خبر خوش افتخاری برای استقلالی‌ها

مدیرعامل استقلال می‌گوید عملكرد مالی این باشگاه در دو سال گذشته مورد تایید مسئولان سازمان حسابرسی بوده است.

به گزارش نما، سید رضا افتخاری مدیرعامل باشگاه استقلال با اشاره به پیروزی این تیم در آخرین بازی نیم فصل اول لیگ برتر فوتبال ایران گفت: شرایط استقلال روز به روز بهتر خواهد شد و در صدد هستیم در نیم فصل دوم تیم را تقویت کنیم تا در مسابقات سخت و حساس پیش رو، نتایج بهتری کسب کنیم.

سیدرضا افتخاری در ادامه درخصوص آخرین وضعیت مطالبات از این باشگاه نیز، گفت: باید از همه بازیکنان و مربیانی که در سنوات گذشته از باشگاه استقلال طلب داشتند تشکر کنم که جهت اخذ مجوز حرفه‌ای با ما همکاری کردند و بخشی از مطالبات‌شان را به باشگاه بخشیدند. همه ما می‌دانیم مطالباتی که ۱۰ سال انباشته شده، در عرض چند ماه قابل پرداخت نیست. ضمن این که غیر از بازیکنان و مربیان، اشخاص حقیقی و حقوقی متعددی از باشگاه طلبکار هستند که منابع موجود، امکان تسویه حساب سریع ارقام سنگین انباشته را نمی‌دهد.

وی ادامه داد: سه منبع مهم تامین منابع یک باشگاه حرفه‌ای عبارتند از حق پخش تلویزیونی، بلیط فروشی و تبلیغات محیطی در حالی که متاسفانه در طول سه سال گذشته از محل‌های یاد شده، باشگاه هیچ دریافتی نداشته است که علت آن را در زمان مناسب بیان می‌کنم.

مدیرعامل باشگاه استقلال خطاب به طلبکارانی که هنوز وضعیت آنها مشخص نشده است، افزود: باید تاکید کنم باشگاه سایر طلبکاران را فراموش نکرده است. ما به دنبال تامین اعتبار هستیم و ان‌شاءالله به زودی از آنان نیز برای توافق و تسویه حساب نهایی دعوت می‌کنیم.

سیدرضا افتخاری همچنین با توصیه به طلبکارانی که هنوز موفق نشده‌اند مطالبتشان را دریافت کنند، گفت: توصیه می‌کنم از پرداخت پول به افرادی که به هر عنوان می‌خواهند در طلبشان شریک شوند، پرهیز کنند و به باشگاه خودشان اعتماد کنندکه در طول چند ماه گذشته در عمل، حسن نیت خود را ثابت کرده است. برخی از عزیزانی که به AFC شکایت برده بودند، توسط همین افراد مشورت‌های غلط گرفته بودند. یقینا کسی که استقلالی باشد در این شرایط و برای مطالبات گذشته، باشگاه و هواداران را دچار مشکل نمی‌کند.

وی افزود: در طول دو سال گذشته توانسته‌ایم با حمایت وزیر ورزش و جوانان حدود ۲۰ میلیارد تومان از بدهی‌های خود را پرداخت و تعداد قابل توجهی از چک‌های برگشتی نزد طلبکاران را جمع آوری کنیم.

مدیرعامل باشگاه استقلال ادامه داد: خوشبختانه برای اولین بار عملکرد مالی باشگاه در طول دو سال گذشته مورد قبول سازمان حسابرسی کشور قرار گرفته است و باشگاه در طول دو سال گذشته به تعهداتش عمل نموده و هیچ گونه بدهی برای آینده باقی نگذاشته است.

افتخاری با مخاطب قرار دادن هواداران استقلال تاکید کرد: آن چه شما می‌خواستید به آن عمل کردیم. اولا از کمک‌های همه شما از طریق سامانه هواداری به باشگاه تشکر می‌کنم. دوما تشکر ویژه می‌کنم که تیم استقلال را در روزهای سخت حمایت کردید. امیدوارم با نتایج خوبی که تیم در نیم فصل دوم، جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا خواهد گرفت، این حمایت‌ها تداوم داشته باشد اما نکته‌ای را لازم می‌دانم یادآور شوم. در فصل گذشته بدون استثنا کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال تیم استقلال را به خاطر انتساب توهین تماشاگران برای هر مسابقه ۱۰ الی ۲۰ میلیون تومان جریمه کرده است. در مسابقات جام باشگاه‌های آسیا به خاطر پرتاب اشیا به داخل زمین و انداختن لیزر به صورت بازیکنان حریف، بالغ بر ۵۰۰ میلیون تومان جریمه شده‌ایم. این‌گونه رفتارها نه تنها مشکلی را حل نمی‌کند، بلکه خسارت سنگینی به باشگاه محبوب‌تان وارد می‌کند. بنابراین از هواداران فهیم و با تعصب استقلال می‌خواهم برای کمک به باشگاه و موفقیت تیم فقط به تشویق بازیکنان و تیم پرداخته و نه تنها از حاشیه‌ها دوری کنند بلکه خود مانع از اقدام غیرمسئولانه اندک هوادارانی شوند که نتیجه عملشان، جریمه برای باشگاه یا محرومیت هواداران خواهد بود.

مدیرعامل باشگاه استقلال در پایان گفت: به زودی با پرداخت ۲۰ درصد دیگر از قرارداد بازیکنان، میزان پرداخت به آنان به ۵۰ درصد خواهد رسید و این به منزله تسویه حساب نیمی از تعهدات باشگاه قبل از آغاز نیم فصل دوم خواهد بود.
منبع: سایت باشگاه استقلال

۱۳۹۶/۹/۱۸

اخبار مرتبط