نگاهب به قدرت امام خمینی (ره) در سالگرد آغاز نهضت او

امام خمینی(ره) یك مرد الهی بود

عکس خبري -امام خميني(ره) يک مرد الهي بود

«امام خمینی(ره) یك مرد الهی بود»؛ این جمله‌ای است كه در طول دوران مبارزه و پس از پیروزی انقلاب و تا اكنون همواره بر آن تأكید شده است.

«امام خمینی(ره) یک مرد الهی بود»؛ این جمله‌ای است که در طول دوران مبارزه و پس از پیروزی انقلاب و تا اکنون همواره بر آن تأکید شده است.
رفتار فردی، اجتماعی و سیاسی ایشان حتی در ابعاد دیپلماسی و روابط بین‌الملل از اصول اسلام ناب محمدی نشئت می‌گرفت. مهم‌ترین شاخصه حضرت امام(ره) که جهان غرب و اندیشکده‌های آن هنوز نتوانسته‌اند آن را فهم کنند، همین ابعاد الهی زندگی ایشان است؛ زیرا آنها با سنجه‌های مادی زندگی ایشان و حیات انقلاب اسلامی را تحلیل می‌کنند و بازی خود را نیز بر استراتژی‌ها و راهبردهایی می‌کشانند که اولویت آنها ایجاد هراس پرشدت، در خطر قرار دادن جان و مال رهبر و فرزندان، ایجاد هیاهو و جنجال بین‌المللی، اعمال فشار و تنگنای مالی، تهدید به حمله نظامی و اشغال سرزمین است؛ اما از آنجایی که حضرت امام(ره) حیات معنوی انقلاب را فراتر از این تهدیدات می‌دانستند، به موضوعاتی افتخار می‌کردند که دشمنان ما نه تنها آن زمان، بلکه در آینده هم نمی‌توانند به میزان تولید قدرت آنها پی ببرند. امام(ره) می‌فرمودند: «ادعیه حیات‌بخش که او را «قرآن صاعد» می‌خوانند، از ائمه معصوم(ع) ما است. ما به «مناجات شعبانیه»، «دعای عرفات» حسین‌بن‌علی(ع) و «صحیفه سجادیه» این زبور آل محمد و «صحیفه فاطمیه» که کتاب الهام شده از جانب خداوند تعالی به زهرای مرضیه است، مفتخریم.»
کرنش و انفعال مجموعه کشورهای اسلامی در مقابل غرب که سبب شده نسخه غیر کارآمدی را برای اسلام و مسلمانان عرضه کنند، موجب موضع‌گیری‌های حضرت امام(ره) شده و آنها را این‌گونه خطاب قرار می‌دهند؛ «کارنامه سیاه و ننگین حاکمان بی‌درد کشورهای اسلامی، حکایت از افزودن درد و مصیبت بر پیکره نیمه جان اسلام و مسلمین دارد.»
اکنون که در آغاز دهه پنجم انقلاب قرار داریم، ضرورت توجه به ویژگی‌های الهی حضرت امام(ره) و انقلاب اسلامی برای مقابله با جبهه غرب احساس می‌شود تا همه امور با عینک آمریکا دیده نشود. این امر از این رو مهم است که برخی مسئولان اجرایی کشور تحت تأثیر جنگ روانی غرب قرار گرفته و در بعضی موارد دچار انفعال شده‌اند، در این شرایط این اندیشه الهی که حضرت امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) نیز ادامه‌دهنده آن راه است، می‌تواند در تقویت قدرت و باور به پیروزی تأثیرگذار باشد.

۱۳۹۷/۳/۱۳

اخبار مرتبط