ابزار تبلیغاتی غرب در سوریه

براساس آنچه گزارش شده، گروه كلاه سفیدها در سوریه یك ابزار تبلیغاتی رسانه‌ای در خدمت اهداف غرب و تروریسم است.

به گزارش نما، پایگاه خبری "مدرن دیپلماسی" مطلبی را در صفحه خود گذاشته است که بر اساس آن عنوان شده گروه کلاه‌ سفیدها نقش فعالی در کمک به تروریست‌ها در سوریه دارد.

پیشتر یک روزنامه‌نگار فرانسوی در نامه‌ای به رئیس‌جمهوری این کشور اعلام کرده بود که گروه کلاه‌ سفیدها ادعا می‌کند که در روز به امدادرسانی می‌پردازد اما در شب اقدامات تروریستی انجام می‌دهد. سازمان پزشکان سوئدی نیز پیشتر هشدار داده بود که این گروه جنایت‌های هولناکی علیه مردم سوری انجام داده است.

جیمز لوموزوریه، افسر سابق سازمان اطلاعات انگلیس مارس ۲۰۱۳ گروه کلاه‌ سفیدها را در ترکیه تأسیس کرد و این گروه از سوی غیرنظامیان محلی تأسیس نشده است. این افسر اذعان کرده بود که ۳۰۰ هزار دلار به عنوان حمایت اولیه از انگلیس و آمریکا دریافت کرده تا بعدا به ۱۰۰ میلیون دلار برسد و این پول از سوی نهادهای غیردولتی غربی و کشورهایی از شورای همکاری خلیج فارس و تعدادی از کشورهای اروپایی جمع‌آوری می‌شد.

در ادامه آمده است، کلاه‌ سفیدها نقش اصلی در تلاش‌های تبلیغاتی علیه دولت سوریه داشته و اسنادی را درباره وقوع حملات شیمیایی که ادعا می‌شود ارتش سوریه آن را انجام داده، جعل می‌کرد.

۱۳۹۶/۱۲/۲۲

اخبار مرتبط