حجت الاسلام سلیمی در گفتگو با نما:

دولت مدعی شعار شفافیت تمام قراردادهایش را محرمانه می‌بندد

عکس خبري -دولت مدعي شعار شفافيت قراردادهاي محرمانه مي‌بندد

نماینده مردم استان مركزی در مجلس شورای اسلامی، گفت: ضرورت دارد مجلس با دعوت از شخص رئیس جمهور مطالبه گر انتشار توافقاتی باشد كه مردم از نوع و چگونگی روند انعقاد آنها بی خبر می مانند ودولت همواره آنها را محرمانه منعقد می كند.

حجت الاسلام علیرضا سلیمی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفتگو با نما با بیان اینکه دولت همواره بر شفاف سازی امور تاکید می کند ولی در عمل عکس آن رفتار می کند، گفت: ضرورت دارد مجلس با دعوت از شخص رئیس جمهور مطالبه گر انتشار توافقاتی باشد که مردم از نوع و چگونگی روند انعقاد آنها بی خبر می مانند ودولت همواره آنها را محرمانه منعقد می کند.
وی عنوان نمود: مگر دوره شفافیت نیست پس چرا با دم زدن صرف ازشفافیت از سوی دولت باید توافقات دولت با تلگرام یا قراردادهای آی پی سی (IPC) و فکت شیت برجام محرمانه مانده و منتشر نشود یا قراردادی چون پالرمو اشتباه ترجمه شده و به مجلس ارائه شود و وقتی اشتباه مشخص می شود، سر صدا بلند شده و در دولت گفته شود اشتباه تایپی بوده یا مجلس اشتباه کرده در حالی که امضای رئیس جمهور پای لایحه غلط بوده و این قابل تامل وتاسف است.
وی با اشاره به اینکه دولت دم از شفافیت می زند، گفت: اگر دم از شفافیت زدن مسئولان واقعی باشد پس این حق مردم است که همه چیز را بدانند و شناخت نسبی ازسبک و نوع زندگی مسئولان درجه یک خود داشته باشند و بدانند محل زندگی و مساحت خانه مسکونی این افراد که در آن ها زندگی می کنند به چه صورتی است.
وی افزود: مسئولان پیش قدم شده و به مردم درهمین یک مورد اطلاع رسانی درست کنند که میزان دارایی هایشان و نوع بدست آوردن آنها چگونه بوده است تا مردم بدانند مسئولانشان چگونه زندگی می کنند و چقدر با دوری از تجملات و ساده زیستی برای نزدیک کردن نوع زندگی خود به مردم قدرت درک شرایط وسختی های وارده ناشی از شرایط نامطلوب اقتصادی موجود به مردم را دارند.
نماینده مردم استان مرکزی در مجلس شورای اسلامی، خاطر نشان کرد: درمجلس تصویب کردیم دولت حقوق و کلیه دریافتی مسئولان، مدیران وکارمندان خود را در سامانه ای اعلام کند لیکن ضمن تاخیر فراوان در ارائه میزان دریافتی ها شگفت انگیز بود که برخی چند صد ساعت حقوق اضافه کار می گیرند.
وی اذعان نمود: حق ماموریت های ویژه و مبالغی که در دولت به برخی افراد بابت سختی کار پرداخت می شود، جای تامل دارد و باید پیگیری و برخورد شود که چه سختی کاری به اینها وارد می شود که بابت آن این میزان دریافتی دارند.
وی افزود: در اتاق های شیشه ای زیر کولرنشستن و حقوق سختی کار گرفتن از امور نوبرانه دولت است که اکنون می بینیم، دولت باید سختی کار را در قبال کار و زحمت طاقت فرسای معلم و کارگری که دردور افتاده ترین روستاهای کشور در شرایط سخت با تحمل سختی فراوان انجام وظیفه می کند لحاظ نماید که با فشار وارده بر خود در صدد نفع رساندن به مردم کشور است.


۱۳۹۷/۳/۲۱

اخبار مرتبط