خبری خوش برای خانواده‌های دارای دو معلول

تفاهم‌نامه پنج‌جانبه با بنیاد مستضعفان، سازمان ملی مسكن و زمین، خیرین مسكن‌ساز، بنیاد مسكن انقلاب و سازمان بهزیستی كشور به منظور تأمین مسكن معلولان منعقد شده است.

به گزارش نما، به این ترتیب برای خانواده‌های دارای دو معلول تسهیلات بانکی در نظر گرفته شده تا این افراد بتوانند زودتر از همیشه خانه‌دار شوند.

برای معلولینی که در مراکز شهری زندگی می‌کنند 15 میلیون تومان از سوی بنیاد مستضعفان، 10 میلیون تومان سازمان بهزیستی و 5 میلیون تومان از سوی خیرین مسکن‌ساز وام داده می‌شود.

برای خانواده‌های دو معلول ساکن در روستاها نیز 10 میلیون تومان وام از سوی بنیاد مستضعفان، 8 میلیون تومان از سوی بهزیستی و 2 میلیون تومان از سوی بنیاد مسکن انقلاب پرداخت خواهد شد.

این وام‌ها با سود 4 درصد به معلولان داده می‌شود اما در پرداخت‌های قبلی به دلیل اینکه وام‌های مسکن شهری 16 درصد شده بود قرار شده سازمان بهزیستی 38 میلیارد تومان برای پرداخت این مابه‌التفاوت بدهد تا این وام‌ها نیز همانند وام‌های جدید به صورت 4 درصد پرداخت شود.

تأمین مسکن معلولان که از سال‌های اخیر با جدیت دنبال می‌شود در دی ماه سال گذشته طی جلسه‌ای قرار شد 7600 نفر از معلولین شهری و 4200 معلول روستایی خانه‌دار شود اما برای این خانواده‌ها زمان ثبت‌نام تعیین شده بود و بسیاری از آنها نتوانسته بودند در زمان مقرر ثبت‌نام کنند.

به همین دلیل تبصره جدید به این آیین‌نامه وارد شد که محدودیت ثبت‌نام برای خانواده‌های دو معلول به بالا برداشته شود بنابراین تمام خانوارهایی که (دو معلول شهری و روستایی) در لیست ثبت‌نامی‌ها نبوده اما شرایط ثبت‌نام را دارند می‌توانند برای ثبت‌نام به سازمان بهزیستی مراجعه کنند. در این تبصره حتی محدودیت مکانی هم برداشته شده و معلولان در هر کجایی که بخواهند می‌توانند اقدام به تأمین مسکن کنند.

بر اساس تفاهم‌نامه‌های انجام شده گویا قرار است تمام مسکن خانواده‌های دارای دو معلول در روستاها تا پایان سال 98 داده شود.

43 هزار خانوار دارای معلول تا پایان سال صاحب مسکن می شوند

این درحالی است که انوشیروان محسنی بندپی رئیس سازمان بهزیستی می گوید: 11 هزار خانوار در کشور دارای دو معلول هستند و تا پایان سال ١٣٩٧ همه خانوارهای دارای معلول می توانند مسکن بگیرند.

وی با بیان اینکه امسال برای نخستین بار توانستیم ردیف بودجه برای این منظور بگیریم، می افزاید: هم اکنون 43 هزار مسکن برای معلولان در دست احداث است که بین ٢٠ تا ٨٠ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

محسنی هدفگذاری برای تکمیل مسکن خانوارهای دارای دومعلول را تا پایان سال 97 عنوان کرده و می گوید: از ١١هزار خانوار دارای دو معلول تاکنون به حدود ٢٩٠٠ خانوار، مسکن واگذار شده است.

وی همچنین پیش بینی کرده تا پایان سال جاری به چهار هزار خانوار دارای دو معلول مسکن واگذار شود و مابقی تا پایان سال 97صورت گیرد.

۱۳۹۷/۴/۳۰

اخبار مرتبط