۴۰ ثانیه‌ای كه امنیت صهیونیست‌ها را برهم زد

عملیات نابلس نه تنها یك عملیات موفق در یك منطقه پر رفت و آمد امنیتی بود بلكه توانست هیمنه و ادعای امنیتی رژیم صهیونیستی را نیز بشكند.

به گزارش نما، عصر روز سه شنبه 19 دی 1396 در خیابان 60 مجاور شهرک صهیونیست نشین جفات جلعاد در غرب شهر نابلس کرانه باختری، در کمتر از 40 ثانیه 22 گلوله به سمت راننده اتومبیل سوزوکی که در حال حرکت بود شلیک شد. ضارب یا ضاربان از محل عملیات گریختند و هنوز زمان زیادی از این عملیات نگذشته بود که مشخص شد خاخام «رزیئیل شیبح» در اثر اصابت گلوله به ناحیه گردن، در این عملیات به هلاکت رسیده است.

خاخامی که به هلاکت رسید که بود؟

رزئیل شیبح، خاخامی افراطی بود که از مؤسسان شهرک جفات جلعاد محسوب می شد. شهرکی که بر روی یک هکتار از زمین های روستای «تل» در غرب شهر نابلس ایجاد شده است. شیبح از جمله خاخام های افراطی بود که خواستار کشتار فلسطینیان بود. او وصیت کرده بود وقت مردن جسدش را در همین شهرک دفن کنند. امری که هنوز محقق نشده و با وجود اصرار خانواده اش ممکن است به دلیل ملاحظات دستگاه امنیتی این اتفاق نیفتد.

به کارگیری تمام امکانات

پس از اجرای عملیات، ارتش رژیم صهیونیستی فورا تحقیق را آغاز و شروع به تفتیش وسیع منطقه کرد. تعداد زیادی از نیروهای واحدهای ویژه و آموزش دیده گروهان جمع آوری اطلاعات میدانی به مناطق مرتفع و مشرف بر روستاها و شهرها رفتند. دستگاه های پیشرفته الکترونیک نظیر دوربین های دید در شب، دستگاه های شنود از مسافت دور، بالن های مسلح به دوربین های دقیق، پهبادهای اطلاعاتی، دستگاه های استراق سمع و حتی سگ های جستجوگر همگی را به کار گرفتند اما تا کنون خبری از ضارب یا ضاربان نشد.

دستگاه امنیتی رژیم صهیونیستی که با وجود به کارگیری تمام امکانات و فن آوری ها، نتوانست به نتیجه‌ای برسد، دست به توجیه شد.

دستگاه امنیتی رژیم صهیونیستی دست به دامن توجیه می‌شود

سایت دبکا فایل- که وابسته به دستگاه اطلاعاتی رژیم صهیونیستی است- نوشت دستگاه امنیتی رژیم صهیونیستی اطلاعاتی از پیش در اختیار دارد که این از نیت فلسطینی ها برای اجرای عملیات مسلحانه خبر می دهند. این سایت نوشت دستگاه امنیتی اطلاعاتی را از هفته ها قبل دریافت کرده است که نشان می دهد مجموعه های مسلح قصد اجرای عملیات مسلحانه در خیابان های کرانه باختری دارند. دستگاه امنیتی رژیم صهیونیستی در همین راستا گفت این گروه ها از افرادی تشکیل شده اند که آموزش شلیک سریع در حین حرکت با اتومبیل دیده اند و از سلاح نظامی استفاده می کنند.

گفته های دستگاه امنیتی رژیم صهیونیستی از آن دست اطلاعاتی است که هیچ کس نمی تواند آن را تأیید یا تکذیب کند و به گونه ای تنظیم شده اند که با عملیات انجام شده تطابق داشته باشند.

ترس و وحشت بر اندام صهیونیست‌ها

مسئله آنقدر وحشت ایجاد می کند که گادی آیزنکوت، رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی، از مکان عملیات دیدن کرد. آیزنکوت دستور افزایش نیروهای نظامی منطقه را صادر کرد و به منظور جلوگیری از عملیات های مشابه دستور آماده باش را صادر کرد.

از سوی دیگر یوری آریئل، برای صدور وحشت درونی به خارج از جامعه رژیم صهیونیستی خواستار تخریب خانه های فداییان فلسطینی که اقدام به عملیات فردی می کنند شد.

جمع بندی

عملیات شهرک جفات جلعاد، در منطقه‌ای اجرا شد که گشتی های رژیم صهیونیستی به طور مستمر در حال گشت زنی در این منطقه هستند. اجرای چنین عملیاتی در این منطقه پر رفت و آمد یک موفقیت بزرگ محسوب می شود. این در حالی است که دستگاه امنیتی رژیم صهیونیستی طی هفته های گذشته چند مرتبه اعلام کرده بود آرامش در مناطق شهرک نشین برقرار است.

عملیات نامبرده نه تنها دروغگویی دستگاه امنیتی رژیم صهیونیستی را ثابت کرد، بلکه یک نکته مهمتر از این موضوع را نیز ثابت کرد و آن اینکه استراتژی امنیتی رژیم صهیونیستی که اقدامات دستگاه امنیتی این رژیم براساس آن شکل گرفته است، شکست خورده و با بن بست مواجه شده است.
منبع: تسنیم

۱۳۹۶/۱۰/۲۱

اخبار مرتبط