مردم‌سالاری دینی نظام اسلامی و دولت مستقر

عکس خبري -مردم‌سالاري ديني نظام اسلامي و دولت مستقر

رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با مردم قم با تأكید بر این مسئله فرمودند: «من مردم‌سالاری دینی را صادقانه قبول كرده‌ام، ما واقعاً قبول داریم مردم‌سالاری دینی را؛ هر كسی را كه این مردم انتخاب بكنند، ما او را رئیس می‌دانیم، او را مسئول می‌دانیم، كمك به او را لازم می‌دانیم و وظیفه‌ خودمان می‌دانیم؛ با همه‌ دولت‌ها این‌جور بوده، با این دولت هم همین‌جور است.»


حوادث اخير پيش آمده در کشور، هرچند سناريوي پيچيده و طراحي شده در دستگاه‌هاي امنيتي آمريکايي، صهيونيستي و سعودي بود، اما بر بستر اعتراضات اجتماعي و ضعف‌ها و کمبودهايي در عرصه اقتصاد سوار شد که مدت‌هاست بخشی از جامعه را دچار نارضايتي کرده است. در اين ميان، عملکرد دولت در عرصه اقتصادي با ضعف‌ها و کاستي‌هايي همراه بوده که مردم آثار آن را در اقتصاد کشور به طور محسوس لمس مي‌کنند. سياست کلان دولت در اقتصاد در چهار ساله دولت يازدهم در قالب برجام دنبال شد، که ميوه آن در اقتصاد کشور مشاهده نشد؛ اما رئیس‌جمهور در رقابت‌هاي انتخاباتي دور دوازدهم، وعده تحقق آن را به چهار سال دوم حواله داد!
اما رقيب انتخاباتي دولت با نقد عملکرد سياست‌هاي اقتصادي دولت يازدهم، گره زدن چرخش چرخ اقتصاد کشور به نچرخیدن سانتریفیوژها و تعامل با قدرت‌هاي بزرگ را به چالش کشيد و از اقتصاد مقاومتي مردم‌پايه با تأکید بر روحيه خودباوري سخن گفت. در اين ميان، اين مردم بودند که حق انتخاب داشتند!
البته رئیس دولت يازدهم از ترفند ديگري در انتخابات بهره گرفت و آن بزرگنمايي مسائلی بود که پيش از آن در اولويت فکري‌ـ ذهني مردم قرار نداشت! مسائلی از قبيل برگزاري يا عدم برگزاري کنسرت، ديوارکشي در خيابان‌ها و برخورد سخت با مسئله حجاب و...، مباحثي فرعي بود که در لحظه انتخاب مردم اذهان عمومي را از توجه به مسئله اصلي جامعه و توده‌ها منحرف کرد! حاصل آنکه دولت دوازدهم با ترکيب امروزي با رأی قاطع شرکت‌کنندگان انتخاب شد تا با سياست‌هاي اعلامي خود سکاندار اقتصاد کشور شود و اين نتيجه انتخاب و نظر خود مردم بود که از دل فرایند مردم‌سالاری به دست آمد.
رهبر معظم انقلاب اسلامي در ديدار با مردم قم با تأکید بر این مسئله فرمودند: «من مردم‌سالاري ديني را صادقانه قبول کرده‌ام، ما واقعاً قبول داريم مردم‌سالاري ديني را؛ هر کسي را که اين مردم انتخاب بکنند، ما او را رئيس مي‌دانيم، او را مسئول مي‌دانيم، کمک به او را لازم مي‌دانيم و وظيفه‌ خودمان مي‌دانيم؛ با همه‌ دولت‌ها اين‌جور بوده، با اين دولت هم همين‌جور است.»
دولت مستقر، دولت برآمده از خواست و نظر اکثريت مردم است که بايد به پیامدها و نتايج اين انتخاب احترام گذاشت و از آن در راه رفع مشکلات کشور حمايت کرد.

۱۳۹۶/۱۰/۲۰

اخبار مرتبط