عطریانفر:‌ اصلاح‌طلبان به دنبال گزینه برای ۱۴۰۰ باشند/ با این وضع شرایط اصلاحات و جهانگیری هر سال سخت‌تر می‌شود

یك فعال اصلاح‌طلب گفت: همچنین باید گفت كه تصور ما بر این است كه اگر در سال آینده ارزیابی و بررسی روشن‌تری از وضعیت كابینه نداشته باشیم، شرایط‌مان در سال ۱۴۰۰ سخت‌تر هم خواهد شد.

به گزارش نما چندی است که حرف و حدیث‌هایی درباره اختلافاتی در دولت به گوش می‌رسد. این مباحث تا جایی مطرح شده که هفته نامه کارگزارانی صدا به این مسئله پرداخته است.

در همین رابطه یدالله طاهرنژاد، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی می‌گوید: « طرح اینگونه مباحث و دامن زدن به موضوعاتی مثل اختلاف میان رئیس جمهور با معاون اول از سوی برخی کنش‌ سیاسی درستی نیست. چراکه کشور در حال حاضر به شدت نیازمند وحدت است. بیان موضوع اختلاف میان جهانگیری با روحانی یا تلاش محمود واعظی به عنوان رئیس دفتر رئیس جمهوری برای جدایی انداختن بین روحانی و معان اول‌اش آن هم در شرایط فعلی حتما خواست بدخواهان کشور و مخالفان دولت است.»

در همین راستا، محمد عطریانفر در گفتگو با هفته نامه صدا باب دیگری را ذیل اختلافات دولتمردان می‌گشاید و از مطرح کردن جهانگیری به عنوان گزینه نامزدی اصلاحات در انتخابات سال ۱۴۰۰ می‌گوید. این عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی بیان می کند:‌

اگر آقای جهانگیری قرار است تا سال ۱۴۰۰ در دولت بماند، باید بتواند به عنوان معاون اول رئیس جمهوری و فرمانده اقتصاد مقاومتی عملکرد خود را صریح‌تر، دقیق‌تر، ملموس‌تر ارائه کند، ‌به گونه‌ای که برای جامعه قابل درک باشد.

این فعال سیاسی می‌افزاید:‌ هر چند که به این وضعیت خیلی باور نداریم؛ چون تیم اقتصادی دولت آن طور که مورد انتظار آقای جهانگیری بوده ، بسته نشده است و جناب آقای روحانی درمحذورات دیگری قرار داشتند. طبیعی است که اگر این موقعیت برای آقای جهانگیری شکل نگیرد شاید شرایط برای ایشان در سال ۱۴۰۰ سخت‌تر هم بشود.

وی تصریح می‌کند:‌

همچنین باید گفت که تصور ما بر این است که اگر در سال آینده ارزیابی و بررسی روشن‌تری از وضعیت کابینه نداشته باشیم، شرایطمان در سال ۱۴۰۰ سخت‌تر هم خواهد شد. از این جهت توصیه می‌شود که اصلاح‌طلبان برای ۱۴۰۰ حداقل از سال آینده در فکر و اندیشه این باشند که گزینه قابل قبولشان را مطرح کنند. گزینه‌ای که بتواند هم وجاهت ملی داشته باشد و هم از ظرفیت شخصی برخوردار باشد. ضمن اینکه این فرد هم نقش و هم قدرت کافی برای ایجاد تعامل با حوزه‌های دیگر قدرت کشور را داشته باشد. اصلاح‌طلبان باید این گزینه را پیدا کنند و برای آینده روی آن سرمایه‌گذاری کنند. در چنین وضعیتی آقای جهانگیری یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌ها است و باید روی آن تاکید کرد.

عطریانفر در حالی به طور تلویحی از برخی از اختلافات در دولت خصوصا در تیم اقتصادی سخن می‌گوید و از جهانگیری به عنوان گزینه آینده اصلاحات برای انتخابات سال ۱۴۰۰ یاد می‌کند که چندی پیش محمد علی ابطحی معاون پارلمانی دولت اصلاحات در رابطه با حضور جهانگیری در انتخابات آینده گفت:

تصور من این است، اگر کاندیداتوری آقای جهانگیری قطعی است باید از دولت جدا شود و فاصله بگیرد شرایط بهتری برای رای آوردن خواهد داشت. البته شرایط زمان نزدیک به انتخابات ریاست جمهوری مولفه های خاصی خواهد دارد که نمی توان از الان پیش بینی و قضاون خاصی کرد.

وی یادآوری کرد:

حمایت دکتر روحانی برای انتخابات ریاست جمهوری زیاد تعیین کننده نیست چرا که عملکرد دولت او هم جنبه های منفی و هم جنبه های مثبت دارد. اگر آقای جهانگیری خودش را از دولت فعلی کنار بکشد می تواند تنها پاسخگوی کارهای خودش باشد

۱۳۹۶/۹/۱۹

اخبار مرتبط