اختصاصی نما:

نعل وارونه یا موضع غیرشفاف

عکس خبري -نعل وارونه يا موضع غيرشفاف

و مصادره به مطلوب كردن داستان خودكشی در ایران وقتی خودش را به لایحه تأمین امنیت زنان كه یكی از طرح های دولت است گره می زند شدن سیاسی كاری معاونت امور زنان و خانواده مكشوف می گردد.

رئیس دولت دوازدهم درحالی در روزهای انتخابات در نشست های انتخاباتی وعده های گوناگون می داد که امیدها بر این سمت و سو هدایت می شد که قرار است دولتی متفاوت تر از دولت یازدهم و البته قبل تری ها که همواره در تیررس اتهام ناکارآمدی مردان یازدهم بودند شروع به کار کند؛ با معرفی کابینه و البته تغییر در معاونت امور زنان و خانواده دولت و تکیه زدن معصومه ابتکار بر این معاونت، بخشی از امیدها به بیم بدل شد؛ زیرا مشی سیاسی وی گواهی بر عدم تغییر رویکرد دولت و یا حتی بازگشت به گذشته بود.
از سوی دیگر حضور شهین دخت مولاوردی به عنوان دستیار ویژه رئیس جمهور در امور شهروندی و پیگیری مطالبات مختلف از جانب وی، باعث شده است تا این موضوع بیش از بیش احساس شود اما با نگاهی به جریانات معاونت دولت دوازدهم و ضدونقیض¬های بیان شده که گاهی به واسطه موج¬سواری روی مطالبات غربی مطرح و اندکی بعد نقض میشود میتوان نوعی سردرگمی را در حوزه زنان از دیدگاه دولت تدبیر دوم سراغ گرفت.
یکی از این موضوعات در هفته گذشته روی داد؛ درحالی که مدتی چند رسانه های زنجیره ای از آمار بالای خودکشی در ایران سخن می گفتند، ابتکار در پاسخ به خبرنگاران درباره بالا رفتن آمار خودکشی دختران جوان گفت: این آمار قابل استناد نیست و هر آماری باید از مراجع رسمی خارج شود، هر چند خشونت تعاریف مختلفی دارد و لایحه امنیت اجتماعی زنان قرار است به خوبی به همه این موارد بپردازد.
این نعل وارونه و مصادره به مطلوب کردن داستان خودکشی در ایران وقتی خودش را به لایحه تأمین امنیت زنان که یکی از طرح های دولت است گره می زند شدن سیاسی کاری معاونت امور زنان و خانواده مکشوف می گردد. در جای دیگری البته ابتکار در پاسخ به سوال خبرنگار یکی از خبرگزاری ها مبنی بر اینکه با توجه به طولانی بودن زمان برای تصویب هر قانون در حوزه های اجتماعی و زنان نیازمند راهکارهای میانبر هستیم گفت: در مسایلی مانند لایحه مبارزه با خشونت علیه زنان، قوه قضاییه و معاونت زنان به صورت جدی در مجلس پیگیر هستند. در خصوص قوانین دیگر هم می توان گفت که تعدادی از آنها به صورت کامل و تعدادی از آنها تا حدودی اجرا می شود و برخی نیز اجرا نمی شود، در این میان بیش از هر چیز آشنایی افراد با حقوقشان اهمیت دارد. بنابراین آنچه که در مسایلی مانند حقوق شهروندی بیش از هر چیزی اهمیت پیدا می کند ارتقای سطح آگاهی است به ویژه در خصوص قوانین نانوشته و سقف های شیشه ای باید به صورت جدی کار فرهنگی انجام شود.
او افزود: خواست مردم در پیشبرد کشور و در قبال تعهدات بسیار اهمیت دارد. باید بپذیریم که دیگر با نسل متفاوتی روبرو هستیم که باید نسبت به آنان با حفظ اصول نگاه پیشرو داشته باشیم چه در بحث دینی و چه در بحث اجتماعی. ابتکار گفت: بدین منظور شورای مشورتی فقهی و حقوقی تشکیل شده است تا تلاش کنند پویایی لازم برای مواجهه با تحولات را داشته باشیم. حتی در همین مسأله خشونت قطعا باید بدانیم که اگر کاری انجام نشود دیگر نمی توان به آینده امیدی داشت. امروز جامعه انتظار رسیدگی بدون تبعیض، بدون گمشدن پرونده، بدون انتظارهای طولانی را دارد. در واقع یکی از هویت های انقلاب عدالت است و عمل به این هویت یعنی رسیدگی به پرونده ها و عمل به قانون بدون وقت گذرانی و اغماض است. امیدواریم قوه قضاییه جدیت کافی را در این خصوص داشته باشد.
به هر ترتیب رسیدگی به وضعیت امور زنان باید فارغ از دید سیاسی باشد و همین امر بدون گرایش سیاسی خاص می¬تواند در موضوعات زنان راهگشا باشد موضوعی که چه اصلاح طلب و چه اصولگرا باید به آن توجه کنند.

۱۳۹۶/۱۱/۲۲

اخبار مرتبط