اطمینان خاطر گرشاسبی به هواداران پرسپولیس

سرپرست پرسپولیس بعد از تمدید قرارداد با سرمربی تیمش در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه پاسخگوی مسائل مختلف حول این باشگاه شد.

به گزارش نما، حمیدرضا گرشاسبی بعد از تمدید قرارداد با برانکو ایوانکوویچ طبق برنامه اعلام شده از ساعت 13:30 پاسخگوی اصحاب رسانه در محل باشگاه بود.

سرپرست باشگاه پرسپولیس ابتدای صحبت‌هایش را با خوشامدگویی به افشین پیروانی آغاز کرد و از حضور او در پرسپولیس ابراز خوشنودی کرد: برای سلامتی آقای خوردبین که نیم قرن سابقه حضور پرتلاش در این تیم را داشتند آرزوی سلامتی داریم و امیدوارم به زودی به جمع ما در مدیریت ورزشی باشگاه بپیوندد.

سوال اول از باشگاه در خصوص مهدی طارمی و ماجرای جدایی و محرومیت‌هایی بود که این بازیکن برای پرسپولیس شکل داد. گرشاسبی در این خصوص پاسخ داد:

به هرحال مشکلاتی برای طارمی به وجود آمد در بحث رفتن به ریزه اسپور که برگشتش به باشگاه آسیب رسید. از رسیدن به فینال آسیا بازماندیم و برای او نیز محرومیت شکل گرفت. علاوه بر این محرومیت باشگاه نیز متحمل جریمه مالی شد. با پیگیری ها وزارت ورزش بخشی از این توافقات صورت گرفت. ما نیز به دنبال این بود که دو پنجره محرومیت مرتفع شود و هنوز دنبال می کنیم. اعضای هیات مدیره هم پیگیر هستند تا این اتفاق را عملی کنیم و این محرومیت برطرف شود. آقای طارمی با توجه به 4 ماه و 10 روز دوری از مسابقات از نظر روحی و روانی در جلساتی که ترتیب دادیم حضور یافت. می خواستیم با توجه به آسیب هایی که دیده قراردادش را تمدید کند و به او اعلام کردیم بیاید جبران کند دل شکسته هواداران و بازی خوبی و همچنین تمدید قرارداد. ایشان گفت فکر کنم. آقای برانکو و پیروانی نیز بارها اعلام کردند اما او در نهایت گفت برای حضور در فوتبال اروپا و سن من به شکلی است که فرصتی دیگر نداریم. تمام تلاش اعضای هیات مدیره و کادرفنی برای ماندن مهدی طارمی. اما ما هم تا جایی می توانستیم تلاش کنیم برای اصرار به بازیکن اما دیگر نمی‌توانیم عظمت باشگاه را به زور و تهدید بازیکن را نگه داریم. موفقیت هر ورزشکاری دلی است و اگر دلش با آن تیم و رشته نبود این هماهنگی اعصاب و عضله شکل نخواهد گرفت.

وی ادامه داد: نهایتش به این نتیجه رسیدیم بعد از دعوتنامه الغرافه شرایط باشگاه را اعلام کردیم. ما اعلام کردیم شما آسیب هایی به باشگاه زدید و باید جبران شود. با توافقی که ایشان انجام دادند و سهمی از الغرافه به او می رسد نیز باید بخشی از آن را به باشگاه بدهد و حتی سهمی که از حضورش در جام جهانی می رسد باید به باشگاه پرداخت کند. تمام تلاش کردیم تا منافع باشگاه از بعد مالی آسیبی نرسد. خودش اعلام کرده امضا کرده اما تا زمانی که نامه باشگاه الغرافه نیاید نمی توانیم بگویم این مساله قطعی است.

سرپرست باشگاه پرسپولیس در واکنش به سوالی در خصوص اینکه در صورت محرومیت از پنجره نقل و انتقالاتی چه برنامه ای دارند گفت: خوشبختانه آقای برانکو هم از لحاظ رفتاری و هم فنی حرفه ای است. ضمن اینکه منافع خودش مهم است یک مقدار چربش آن به سمت منافع باشگاه است و همین مساله باعث شده تا بتوانیم راحت با او کار کنیم. قبل از تمدید قرارداد نشست های مختلفی با او داشتیم حول تیم های پایه. یک مقدار هم باید طبق بودجه برنامه خودمان را در لیگ دو یا سه کشور خریداری کرده و پشتوانه باشگاه قرار دهیم. امیدوارم این برنامه ها به خوبی پیش برود تا باشگاه به اسم واقعی باشگاه شود.

گرشاسبی در پاسخ به اینکه پرونده مانوئل ژوزه بسته شده یا همچنان این سریال ادامه دارد گفت: ژوزه تمام شد و هیچ مشکلی نیست و صفر شده و دیگر درباره‌اش حرف نزنید.


وی ادامه داد: ما همکاری داشتیم که خیلی از دوران بازنشستگی اش تمام شده بود ولی نمی رفت. معمولا کسی که بازنشسته می شود می برند بایگانی و روی دوش با لاالاالله می برند ما هم این را پرونده را بردیم و به بایگانی سپردیم.

سرپرست باشگاه پرسپولیس در واکنش به مساله بازنشستگی دکتر طاهری و جدایی اش از این تیم و البته عدم جدایی 4 نفر دیگر حاضر در باشگاه که علیرغم بازنشستگی در باشگاه در سمت خود باقی مانده اند گفت: قانونی است که مصوب مجلس شورای اسلامی است و به دولت ابلاغ شده است. در بحث بازنشستگی یک سری افراد مستثنی هستند. رزمندگان و خانواده شهدا و ... که بازنشستگی شامل حال آنها نمی شود و هر جا تشخیص داده شود که می توانند کار کنند به کار گرفته می شود. می توان از آنها به عنوان مشاور نیز سود برد و مطمئن باشید از بحث قانونی از آنها سود برده می شود و مشکل خاصی وجود ندارد.

گرشاسبی در مورد بدهی های مالی باشگاه در فیفا اینطور توضیح داد: باشگاه بزرگ حاشیه های بزرگ و مشکلات مالی بزرگ دارد. بحثی که الان به خوبی اتفاق می افتد که روند رو شفاف سازی و اصلاح امور جلو می رود و خوشبختانه تمام هزینه های مالی قانونمند جلو می رود. جریمه های فیفا تاکنون 17 میلیارد و 200 میلیون برطرف شده. جرایمی که به حق و ناحق از باشگاه گرفته شده و کمر باشگاه را خم کرد. اما بخش عمده و خطرناکش حل شد. در خصوص گابریل نیز ایشان یک وکیل داشته که با حکم رسمی از او مطالبات را دریافت کرده. بعد از آن اختلافی بین او و وکیلش شکل گرفته و به فیفا شکایت کرد. فیفا از ما استعلام گرفته و جواب ما را پذیرفته و به cas ارسال کرده. ما هم بیکار ننشسته‌ایم و با این وکیل صحبت کردیم که اکنون با باشگاه نیز ارتباطی وجود دارد به دوبی رفته و با او به مذاکره بپردازد و ماجرا را ختم کند.

گرشاسبی در مورد اینکه آیا برانکو به قرارداد دو ساله خود احترام خواهد گذاشت و در صورت پیشنهاد بهتر این باشگاه را ترک خواهد کرد و این پیش بینی در قراردادش صورت گرفته یا خیر گفت: همه این مسائل لحاظ شده و ایشان یک انسان حرفه ای است و هیچ وقت با هیچ کس دچار مشکل نخواهد شد.

وی در خصوص اینکه آیا بحث برطرف شدن مشکل نوراللهی به ماجرای محرومیت دو هافبک این تیم مرتبط است گفت: اصلا اینطور نیست و طی یک ماه اخیر ماجرا را دنبال کردیم و خوشبختانه به نتیجه رسیدیم.

گرشاسبی درباره اینکه چه طرح و برنامه ای برای تمدید قرارداد با دیگر اعضای کادرفنی خواهند داشت، ادامه داد: تا سرمربی تعین تکلیف نشود ما اجازه ورود در خصوص تمدید قرارداد با بازیکنان نداریم. سرمربی بعد از تمدید بلافاصله لیست بازیکنان خود را اعلام می کند و باشگاه نیز کار صحبت خود را آغاز می کند.

گرشاسبی در واکنش به اینکه نباید طارمی را سیبل قرار داد و مطمئنا نیز باشگاه در محرومیت شکل گرفته سهیم است گفته: کسی آقای طارمی را مقصر اعلام نکرده است و ما گفتیم که محرومیت باشگاه و او باعث مشکلات روحی روانی برای او شد و نمی توانست دیگر با تیم ادامه دهد. این پیگیری ما باعث سود 800 هزار دلاری برای باشگاه شد. اینکه ما باید برای هر نامه ای باید پولی پرداخت می شد و این مشکل به طور کامل برطرف شده است. در این پرونده ما باید برنده می شدیم اما به لحاظ اینکه 17 میلیارد و 200 میلیونی که پرونده داشتیم سابقه منفی در فیفا داشتیم. به خاطر این بعد از اعتراضاتی که علیه ما می رود حرف ما پذیرفته نمی شود. بحث دیگر هم مصاحبه‌هایی که از ایران می شد باعث شد برگ برنده دست ریزه اسپور باشد و خود مسوولان ترکیه ای این مساله را اعتراف کردند که برگ برنده مصاحبه ها و مسائلی بوده که ایران منتقل می شده.

گرشاسبی در خصوص تهدید مالیاتی باشگاه نیز گفت: انباشت بدهی است که طی سال ها جمع شده و به 130 میلیارد رسیده بود که در زمان بحث مجوز حرفه ای گری با حضور آقای سلطانی فر و نامه ای که زده شده که باشگاه درآمد ندارد. این پرونده به تجدید نظر رفت و امیدوارم با پیگیری هایی که انجام می شود به بخش نازلی تقلیل یابد و امیدوارم انجام شود.

سرپرست پرسپولیس در خصوص مطالبات به گولچ، علی دایی و ... گفت: من در حد توانم سعی می کنم در دوران مدیریتم مشکلی پیش نیاید و پرونده جدیدی شکل نگیرد. پرداخت خارجی ها انجام شده. تا این لحظه 50 نفر از فوتبالیست که بعضا از 17 سال پیش مشکل داشتند برطرف شده و با برخی تفاهم نامه به امضا رسیده و برخی نیز سخت هستند اما به دنبال مذاکره هستند. همه جوره حواس مان هست که باشگاه دچار مشکل نشود.

گرشاسبی در پایان در واکنش به این موضوع که محرومیت طارمی و حکم فیفا در خصوص جریمه این بازیکن ابتدا متوجه بازیکن بوده و باشگاه می‌توانسته بدون در نظر گرفتن اعتبار این باشگاه و سیاسیون ابتدا با او به توافق می‌رسید گفت: نامه ای که آمده بود باشگاه مکلف به پرداخت بود و باشگاه باید از طارمی می گرفت. ما رفتیم توافق کردیم و نمی توانستیم طارمی را به زندان بفرستیم و ما منافع باشگاه را در نظر گرفتیم و برای او در جایگاه جدیدش آرزوی موفقیت می کنیم.


در مورد توافق با بازیکنان نیز گرشاسبی اینطور توضیح داد: ما بعد از درخواست برانکو در این خصوص برنامه ریزی خواهیم کرد و این را هم باید در نظر بگیرد که هنوز فرصت داریم برای مذاکره با بازیکنان.
منبع: ورزش سه

۱۳۹۶/۱۰/۲۳

اخبار مرتبط