درخواست روزنامه آمریكایی برای مقابله با دروغ های رئیس جمهور

روزنامه آمریكایی یو اس‌ ای تودی نوشت دیگر نباید به دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریكا در اشاعه دروغ‌هایش كمك شود.

به گزارش نما، روزنامه یو اس ای تودی چاپ آمریکا در گزارشی در پایگاه اینترنتی خود نوشت: کمک به دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در اشاعه دروغ هایش باید متوقف شود. دیگر نباید از او خشمگین شد باید تنها خود را از او دور کرد. ترامپ دروغ نمی گوید که بخواهد کسی آنها را باور کند تنها دروغ هایی را می گوید که دیگران آنها را تکرار کنند. حتی مخالفان سرسخت وی هم از همه دروغ های وی مطلع نیستند پس نباید به دام وی افتاد.

نویسنده گزارش روزنامه یو اس ای تودی در ادامه نوشته است رئیس جمهور آمریکا یک دروغگو است و هیچ تردیدی در این خصوص وجود ندارد. سوالی که مطرح می شود این است که آیا کسانی جود دارند که بخواهند به وی در اشاعه دروغ‌هایش کمک کنند؟ ترامپ که مدعی است ریاست جمهوری باراک اوباما در آمریکا به علت آن که وی متولد آمریکا نبوده است برخلاف قانون اساسی آمریکا بود و به علت طرح این موضوع هم به یک دروغگوی مشهور در جهان تبدیل شده است، خودش یک دروغگو است. این تنها دیدگاه من نیست و بسیاری از جمله شصت درصد از مردم آمریکا دورغگو بودن ترامپ را تایید می کنند.

وزارت دادگستری دولت ترامپ در بیانیه‌ای به صراحت اعلام کرد هیچ سندی دال برای اثبات این سخن ترامپ وجود ندارد که در نشست کنگره و اف بی آی گفته بود ایمیل های هیلاری کلینتون توسط چین هک شده‌اند. هیچ کسی نمی تواند دیدگاه وزارت دادگستری آمریکا را به عنوان بالاترین مرجع اجرای قانون درباره دروغگویی ترامپ تغییر دهد. خود ترامپ هم نمی تواند حرف های دروغ خود را اصلاح کند.

نویسنده گزارش روزنامه یو اس ای تودی در ادامه نوشته است این بدان معنا نیست که دروغ های دونالد ترامپ نامربوط هستند واقعیت این است که ترامپ صرفا به این علت دروغ می گوید که این دروغ توسط حامیان و طرفدارانش، رسانه ها و حتی توسط مخالفان سرسخت وی تکرار شوند. ترامپ معمولا از این افراد و امکانات به نفع خود استفاده می کند. احتمالا هیچ شهروند آمریکا به اندازه چهل و پنجمین رئیس جمهور این کشور دروغ نگفته است. نتایج بررسی های واشنگتن پست نشان داد که ترامپ در صد روز اول ریاست جمهوری خود چهار ممیز نه دهم درصد موضوع اشتباه یا ادعای بی اساس مطرح کرده است. در طول سه ماه گذشته این رقم به پانزده ممیز چهار دهم درصد رسیده است.

نتایج بررسی ها نشان داده است که ترامپ در طول پانصد و نود و دو روز حدود چهار هزار و هفتصد و سیزده ادعای دروغ و بی اساس مطرح کرده است که از مجموع این دروغ ها، وی صد و شصت و نه مورد را بیش از سه بار تکرار کرده است. کسانی مانند گِرِگ سارجنت معتقدند که پیام این اقدام ترامپ آن است که وی به حامیان خود می گوید شما هم این دروغ را تکرار کنید.

جِیکوب بی لیوی، استاد تئوری‌های سیاسی می‌گوید دروغ گفتن صریح و آشکار و وادار کردن دیگران به تکرار این دروغ نشان‌دهنده قدرت فرد دروغگو در برابر کسانی است که دروغ های وی را تکرار می کنند. وی معتقد است که افراد تمامیت خواه و اقتدارطلب می دانند که وادارکردن دیگران به تکرار دروغ هایشان ابزاری برای تحمیل قدرت شان به دیگران است.

نویسنده گزارش روزنامه یو اس ای تودی در ادامه نوشته است تنها جمعیت حامیان ترامپ یا وکیل وی رودی جولیانی نیستند که دروغ هایش را تکرار می کنند بلکه رسانه ها هم اغلب همان دروغ را تکرار می کنند.

نتایج نظرسنجی ها نشان می دهد که دروغگویی های ترامپ تاکنون کمکی به وی و حزب جمهوریخواه نکرده است در مقابل ممکن است این روند به تشدید اقدامات خشونت آمیز توسط حامیان ترامپ در آستانه انتخابات میان‌دوره‌ای آمریکا منجر شود. در این شرایط رسانه ها و افکار عمومی نباید به ترامپ در اشاعه دروغ هایش و یا تصحیح دروغ هایش کمک کنند.


۱۳۹۷/۶/۲۱

اخبار مرتبط