مدیر سیا: به زودی الظواهری و پسر بن لادن را دستگیر می‌كنیم

به گزارش نما - ایسنا نوشت: حجم گسترده‌ای از اسناد طبقه بندی شده اسامه بن‌لادن که توسط کماندوهای آمریکایی در سال ۲۰۱۱ در حین عملیات دستگیری بن‌لادن جمع آوری شده بود برای دسترسی عموم منتشر شد. مدیر سیا از بازداشت قریب‌الوقوع الظواهری و پسر بن‌لادن خبر داد.

به گزارش روزنامه ایندیپندنت، مایک پومپئو، مدیر سازمان سیا اعلام کرد که حجم گسترده‌ای مدارک و اسناد تهیه شده توسط نیروی دریایی آمریکا در حین عملیات دستگیری اسامه بن‌لادن، رهبر سابق طالبان در پاکستان منتشر شده است. تنها برخی اسناد مربوط به پورنوگرافی منتشر نشده و هنوز محرمانه باقی مانده است.

در همین راستا میلیون‌ها اسناد مکتوب و الکترونیک شامل نامه‌های خانوادگی، مدارکی درباره تاریخ اسلام، کتاب‌ها، یادداشت‌های عملیات القاعده منتشر شده است.

در گذشته دولت آمریکا صدها پرونده شامل نامه‌هایی درباره ترس بن‌لادن از جاسوسی و ردیابی توسط غرب منتشر کرده بود.

پمپئو در گفت‌وگو با شبکه خبری فاکس نیوز گفت: برای امنیت ملی بسیار مهم است که بیشترین اسناد عمومی شود اما برخی از اسناد ویژه هنوز محرمانه باقی مانده‌اند. من ممطئنم که جهان با منتشر شدن این اسناد متوجه خواهد شد و مردم می‌توانند قضاوت‌های خوبی درباره اینکه چگونه دیگر ۱۱ سپتامبر نخواهیم داشت و دیگر با چنین خطری مواجه نخواهیم شد، داشته باشند.

وی ادامه داد: برخی اسناد درباره پورنوگرافی وجود دارند که بیشتر آنها کپی شده‌اند. این اسناد نیز در روزهای آتی منتشر خواهند شد.

مدیر سیا همچنین خاطرنشان کرد، آمریکا به تلاش‌هایش برای نابودی سرکردگان القاعده ادامه می‌دهد و روزهای آنها رو به پایان است.

وی افزود: تیم من به جد برای یافتن ایمن الظواهری و پسر اسامه بن دلان تلاش می‌کند.

پمپئو در سالگرد حملات ۱۱ سپتامبر اعلام کرد، گروهی که پشت این حملات بود امروز بسیار ضعیف‌تر از ۱۶ سال پیش است و دولت آمریکا و هم‌پیمانانش تلاش زیادی برای اخراج سرکردگان القاعده داشتند اما تهدید تروریسم افراطی همچنان پا برجاست چه از سوی القاعده، چه از سوی انصار الشریعه و یا گروه‌های تروریستی دیگر که تلاش دارند به آمریکا ضربه بزنند.

مدیر سیا گفت: داعش همچنان خطری بر ملت آمریکاست و همانطور که باراک اوباما، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا در سال ۲۰۱۴ ارزیابی کرد داعش به منزله شاخه‌های تروریستی مختلف است و تلاش زیادی را می‌طلبد.

پمپئو تصریح کرد، برآوردهای آمریکا دائما اشاره به این داشته که داعش تهدیدی خطرناک است که قبلا مانند آن وجود نداشته چراکه رهبران و تروریست‌های خارجی را در یک جا جمع کرده همانطور که در سوریه مشاهده می‌کنیم.

وی افزود: القاعده نتوانست این تعداد رهبر و جنگجوی خارجی را در اوج فعالیتش یک‌جا جمع کند اما داعش این کار را کرد.

۱۳۹۶/۶/۲۲

اخبار مرتبط