یوسفیان ملا در گفتگو با نما:

برای مبارزه با قاچاق كالا برنامه و نظارت دقیقی وجود ندارد / بسیاری از كالاهای قاچاق از مبادی رسمی وارد كشور می شود

عکس خبري -براي مبارزه با قاچاق کالا برنامه و نظارت دقيقي وجود ندارد / بسياري از کالاهاي قاچاق از مبادي رسمي وارد کشور مي شود

عضو كمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: با توجه به اینكه همواره در بحث نظارت ها خلاهای زیادی وجود دارد، باید این مساله در بحث قاچاق جدی تر گرفته شود و به سراغ مسائل مهم حركت كنند تا اتفاقات مثبتی در این زمینه رخ دهد.

عزت الله یوسفیان ملا عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفتگو با نما با بیان اینکه همچنان موضوع قاچاق در کشور یک بحث جدی است، گفت: زمانی که شعار اقتصاد مقاومتی تاکید بر حذف مقوله ی قاچاق دارد باید تلاش شود تا این مساله ریشه کن شود.
وی در ادامه اظهار داشت: در پیش بینی های صورت گرفته برای موضوع اقتصاد مقاومتی، مهمترین چالش بحث قاچاق کالا بود که بسیاری از موارد از جمله اشتغال، تولید و دیگر مبادی اقتصاد را نابود می کند و اگر این موارد وجود نداشته باشد، اقتصاد معنا ندارد.
وی با تاکید بر اینکه قاچاق، بخشی از درآمدهای دولت را حذف و از بین می برد، اذعان داشت: زمانی که قاچاق وجود دارد، هزینه های گمرک پرداخت نخواهد شد و هزینه های دولت نیز به طبع بالا رفته و قطعا به اقتصاد کشور ضربه ی مهلکی را وارد می کند.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه همه دستگاه ها باید در جهت رفع مساله قاچاق تلاش کنند، تصریح کرد: اجرای قانون نظام سلامت اداری که در قالب سیستم یارانه ای بین دستگاه ها به وجود بیاید، انجام شود تا بتوانیم به رفع مشکلات کمک کنیم.
وی اضافه کرد: با توجه به اینکه همواره در بحث نظارت ها خلاهای زیادی وجود دارد، باید این مساله در بحث قاچاق جدی تر گرفته شود و به سراغ مسائل مهم حرکت کنند تا اتفاقات مثبتی در این زمینه رخ دهد.
یوسفیان ملا با اشاره به اینکه ورود کالای قاچاق از مبادی رسمی معنایی ندارد و نباید وجود داشته باشد، توضیح داد: در مبادی رسمی به ویژه در مناطق آزاد مواردی وجود دارد که قطعا باید برخورد جدی با چنین مساله ای صورت گیرد.
وی گفت: طراحی، برنامه ریزی در زمینه جلوگیری از بحث قاچاق باید به صورت دقیق انجام شود و هر موردی که به صورت قاچاق وارد کشور می شود مشابه آن را در کشور در نظر بگیرند تا قاچاق مجددا اتفاق نیافتد.
وی در پایان خاطر نشان کرد: بحث قاچاق کالا از مبادی رسمی با موضوع کولبران و قاچاق از کوه و کویر فرق دارد و باید نگاه ویژه و جدی تری از سوی دولت صورت گیرد چرا که اقتصاد کشور را تحت الشعاع قرار می دهد.

۱۳۹۶/۹/۱۶

اخبار مرتبط