نسخه چاپی

حضور زنان باحجاب در بسكتبال آزاد شد

پیش از این چند فدراسیون بین‌المللی از جمله فدراسیون «والیبال» و «فوتبال» با حضور زنان مسلمان با حجاب مشروط در رقابت‌ها موافقت كرده‌ بودند.

به گزارش نما به نقل از رادیو زمانه، فدراسیون بین‌المللی بسکتبال (فیبا) اعلام کرده است که بازیکنان این رشته ورزشی، «در یک دوره آزمایشی» و «برخی رقابت‌ها» اجازه دارند تا از پوشش ویژه موی سر، مانند «حجاب» و «دستار» استفاده کنند.


فیبا بار دیگر در سال ۲۰۱۵ حجاب مشروط زنان بسکتبالیست در این دوره دوساله را بررسی می‌کند و در مورد آن تصمیم نهایی می‌گیرد.



اجلاس فیبا در حاشیه جام جهانی بسکتبال مردان، اجازه داده است تا برای یک دوره آزمایشی دو ساله، بسکتبالیست‌های زن با پوشش ویژه موی سر در رقابت‌های بین المللی شرکت کنند.



براساس قوانین پیشین فیبا، بازیکنان حوزه بسکتبال، فقط مجاز به استفاده از پیشانی بند پنج سانتیمتری برای کنترل عرق و موهای خود بودند.



این قانون در سال‌های اخیر، مخالفت‌هایی را در پی داشت مبنی بر اینکه فیبا علیه مسلمانان و بازیکنان سیک که به دلایل مذهبی از پوشش سر استفاده می‌کنند، تبعیض قائل می‌شود.



فیبا بار دیگر در سال ۲۰۱۵ این دوره دوساله را بررسی می‌کند و در مورد آن تصمیم نهایی می‌گیرد. نتیجه بررسی و اینکه این قانون دائمی خواهد شد یا خیر، در سال ۲۰۱۶ اعلام می‌شود.



پیش از این چند فدراسیون بین‌المللی از جمله فدراسیون «والیبال» و «فوتبال» با حضور زنان مسلمان با حجاب مشروط در رقابت‌ها موافقت کرده‌ بودند.

۱۳۹۳/۶/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...