معامله ۶۶ میلیارد دلاری دیزنی و فاكس

مرداك كنترل بخشی از دارایی‌های فاكس از جمله شبكه سودمند و بحث‌برانگیز فاكس‌نیوز را حفظ خواهد كرد.

به گزارش نما ، مهر به نقل از گاردین نوشت: روپرت مرداک قبول کرده معادل ۶۶ میلیارد دلار از دارایی‌های کمپانی خود یعنی قرن بیست‌ویکم فاکس را به کمپانی دیزنی به هدایت باب آیگر بفروشد. این دارایی‌ها شامل یک کمپانی تهیه فیلم هالیوودی و ۳۹ درصد از سهام شبکه اسکای می‌شود. این قراردادی است که امپراتوری رسانه‌ای مرداک و همچنین صنعت سرگرمی ایالات متحده را متحول می‌کند.

به عنوان بخشی از این اکتساب، این سرمایه‌دار ۸۶ ساله و خانواده او صاحب ۴.۲۵ درصد از سهام دیزنی می‌شوند و در مقابل دیزنی مالکیت دارایی‌های شناخته‌شده‌ای از جمله مجموعه فیلم‌های «آواتار» و «اکس‌من»، سریال‌های «سیمپسون‌ها» و «خانواده مدرن» و شبکه اف‌اکس و نشنال جیوگرافیک را در دست می‌گیرد.

مرداک کنترل بخشی از دارایی‌های فاکس از جمله شبکه سودمند و بحث‌برانگیز فاکس‌نیوز را حفظ خواهد کرد.

مرداک،‌ رییس هیات مدیره کمپانی قرن بیست‌ویکم فاکس در بیانیه‌ای گفت: ما به شدت به تمام چیزهایی که در کمپانی قرن بیست‌ویکم فاکس ساخته‌ایم افتخار می‌کنیم و من با قاطعیت بر این باور هستم که این ترکیب با دیزنی باعث می‌شود ارزش بیشتری برای سهامداران آزاد شود و دیزنی به حرکت خود در صنعتی هیجان‌انگیز و پویا ادامه خواهد داد.

باب آیگر مدیر عامل دیزنی قراردادی امضا کرده که ریاست او را تا سال ۲۰۲۱ ادامه می‌دهد، اما در بیانیه‌هایی که برای رسانه‌ها منتشر شده هیچ اشاره‌ای به مقام احتمالی آینده پسر مرداک یعنی جیمز نشده که درحال حاضر مدیر عامل کمپانی قرن بیست‌ویکم فاکس است.

آیگر گفت:‌ ما افتخار می‌کنیم و خوشحال هستیم که روپرت مرداک آینده تجارتی که یک عمر صرف ساختن آن کرده را با اطمینان در دستان ما قرار داده است.

کمپانی قرن بیست‌ویکم فاکس اعلام کرده می‌خواهد باقی‌مانده دارایی‌های خود را تحت قالب شرکتی جدید با عنوان نیو فاکس اداره کند که شامل شبکه فاکس برادکستینگ و دیگر شبکه‌ها از جمله فاکس نیوز،‌ فاکس بیزنس، فاکس اسپورتس و شبکه‌های منطقه‌ای داخل ایالات متحده می‌شود.

۱۳۹۶/۹/۲۳

اخبار مرتبط