تداوم فعالیت سامانه بارشی در ۱۴ استان كشور

مدیركل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی كشور به تشریح فعالیت سامانه بارشی در ۱۴ استان كشور طی روزهای آتی پرداخت.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، احد وظیفه درباره وضعیت جوی سه روز آینده کشور اظهار کرد: طی امروز و فردا تداوم فعالیت سامانه بارشی را در استانهای ساحلی خزر، برخی نقاط اردبیل، بخشهای شمالی آذربایجانهای شرقی و غربی و ارتفاعات البرز در استانهای قزوین، البرز، تهران، سمنان و غرب زنجان به‌صورت بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه روز جمعه دامنه بارشها علاوه بر نواحی ذکر شده به خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی نیز کشیده خواهد شد، تصریح کرد: روز شنبه با تضعیف سامانه بارشی، بارش پراکنده در برخی نقاط گیلان، غرب مازندران، ارتفاعات اردبیل و ارتفاعات آذربایجان شرقی پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور با اشاره به اینکه شدت بارش امروز در برخی نقاط گیلان و مازندران و فردا در برخی نقاط گیلان و غرب مازندران است، گفت: دریای خزر و خلیج فارس طی امروز و فردا مواج هستند.

وظیفه افزود: روز شنبه در استانهای ساحلی خزر و اردبیل و روزهای یکشنبه و دوشنبه در استانهای نوار شمالی کشور، روند افزایش نسبی را خواهیم داشت.

وی شهرکرد با دو درجه زیر صفر را سردترین و بوشهر با 38 درجه بالای صفر را گرم‌ترین نقاط کشور دانست و خاطرنشان کرد: دمای هوای تهران امروز در گرم‌ترین لحظات به 28 درجه بالای صفر رسید.

۱۳۹۶/۷/۲۰

اخبار مرتبط