رفتار انگلیسی

عکس خبري -رفتار انگليسي

جمهوری اسلامی ایران همواره یكی از اهداف انگلیس برای نفوذ، توطئه و تفرقه بوده است. این روند از زمان شاهان قاجار شروع شده و امروزه نیز ادامه دارد. در روزهای اخیر نیز كه اغتشاشات آسیب‌هایی را به مناطق گوناگون كشورمان وارد كرد، دست پنهان انگلیس در پس این جنایات همچون گذشته هویدا شد.

جمهوری اسلامی ایران همواره یکی از اهداف انگلیس برای نفوذ، توطئه و تفرقه بوده است. این روند از زمان شاهان قاجار شروع شده و امروزه نیز ادامه دارد. در روزهای اخیر نیز که اغتشاشات آسیب‌هایی را به مناطق گوناگون کشورمان وارد کرد، دست پنهان انگلیس در پس این جنایات همچون گذشته هویدا شد.
انگلیس در اغتشاشات اخیر در حمایت از رفتارهای براندازانه رفتارهایی به شرح زیر از خود به نمایش گذاشت:
1ـ مشروع و قانونی دانستن خواسته‌های اغتشاشگران و تأکید بر اینکه باید به حق آزادی بیان و برگزاری تظاهرات احترام گذاشت؛ این در حالی است که این رفتارهای ساختارشکنانه برای براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران طراحی و اجرایی شد.
2‌ـ تأکید وزیر خارجه انگلیس بر اینکه «انگلیس، رویدادها در ایران را از نزدیک دنبال می‌کند» نوعی دخالت در اوضاع ایران و نشانه رفتار منافقانه این کشور برای حمایت از جریان‌های برانداز است؛ بوریس جانسون تأکید دارد، باید درباره مسائل مشروع و مهمی که تظاهرات‌کنندگان مطرح می‌کنند، گفت‌وگوهایی انجام شود و انتظار ما این است که مسئولان ایرانی این کار را انجام دهند.
3‌ـ حمایت سایبری از مخالفان یکی دیگر از اقدامات انگلیس برای خط‌دهی به اغتشاشات است. در این زمینه، یکی از محققان علوم رایانه‌ای دانشگاه «کالج» در لندن (یو.سی.ال) که خود از فعالان سابق سایبری بوده است، هفته گذشته در سخنانی از تلاش‌های‌ بخش ستاد ارتباطات دولت انگلیس (GCHQ) برای نفوذ و خط‌دهی به جریان‌های مخالف دولتی در چند کشور، از جمله ایران در گذشته و حال پرده برداشت.
گفتنی است، کمیته اطلاعات و امنیت مجلس انگلیس در گزارش سالیانه خود از ایران اسلامی به عنوان کشور مورد توجه منافع امنیتی و اطلاعاتی و نقطه فعالیت‌ دستگاه‌ اطلاعاتی «ام آی5»، «ام آی 6» و سازمان اطلاعاتی و امنیتی دولتی این کشور نام برده است. سازمان اطلاعاتی و امنیتی دولتی انگلیس همچنین بر این تأکید دارد که ایران در تلاش برای نمایش قدرت است و به همین دلیل برنامه‌هایی را برای برخورد با ایران و مقابله با تقویت اقتدار آن دنبال می‌کند.

۱۳۹۶/۱۰/۱۷

اخبار مرتبط