالت بدهند. در مورد میانمار موضوع مهم دیگر سازمان‌های اطلاع‌رسانی و سیاسی مثل بنیاد مُرداک است که تلاش کردند با سفرها و ارتباط‌های مختلف به‌نوعی نگاه مذهبی را در آنجا گسترش دهند یا حتی به آتش زیر خاکستر بدمند. اینکه گفته می‌شود بحران میانمار زاییده دست‌اندازی و دخالت برخی از کشورهای غربی است، به خاطر این است که بنیادهای انقلاب‌های رنگین نظیر آنچه در تونس رخ داد و یا بنیادهای رسانه‌ای و مطبوعاتی نظیر مرداک را راه انداخته‌اند. این بنیادها در میانمار فعالیت می‌کنند و توان رسانه‌ای بالایی هم دارند و دستگاه تبلیغاتی بزرگی را مدیریت می‌کنند، لذا تأثیراتشان در آن منطقه می‌تواند بالا باشد که همین‌طور هم هست. دخالت غربی‌ها در بحران مسلمان‌کشی میانمار به علت ارتباط‌ها، رفت و آمدها و رایزنی‌هایی است که با جمعیت‌ها و گروه‌های مختلف دارند.



 با این اوصاف این مسلمان‌کشی را در راستای یکی از اهدافی که استکبار جهانی در خاورمیانه دنبال می‌کند نمی‌دانید؟

 اگر بخواهیم راهبرد غرب نسبت به کشورهای اسلامی، مسلمانان و اندیشه‌های اسلامی را بررسی کنیم به این نکته خواهیم رسید که تمدن رقیبی که می‌تواند با غرب مهاجه و دست‌اندازی کند تمدن اسلامی است. غربی‌ها اسلام و مسلمانان را رقیب خودشان می‌دانند. چنین قابلیتی در اسلام هست و آنها هم می‌دانند تنها تمدنی که می‌تواند مقابل تمدن غرب بایستد اسلام است. لذا آنها می‌کوشند از روش‌ها و امکانات مختلف در این راستا استفاده کنند و با گسترش تفکراتشان به‌نوعی هم تفکرات اسلامی را متوقف کنند و از بین ببرند و هم اندیشه‌های خودشان را جاری و ساری کنند. در چنین فضایی می‌توان گفت نسل‌کشی در روهینگیا و میانمار با هدف جنگ تمدن‌ها، از بین بردن اندیشه‌ها و تمدن اسلامی و مسلمانان دنبال می‌شود.



 نقش مخرب عربستان را چگونه می‌بینید؟

عربستانی‌ها وارد هر جا که می‌شوند اگر جمعیت‌های اسلامی با آنها همراه نشوند معمولاً به مخالفین آنها کمک می‌کنند. مثل کاری که در نیجریه کردند و شیخ زکزاکی را به چالش کشاندند و این پیرمرد مسلمان را مجروح و محاکمه کردند و فعلاً سرنوشتش معلوم نیست. آنها در نیجریه از طریق فشار حکومتی کوشیدند جمعیت شیعی را به تنگنا بیندازند. اگر وارد کشوری می‌شوند علاقمندند جمعیت مسلمانان را به بند خودشان در بیاورند و ذیل تفکراتشان قرار دهند. دیگر اینکه عربستان در جریان میانمار یک بازی دو سره کرده است، از یک طرف با مردم میانمار مهاجه و مخالفت کرد تا بتواند آنها را زیر سلطه خودش قرار بدهد و از طرف دیگر با حکومت میانمار روابط اقتصادی داشت تا از مزایای اقتصادی و روابط تجاری استفاده کند. نگاه و عملکرد عربستان جدای از اینکه غیر انسانی است و از دو طرف سود جسته است نشان می‌دهد برخلاف ادعاهایی که کرده تاکنون هیچ تلاشی برای حل بحران میانمار نکرده است.



در واقع عربستان در این قضیه آلت دست صهیونیسم و امریکا شده است.

 همین‌طور است و با آنها همراهی می‌کند.

۱۳۹۶/۶/۲۱

اخبار مرتبط