خادمی در گفتگو با نما:

بی اعتنایی دولت به صنعت نفت /دانشجویان نفت به جمعیت بیكاران می پیوندند

عکس خبري -بي اعتنايي دولت به صنعت نفت /دانشجويان نفت به جمعيت بيکاران مي پيوندند

عضو كمیسیون انرژی مجلس گفت: با توجه به اینكه صنعت نفت در كشور بسیار بحث مهمی است، ادامه این روند می تواند به ضرر این صنعت تمام شود به علاوه اینكه دانشجویان دانشگاه صنعت نفت نیز به جمعیت جوانان بیكار كشور اضافه خواهند شد.

هدایت الله خادمی عضو کمیسیون انرژی مجلس در گفتگو با نما با بیان اینکه دانشجویان دانشگاه نفت در سالهای اخیر چرخ صنعت نفت را چرخانده اند، گفت: این دانشجویان با ورود به دانشگاه نفت، دانش این کار را آموختند و قبل از تاسیس چنین دانشگاهی، مدرک لیسانس نفت و حفاری در ایران وجود نداشت.
وی در ادامه اظهار داشت: در گذشته افرادی که در زمینه های شیمی و معدن درس می خواندند، کار زمین شناسی، مهندسی نفت، مخزن و .. را انجام می دادند اما به هر حال نتیجه مطلوبی در پی نداشت تا اینکه تصمیم بر این شد که دانشگاهی به نام صنعت نفت تاسیس شود و با جذب نخبگان در این دانشگاه، خروجی آن مهندس نفتی باشد که به صورت تخصصی در این زمینه به تحصیل پرداخته و نیروی مورد نیاز وزارت نفت را تامین می کرد.
وی با اشاره به اینکه با گذشت زمان و اعتراض دیگر دانشگاه ها نسبت به جذب دانشجویان دانشگاه صنعت نفت در وزارت نفت از اهمیت این دانشگاه کاسته شد، اذعان داشت: بسیاری از دانشجویانی که وارد این دانشگاه می شدند با علم به اینکه بعد از فارغ التحصیلی وارد وزارت نفت می شوند، این رشته را انتخاب می کردند وگرنه در شهر خود می ماندند و رشته های دیگر را انتخاب می کردند؛ اما به یکباره اعلام شد که هیچ گونه اولویتی برای انتخاب از دانشگاه صنعت نفت برای وزارت نفت وجود ندارد و از دانشگاه های دیگر نیز دانشجو انتخاب خواهد شد.
خادمی با تاکید بر اینکه مشکل آزمون استخدامی که اخیرا به وجو آمده است، ضربه شدیدی را به جوانان وارد خواهد کرد، تصریح کرد: با توجه به اینکه صنعت نفت در کشور بسیار بحث مهمی است، ادامه این روند می تواند به ضرر این صنعت تمام شود به علاوه اینکه دانشجویان دانشگاه صنعت نفت نیز به جمعیت جوانان بیکار کشور اضافه خواهند شد.
عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: ما در تلاشیم تا اصلاحات مربوط به آزمون استخدامی نفت را انجام دهیم اما هنوز از سوی وزارت نفت و شخص وزیر اقدام موثری صورت نگرفته است.
وی اضافه کرد: در حال حاضر نیز مشخص نیست که چه تعداد از دانشجویان در آزمون شرکت کنند چراکه چند سال گذشته نیز این آزمون صورت گرفت اما جذب نیرو انجام نشد.
وی با بیان اینکه دولت باید برای جوانان شرایط اشتغال را فراهم کند، توضیح داد: با توجه به اینکه تمامی منابع کشور در دسترس نهادهای حکومتی قرار دارد، آنها بر اساس قانون اساسی کشور وظیفه دارند اشتغال ایجاد کنند و این اتفاق باید به گونه ای باشد که جوانان حق انتخاب شغل مورد نظر را نیز داشته باشند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: به نظر می رسد که دولت در حال حاضر رقیب بخش خصوص شده است و قصد ندارد دست خود را از اقتصاد بردارد به همین دلیل شانس و فرصت اشتغال زایی را هم از بخش خصوصی گرفته است و هم اینکه وظیفه خود را به درستی انجام نمی دهد.

۱۳۹۶/۹/۱۵

اخبار مرتبط