وقتی دولت آمریكا در اجرای تعهداتش تعلل می‌كند

دولت آمریكا به دنبال اجرای قانون مهاجرتی «تحمل صفر» فرزندان مهاجران را از خانواده‌هایشان جدا كرده است.

به گزارش نما، دولت آمریکا پیشتر اعلام کرده بود کودکانی که در مرز مکزیک از خانواده‌هایشان جدا شده‌اند و والدینشان از این کشور اخراج شده‌اند یا سابقه جنایی دارند برای بازگشت به آغوش خانواده واجد شرایط نیستند!

با این حال، قاضی «دانا سابرا» در سن دیگو به دولت دستور داد کودکان زیر پنج سال را تا روز سه‌شنبه و بقیه کودکان را تا روز ۲۶ ژوئیه به خانواده‌هایشان برگرداند.

یکی از مقامات دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه در بیانیه‌ای گفت: تمام کودکان مهاجر زیر پنج سال در صورتی که اثبات شود واجد شرایط هستند اوایل روز پنجشنبه به خانواده هایشان بازگردانده می‌شوند.

اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا از دولت این کشور شکایت کرد و گفت: بیانیه دولت مبهم است. این اتحادیه اعلام کرد قاضی شهر سن دیگو تا روز سه شنبه برای بازگشت کودکان به آغوش خانواده هایشان ضرب الاجل تعیین کرده بود، اما دولت هیچ کاری انجام نداده است.

دولت آمریکا قرار است روز پنجشنبه گزارشی درباره عملکردش در خصوص اجرای این حکم به قاضی سابرا ارائه بدهد و اعلام کند آیا می‌تواند تا ۲۶ ژوئیه کودکان بزرگتر را به خانواده هایشان بازگرداند یا خیر.

دولت اعلام کرده است در پی اجرای سیاست ضدمهاجرتی «تحمل صفر» حدود ۲۳۰۰ کودک در مرز آمریکا از خانواده هایشان جدا شده اند.


۱۳۹۷/۴/۲۱

اخبار مرتبط