باران 9 استان را در برمی‌گیرد

مدیركل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی كشور با بیان اینكه بارشهای خفیف باران در ۴۸ ساعت آینده نیز در بخشهایی از كشور ادامه می‌یابد، گفت: بارشهای باران، وزش باد موقتی و رعد و برق بخشهایی از ۹ استان كشور را در برمی‌گیرد.

به گزارش نما ، احد وظیفه در گفت‌وگو با تسنیم درباره وضعیت جوی سه روز آینده کشور اظهار کرد: جریانات بارشی که در روزهای گذشته وارد کشورمان شده است امروز و امشب هم برخی از مناطق استانهای خراسان شمالی، خراسان رضوی، گلستان، مازندران و سمنان را تحت تاثیر بارشهای خفیف باران، رعد و برق و وزش باد موقتی قرار می‌دهد.

وی ادامه داد: بارش باران و وزش باد موقتی ناشی از جریانات بارشی در روزهای پنجشنبه و جمعه نیز در مناطق مرتفع مازندران و گلستان به‌وقوع می‌پیوندد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه، به‌ویژه در ساعات عصرگاهی بخشهایی از استانهای هرمزگان، کرمان و فارس با رشد ابر، وزش باد، رگبار باران و رعد و برق مواجه می‌شوند.

به گفته وظیفه، این شرایط روز جمعه نیز در مناطق مرتفع استانهای فارس و کهگیلویه و بویراحمد نیز به‌وقوع می‌پیوندد.

وی ادامه داد: توصیه می‌شود ساکنان و مسافران بخشهای مرتفع استانهای هرمزگان و کرمان با توجه به ناپایداریهای جوی، احتیاط لازم را در زمان تردد طی دو روز آینده داشته باشند.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه امروز جنوب غرب کشور با پدیده وزش باد و گرد و خاک محلی مواجه می‌شود، اظهار کرد: در سه روز آینده نوار شرقی کشور هم در بعضی ساعات با وزش باد شدید و گرد و خاک مواجه می‌شود که شدت این وضعیت در منطقه زابل بیشتر خواهد بود.

وظیفه، شهرکرد با هفت درجه بالای صفر را خنک‌ترین و اهواز با 45 درجه بالای صفر را گرمترین نقاط کشور دانست و گفت: امروز دمای هوای تهران در گرمترین لحظات به 33 درجه بالای صفر رسید که طی دو روز آتی نیز شاهد کاهش دو درجه‌ای دمای پایتخت خواهیم بود.

۱۳۹۶/۶/۲۲

اخبار مرتبط