فغانی داور فینال جام جهانی است؟

محسن قهرمانیدر خصوص احتمال قضاوت علیرضا فغانی در فینال جام جهانی 2018 روسیه اظهار داشت: با توجه به چینش‌های انجام شده حضور فغانی و تیم داوری‌اش در مرحله پایانی قطعی است و یكی از دو بازی فینال یا رده‌بندی به آنها خواهد رسید، هرچند امیدواریم دیدار فینال به آنها برسد و شواهد و قرائن هم نشان از همین موضوع دارد.

به گزارش نما، محسن قهرمانیدر خصوص احتمال قضاوت علیرضا فغانی در فینال جام جهانی 2018 روسیه اظهار داشت: با توجه به چینش‌های انجام شده حضور فغانی و تیم داوری‌اش در مرحله پایانی قطعی است و یکی از دو بازی فینال یا رده‌بندی به آنها خواهد رسید، هرچند امیدواریم دیدار فینال به آنها برسد و شواهد و قرائن هم نشان از همین موضوع دارد.

وی افزود: یکی از نفراتی که می‌توانست گزینه قضاوت در فینال باشد آقای چاکر بود که بازی امشب را قرار است سوت بزند. در مورد قضاوت کونیا در دیدار دیشب هم نمی‌دانم سازوکار انتخاب او چه بوده است ولی بعد از قضاوت بازی ما مقابل اسپانیا فکر نمی‌کردم او را تا این مرحله بالا بیاورند.

کارشناس داوری در ادامه یادآور شد: اگر فیفا قصد نداشت از فغانی در مرحله نهایی استفاده کند صد در صد در نیمه نهایی یا یک چهارم به تیم او بازی می‌داد. امیدوارم در دو دیدار مرحله نهایی قضاوت فینال به فغانی برسد هرچند در غیر این صورت هم چیزی از ارزش‌های تیم داوری کم نخواهد شد.

قهرمانی در مورد اینکه چکار کنیم در کشورمان بازهم علیرضا فغانی داشته باشیم گفت: باید سازوکار استعدادیابی در داوری و رشد و شکوفایی آنها برنامه‌ریزی دقیقی صورت بگیرد تا شاهد رشد مجدد فغانی‌ها، ترکی‌ها، مظفری‌زاده‌ها و کامرانی‌فرها باشیم.

وی در پایان در مورد جایگاه فغانی در جهان عنوان کرد: نمی‌توانیم بگوییم فغانی بهترین داور حال حاضر دنیاست چرا که آیتم‌های امتیازدهی مختلفی وجود دارد ولی تیم داوری ما قطعاً یکی از 5 تیم داوری برتر حال حاضر جهان است.

۱۳۹۷/۴/۲۰

اخبار مرتبط